Nowości produktowe / MTB: Po pięciu latach Canyon Enduro Strive otrzymuje zupełnie nową ramę na 2019 rok. Przyjrzeliśmy się nowemu Canyon Strive 2019 i przedstawiliśmy funkcje, wyposażenie i ceny.
Wreszcie! Po tym, jak Canyon dokonał przeglądu prawie całego portfolio MTB w ciągu ostatnich miesięcy i lat, Strive jest teraz koleją czcigodnego enduro od bezpośredniego sprzedawcy w Koblencji. Wiele się zmieniło w porównaniu do swojego poprzednika: nowy Strive CF konsekwentnie opiera się na 29-calowych kołach, jest dostępny wyłącznie w wersji z włókna węglowego i ma nieco mniejszy skok niż jego poprzednik. Z drugiej strony zachowano pewne rzeczy, które były już znane z poprzedniego modelu: obejmuje to dostosowanie geometrii za pomocą Shapeshifter i mniej zmian geometrii, niż wielu mogłoby się spodziewać. Ale przede wszystkim...
Canyon Strive 2019 – Zmiennokształtny 2.0
Wewnętrzna regulacja geometrii, zwana Shapeshifter, którą można sterować z kierownicy, sama w sobie nie jest niczym nowym w Canyon – w końcu została już zainstalowana w obecnym Strive. Podobnie jak w przypadku poprzednika, ten został ponownie opracowany wspólnie z firmą Fox i składa się - mówiąc najprościej - z dwustopniowej sprężyny gazowej, którą można wysuwać i chować z kierownicy za pomocą pilota. Zmienia to położenie amortyzatora i nie tylko zmienia geometrię, ale także kinematykę i skok sprężyny.
Canyon wymownie wyznacza dwie pozycje XC i DH – do biegów przełajowych i zjazdowych. Podczas gdy jesteś wydajny w trybie XC ze zmniejszonym skokiem tylnej sprężyny do 130 mm, tryb DH rozwija pełny potencjał zjazdowy nowego enduro Canyon ze 150 mm. Jednak, jak już wspomniano, skok sprężyny to tylko jeden element, który zmienia się podczas używania Shapeshiftera: Kąty skrętu kierownicy i siodełka są o 1,5° bardziej strome w trybie XC, a suport jest również prawie 2 cm wyższy, co oznacza duży prześwit. pod względem technicznym pod górę. Ponadto zmienia się kinematyka – tylny trójkąt jest ciaśniejszy, a punkt ugięcia wyższy. W praktyce oznacza to: W trybie XC rowerzysta siedzi bardziej na rowerze niż na rowerze i może spodziewać się wydajniejszej kinematyki na płaskich odcinkach lub podjazdach. Jeśli okaże się to konieczne, wystarczy szybko chwycić pilota i uzyskać pełny potencjał tylnego trójkąta w trybie zjazdowym.
Mówiąc o pilocie: został on całkowicie przeprojektowany dla nowego Strive. Dwie dedykowane dźwignie dla trybu XC i DH pozwalają szybko i bezbłędnie przełączać się między dwoma trybami - nawet w ferworze bitwy na szlaku. Trzecia dźwignia steruje podporą zakraplacza - umieszczenie pilota do tego ostatniego zawsze było nieco problematyczne w przypadku poprzedniego Shapeshiftera.
Canyon Strive 2019 - Umiarkowana geometria i dwie lekkie ramy z włókna węglowego
Dwie nie bez znaczenia rzeczy zmieniły się w Canyon Strive 2019 w stosunku do poprzednika: z jednej strony nowa wersja będzie dostępna tylko z karbonową ramą, z drugiej strony Canyon, podobnie jak większość konkurencji w tym zakresie zawieszenia, teraz używa tylko 29-calowych kół. Dają one motocyklowi zauważalny plus w płynności jazdy, zwłaszcza gdy teren staje się nierówny. Obecny trend podąża również pod względem szerokości opon, a wszystkie warianty wyposażenia oparte są na wariantach WT o szerokości 2,4 cala firmy Maxxis.
