Test / Tablica wyników: Sezon wkrótce się rozpocznie, a po naszych wyścigowych rowerach aerodynamicznych mamy dla Ciebie drugą kompletną tabelę liderów rowerowych w tym roku w odpowiednim czasie przy łagodnych temperaturach - tym razem przyszła kolej na rowery górskie. Przyjrzeliśmy się 10 rowerom all-mountain z 29-calowymi kołami i szukamy najlepszego wszechstronnego roweru terenowego roku.
Wszystkie rowery górskie były kiedyś niekwestionowanymi gwiazdami rynku rowerów górskich. Uniwersalne, wszechstronne rowery bez prawdziwych słabości, które poradzą sobie ze wszystkim, od weekendowej wycieczki, przez alpejską przeprawę, po okazjonalne wycieczki po trasach enduro. W toku najnowszych trendów MTB – najpierw boom enduro kilka lat temu, potem rowery szosowe, o których wciąż pisze prasa specjalistyczna – All Mountains zeszło nieco na dalszy plan. Naszym zdaniem niesłusznie i co widać obecnie w portfolio producentów: O ile słowo All Mountain było tam prawie nie do odczytania aż do zeszłego sezonu, prawie każdy liczący się producent ponownie ma taki rower w swojej ofercie na 2019 rok. Powody odrodzenia all-mountain są właściwie dość oczywiste: podczas gdy wszystkie najnowsze modele rowerów górskich mają tendencję do zjazdów, a tym samym stają się mocniejsze na szlaku, często tracą przydatność do jazdy turystycznej i często są w stanie poradzić sobie z długimi podjazdami tylko z trudność w poruszaniu się powyżej.
Enduro, rowery terenowe, all-mountain, touring full - istnieje obecnie wiele określeń i kategorii dla mocnych fulli, nie każdy producent używa tych terminów w ten sam sposób, każdy rozumie coś innego. Tym trudniej było nam stworzyć jednorodne pole testowe, na którym ostatecznie miałyby harować porównywalne motocykle. Na początku były tylko dwie kluczowe dane:
Rozmiar koła 29 cali: Uważamy, że duże koła do all-mountain allrounderów są znacznie bardziej odpowiednie niż ich małe odpowiedniki 650b. Lepsze zachowanie podczas wywracania, płynniejsza praca i ogólnie lepszy napęd to wystarczające argumenty. Fakt, że część żywotności lub zwinności może zostać utracona, nie ma większego znaczenia.
Skok zawieszenia do maksymalnie 150 mm: Podczas gdy podróże wiosenne były kiedyś kryterium wyróżniającym różne obszary użytkowania, teraz nieco się to zmieniło. Różne kinematyka, układy tylnych trójkątów i amortyzatory wpływają na charakterystykę motocykla bardziej niż sam skok zawieszenia. Niemniej jednak ustawiliśmy maksymalnie 150 mm dla tylnego końca - od 160 mm zwykle poruszasz się wyraźnie w obszarach enduro.
Poza tym szukaliśmy rowerów, które w pełni oddają uniwersalny charakter All Mountain: nie tylko rowerów turystycznych, ale także nie strzelanek. Jeśli chodzi o cenę, utrzymaliśmy górną granicę otwartą, co jest również widoczne na polu testowym: jeden lub drugi motocykl drapie granicę 10.000 XNUMX euro.
Bez zbędnych ceregieli, oto lista najlepszych. To będzie stale rosło w nadchodzących dniach i zapewni przegląd pola testowego:
Lista najlepszych 29-calowych rowerów górskich ze skokiem do 150 mm
Test 29er All Mountain Bikes: pole testowe Allmountain? Mniej niż dziesięć lat temu rowery górskie all-mountain były najlepszymi wszechstronnymi pojazdami terenowymi. Nadaje się do alpejskiego crossu z niezliczonymi metrami wysokości, ale jest również wystarczająco mocny na trudne szlaki. W trendzie enduro i wynikającym z niego rowerach terenowych dawne czołowe psy w świecie opon z kolcami zniknęły niedługo później. Ale: Tylko dlatego, że […]
Schreibe einen Kommentar