Nowości produktowe: Od momentu wprowadzenia Spectral jest częścią gamy Canyon jako wszechstronny wszechstronny rower na szlaki. Dzięki nowemu Spectral 29 CF ludzie z Koblencji prezentują teraz najnowszą wersję evergreena – z dużymi kołami, progresywną geometrią i ramą w całości z włókna węglowego.
Oczywiście Canyon chce zachować niekwestionowane cechy poprzedniego Spectrala: żywy, wszechstronny i zabawny; tak następca powinien prezentować się na szlaku – tylko trochę lepiej. Najwyraźniej największą innowacją jest rozmiar koła. Zgodnie z obecnym rozwojem rynku MTB, nowy rower terenowy z Koblencji jest teraz na dużych 29-calowych kołach, choć Canyon podkreśla, że nie oznacza to, że straci zwinność, która do tej pory zapewniała Spectralowi tak dużą rzeszę fanów. . Jednocześnie większy obwód koła – w połączeniu z geometrią i tylnym trójkątem – zapewnia płynniejszą pracę i większą sprężystość w terenie. W szczególności dlatego, że w podróży wiosennej nic się nie zmienia. Tylny koniec nadal zapewnia 150 mm, z przodu jest również 150 lub nawet 160 mm, w zależności od wariantu modelu.
Canyon Spectral 29 z łatwą w utrzymaniu ramą z włókna węglowego
W momencie premiery nowy Canyon Spectral 29 będzie dostępny tylko z ramą wykonaną w całości z włókna węglowego. Konkretnie oznacza to, że rama główna i tylny trójkąt są wykonane z włókna węglowego. Pomimo większych wymiarów i większej sztywności, stał się nieco lżejszy niż jego poprzednik: przy 2.598 g dla samej ramy, jest o 63 gramy lżejszy niż poprzedni model CFR. W ciągu ponad dwuletniego okresu rozwoju zoptymalizowano kształty rur, dostosowano grubości ścianek oraz ulepszono system łożysk i osi.
Fajny rower dla każdego - jedyny do wszystkiego. Tak Canyon opisuje Spectral 29; Jednak nowy rower terenowy powinien imponować nie tylko na szlaku, ale także wtedy, gdy nie jest używany w terenie – a mianowicie podczas serwisowania. Na przykład zastosowano tradycyjny suport BSA, a na całej ramie zamontowano wymienne wkładki gwintowane. Jeśli zdarzy się wypadek podczas wkręcania, uszkodzony gwint można łatwo wymienić i nie ponosisz całkowitej straty. Również bardzo ładnie rozwiązane: Prawie wszystkie śruby i wkręty na ramie można sprawdzić od strony bez napędu i w razie potrzeby dokręcić.
Tylny trójkąt o dobrej amortyzacji i progresywnej geometrii
Amortyzator metryczny 230 x 60 mm zapewnia 150 mm skoku tylnego trójkąta. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych pełnych opon Canyon, również tutaj zastosowano tak zwane zawieszenie trójfazowe: w pierwszych milimetrach skoku sprężyny do punktu ugięcia wysoka wartość zapobiegająca przysiadom zapewnia dużą żywotność i żwawe prowadzenie. W obszarze wokół ugięcia, gdzie rower porusza się przez większość czasu, tył pozostaje aktywny i nie zapada się w podróży. Pod koniec podróży progresja wzrasta, ale nie staje się bardzo silna. Rower radzi sobie z mocnymi uderzeniami bez opadania, ale dobrze wykorzystuje skok sprężyny i nie upiera się.
Wiele wydarzyło się również pod względem geometrii: zasięg ramy wzrósł, przód jest bardziej płaski, ale kąt siodełka jest bardziej stromy. Podsumowując, otrzymujesz znacznie bardziej progresywne wymiary, które wraz z dużymi kołami z pewnością powinny przyczynić się do potencjału na szlaku. Flip chip umożliwia również precyzyjne ustawienie kątów o 0,5°, a suport można również opuszczać lub podnosić. Podstawowe ustawienie ramy to luz – kąt główki 64° w modelach ze skokiem 160 mm, 64.5° na 150 mm. Wysokie ustawienie ma spodobać się przede wszystkim tym, którzy regularnie pokonują wymagające podjazdy i potrzebują dodatkowego prześwitu.
Widmowy kanion geometrii 29
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 395 | 430 | 460 | 490 |
Pozioma rura górna (w mm) | 582 | 609 | 636 | 663 |
główka ramy (w mm) | 95 | 105 | 115 | 125 |
tylny trójkąt (w mm) | 437 | 437 | 437 | 437 |
Kąt skrętu (w °) | 64-65 | 64-65 | 64-65 | 64-65 |
Kąt siedziska (w °) | 76-77 | 76-77 | 76-77 | 76-77 |
Spadek BB (mm) | 28-36 | 28-36 | 28-36 | 28-36 |
Zasięg (mm) | 435 | 460 | 485 | 510 |
Stosy (mm) | 610 | 619 | 628 | 637 |
Nawet jeśli wymiary mogą to sugerować na pierwszy rzut oka: Canyon Spectral 29 to rower wyścigowy - ten status w gamie jest zarezerwowany dla Strive, który również pozostanie rowerem wybieranym przez zawodowców w EWS. Z drugiej strony Spectral został zaprojektowany z myślą o maksymalnej zabawie – bez konieczności pogoni za każdą sekundą.
Canyon Spectral 29: Cztery warianty modeli z Fox lub RockShox
Canyon Spectral 3.299 jest dostępny w czterech wariantach modeli w cenie od 5.999 euro do 29 euro. Różnią się one nie tylko jakością komponentów, ale także nieco ich orientacją: dwa warianty z zawieszeniem RockShox są nieco bardziej umiarkowane ze 150 mm skokiem sprężyny z przodu i 35 mm goleniami i powinny się podobać kolarzy, zbyt niska waga odgrywa dużą rolę. Dwa modele Spectral 29 z zawieszeniem Fox są przeznaczone do jazdy po szlakach i mają nieco większy skok z przodu, co skutkuje również mniejszym kątem skrętu.
Widelec: RockShox Pike Select RC 150mm
Niemy: RockShox Deluxe Select+
Okrążenie: Sram GX Eagle
hamulce: Rama G2
wirniki: DT Swiss M1900
opony: Maxxis Minion DHF / Maxxis Dissektor
Waga: 14,16 kg
Cena: 3.299 Euro
Widelec: Fox 36 Performance Elite Grip2 160m
Niemy: Elita wydajności Fox DPX 2
Okrążenie: ShimanoXT M8100
hamulce: ShimanoXT M8120
wirniki: DT Swiss XM1700
opony: Maxxis Minion DHF / Maxxis Minion DHR
Waga: 14,44 kg
Cena: 3.999 Euro
Widelec: RockShox Pike Ultimate RCT3 150mm
Niemy: RockShox Deluxe Ultimate
Okrążenie: Sram X1 Orzeł
hamulce: Sram G2 RSC
wirniki: DT Swiss XMC1501
opony: Maxxis Minion DHF / Maxxis Dissektor
Waga: 13,42 kg
Cena: 4.999 Euro
Widelec: Fox 36 Factory Grip2 160mm
Niemy: Fabryka Fox DPX2
Okrążenie: Shimano XTR M9100
hamulce: Shimano XTR M9120
wirniki: DT Swiss XMC1200
opony: Maxxis Minion DHF / Maxxis Minion DHR
Waga: 13.57 kg
Cena: 5.999 Euro
Schreibe einen Kommentar