Canyon Strive 2019 będzie dostępny z dwiema różnymi ramami - ale tak jak od tego czasu dostępny jest z ramą karbonową i aluminiową, nowy model opiera się całkowicie na lekkim włóknie węglowym. Pomimo znacznie większych wymiarów i nowych kół karbonowa rama CFR zastosowana w dwóch topowych modelach waży tyle samo, co karbonowy poprzednik: 2.400 g bez amortyzatorów. Stosowany we wszystkich innych wariantach wyposażenia Strive CF waży ok. 300 g więcej. Poza wagą ramy są zupełnie takie same: od geometrii po sztywność.
Uważamy, że geometria nowego Strive jest dość zaskakująca: zamiast całkowicie podążać za trendem „długie, płaskie, głębokie”, jak prawie wszyscy inni producenci w tej chwili, firma z Koblencji płynie nieco pod prąd dzięki swoim nowym enduro. Tak, zasięg jest większy niż wcześniej i tak, suport jest niski, co jest typowe dla motocykli enduro. Ale: Kąt skrętu wynosi 66° w wersji płaskiej i 67,5° (!) w wersji stromej, o 1°-2° bardziej stromy niż większość konkurencji. W połączeniu z krótkimi tylnymi widełkami rower jest bardzo kompaktowy i powinien zapewniać dużą zwrotność nawet na płaskich trasach. Aby jednak nie zaniedbywać płynnej jazdy w wymagającym terenie, we wszystkich wariantach wyposażenia zastosowano widelec z niewielkim przesunięciem. Zwiększa to ślad widelca, co z kolei zapewnia dobre prowadzenie bez utraty nacisku na przednie koło.
Geometry Canyon Strive 2019
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 440 | 455 | 500 |
Pozioma rura górna (w mm) | 600 | 627 | 660 | 695 |
główka ramy (w mm) | 95 | 100 | 110 | 130 |
tylny trójkąt (w mm) | 435 | 435 | 435 | 435 |
Rozstaw osi (w mm) | 1169 | 1196 | 1230 | 1268 |
Kąt skrętu (w °) | 66 - 67.5 | 66 - 67.5 | 66 - 67.5 | 66 - 67.5 |
Kąt siedziska (w °) | 73.5 - 75 | 73.5 - 75 | 73.5 - 75 | 73.5 - 75 |
Zasięg (mm) | 415 | 440 | 470 | 500 |
Stosy (mm) | 626 | 631 | 640 | 658 |
Canyon Strive 2019 - modele, wyposażenie, ceny
Canyon Strive CF 5.0
Widelec: Rytm Fox 36 Float
Niemy: Wydajność Fox Float DPX2
Okrążenie: Sram NX Orzeł
hamulce: Sram Przewodnik T
wirniki: Sun Ringle Duroc 35 SD
Waga: 15,45kg
Cena: € 2.999
Canyon Strive CF 6.0
Widelec: RockShox Lyric RC
Niemy: RockShox Super Deluxe RCT
Okrążenie: Sram GX Eagle
hamulce: Przewodnik Sram R
wirniki: Splajn DT Swiss E1900
Waga: 14,9kg
Cena: € 3.499
Canyon Strive CF 7.0
Widelec: Fox 36 Float Performance Elite
Niemy: Elite wydajności Fox FLoat DPX2
Okrążenie: Shimano XT 11-rzędowa
hamulce: ShimanoXT M820
wirniki: Splajn DT Swiss E1700
Waga: 14,7kg
Cena: € 3.999
Canyon Strive CF 8.0
Widelec: Fox 36 Float Performance Elite
Niemy: Elite wydajności Fox FLoat DPX2
Okrążenie: Sram X01 Orzeł
hamulce: Kod Sram R
wirniki: Reynolds TR 309 Carbon
Waga: 14,25kg
Cena: € 4.499
Zespół Canyon Strive CF 9.0
Widelec: RockShox Lyric RC2
Niemy: RockShox Super Deluxe RCT
Okrążenie: Sram X01 Orzeł
hamulce: Kod RAM RSC
wirniki: Mavic Deemax Pro
Waga: 14,05kg
Cena: € 5.499
Canyon Strive CF 9.0 LTD
Widelec: Fox 36 Factory Kashima
Niemy: Fox Float DPX2 Fabryczna Kashima
Okrążenie: Sram XX1 Orzeł
hamulce: Kod RAM RSC
wirniki: Koperta M730
Waga: 14,0kg
Cena: € 6.999