Test: Chociaż podwozia stają się coraz bardziej innowacyjne i lepsze, istnieje garstka firm i wynalazców, którzy nie są zadowoleni z produktów seryjnych. Od 2015 roku istnieje również firma Anyrace z Monachium, która dzięki pakietowi tuningowemu Golden Ride chce urzeczywistnić marzenie o idealnym podwoziu. To dla mnie powód, aby lepiej poznać Anyrace i przetestować Golden Ride.
Kim jest Anyrace?
Z Johannesem Fagethem wdałem się w rozmowę podczas Glemmride Festival w Saalbach. Pełen entuzjazmu opowiada mi o Anyrace i tuningu podwozia Golde Ride. Absolwent biznesu założył firmę Anyrace w 2015 roku wraz ze Stefanem Kechtem, konstruktorem podwozi i kierowcą testowym globalnej grupy motoryzacyjnej z siedzibą w Monachium. Wcześniej obaj poświęcali prawie cały swój wolny czas przez trzy lata i pracowali nad swoim pomysłem na idealne podwozie. Od momentu założenia firmy Anyrace oferuje tuning podwozia dostosowany do potrzeb klienta za pomocą komponentów opracowanych we własnym zakresie.
Ekonomista biznesowy Johannes Fageth (po lewej) i konstruktor podwozi / przemysł motoryzacyjny Stefan Kecht (po prawej) stoją za Anyrace z Monachium
Co kryje się za tuningiem Golden Ride?
Strojenie zawieszenia Golden Ride jest dostępne dla elementów sprężynowych z wkładkami Rock Shox Charger. W zależności od modelu widelca podstawą do tuningu jest wkładka Charger RC lub RCT3. Wnętrze wkładu jest całkowicie zastąpione komponentami opracowanymi we własnym zakresie i indywidualnie dostosowanymi do klienta i jego stylu jazdy. Ponadto zoptymalizowano współczynnik tarcia amortyzowanego widelca, co powinno zmniejszyć ogólne tarcie o 50%. Klient powinien więc otrzymać podwozie idealnie dopasowane do jego potrzeb, które powinno dawać mu maksymalną przyczepność i przyjemność z jazdy. Anyrace jest tak pewna swojego produktu, że obiecuje nawet gwarancję satysfakcji i zwróci klientowi pieniądze, jeśli produkt nie przyniesie pożądanego efektu.
Szczegóły techniczne Złotej Jazdy
Po wyjaśnieniu życzeń klienta poprzez indywidualne doradztwo, podstawą każdego tuningu w Anyrace jest optymalizacja współczynnika tarcia.Tutaj całkowite tarcie jest w sposób powtarzalny redukowane o 50% przy użyciu zastrzeżonego oleju i uszczelek firmy Racingbros. Jest to możliwe przede wszystkim dzięki specjalnemu olejowi, który sprawia, że film olejowy nie zrywa się i nie dochodzi do tarcia na sucho.
Dodatkowo zmodyfikowany został system tłumienia zamkniętego wkładu ładującego. Sercem tego jest korpus zaworu Anyrace, który zapewnia lepsze otwieranie stosów podkładek. Stosy podkładek do odbicia i kompresji są indywidualnie dostosowywane do klienta. Ma to na celu zapewnienie komfortowego wsparcia i maksymalnej przyczepności. Ponadto powinno być możliwe tak zwane tłumienie selektywne częstotliwościowo przez dodatkowy otwór w zaworze tłoka. Powinno to sprawić, że widelec będzie bardziej elastyczny przy krótkich ruchach (korzenie, kamienie) oraz gładszy i bardziej kontrolowany przy dłuższych ruchach (skoki, bermy).
zastosowanie wyścigowe
Zaledwie kilka dni po tym, jak poznałem Johannesa, firma kurierska wręczyła mi widelec testowy Rock Shox Boxxer. Ponieważ rozmawiałem już obszernie z Anyrace o moim stylu jazdy i moich potrzebach, dalsza regulacja widelca nie była konieczna i rozpoczął się pierwszy wyścig. W rzeczywistości pierwszą rzeczą, którą zauważasz, jest reakcja. Chociaż sam mam taki sam widelec Boxxer, nie można ich porównywać. Moment rozruchowy jest znacznie niższy, a klasyczny test na parkingu był już obiecujący.
Również na torze od razu bardzo dobrze dogadałem się z nowym widelcem i mogłem skorzystać z obiecanych ulepszeń dzięki tuningowi. Jednak za drugim razem, gdy użyłem widelca w następnym wyścigu i na nieco bardziej wyboistym torze, podwozie było dla mnie generalnie trochę za miękkie, co często oznaczało, że miałem za duży skok zawieszenia. Nie ma też problemu, ponieważ w przypadku Anyrace jednorazowa regulacja widelca jest wliczona w cenę. Po wyregulowaniu stosów podkładek byłem zadowolony z wydajności.
perspektywy
W przypadku Anyrace cel Golden Ride nie został jeszcze osiągnięty i obecnie pilnie pracujemy nad kolejnymi projektami. W nadchodzącym sezonie będę kontynuował testowanie Golden Ride i dam znać, czy uda mi się zdobyć jakieś ciekawe doświadczenia.