Test: Stevens jest w wersji raczej sportowego codziennego roweru elektrycznego. Pozycja siedząca jest mniej wyprostowana niż na Kettler Layana, ale niezbyt rozciągnięta. Nie ma rezygnacji, co odpowiada rowerzystom, którzy w wolnym czasie jeżdżą na sportowych rowerach z przerzutkami.
Stevens zainstalował centralny silnik Bosch, który dzięki kompaktowemu kształtowi pozwala na zachowanie geometrii ramy prawie niezmienionej w porównaniu z motocyklami bezsilnikowymi; Ci, którzy przesiadają się ze zwykłego roweru turystycznego, nie muszą przyzwyczajać się do innego stylu jazdy. Z ośmiobiegową przerzutką w piaście (Shimano Nexus w lżejszej wersji premium) i hydraulicznymi hamulcami szczękowymi zastosowano typowy dla tej klasy materiał.
Napęd Bosch jest dostępny w różnych wariantach; Tutaj znajdziesz wersję „Active Line”, która pozostaje w tyle za „Perfomance Line” (225%/48 Nm dla przerzutek w piaście) pod względem maksymalnego wsparcia (250%) i maksymalnego momentu obrotowego (50 Nm), a także pokazuje płynniejsze przyspieszenie . Jest optymalnie zmotoryzowany do codziennego użytku, a dzięki systemowi „Active” firmy Bosch możesz także wykonywać mocne sprinty na światłach.
Stevens oferuje ten rower w trzech wersjach ramy; model „Lady” wyposażony jest w trapezową ramę, w której w trójkącie ramy znajduje się również akumulator. „Wariant jednorurowy „Forma” jest wyposażony w akumulator bagażnika. We wszystkich trzech wersjach zastosowano większy akumulator Bosch o pojemności 400 watogodzin i znacznie większym zasięgu (zamiast 300 Wh) - cecha, którą trzeba wziąć pod uwagę porównując ceny.
Jak prawie wszystkie wysokiej jakości widelce amortyzowane, ten w Stevensie jest wyposażony w funkcję blokady („lockout”). Jest to praktyczne, gdy przełączasz się na pedałowanie bez siodełka podczas wycieczki, gdzie w przeciwnym razie widelec zagiąłby się pod rowerzystą.
Dane techniczne: | Kurier E |
Marke | Stevens |
Modell | Kurier E |
kanał dystrybucji | handel specjalistyczny |
Kolor | czarny |
Ramki do zdjęć | Aluminiowy 6061 |
dostępne rozmiary (cm) | 52, 55, 58, 61 |
pedały | Wkładka City Superlite |
piasty | Shimano HB-T610 |
niemy | - |
obręcze | Ryde Travel Pro |
Widelec (skok mm) | SR Suntour NCX-D LO, 63 mm, blokada |
Silnik | Bosch ActiveLine 250W |
akumulator | Bosch PowerPack 400Wh |
oświetlenie | Bom IQ-Tec LED Fly Daylight+ |
Uchwyty | no name |
korba | Oxygen Vista AL Wykuj ISIS |
Lenker | Niski wzrost sterownika tlenu |
hamulce | Magura HS 11 |
łańcuszek/pasek | KMC Z610 |
opona | Schwalbe Energizer Kevlar Guard, 40-622 |
siodło | Selle Royal Freccia |
sztyca | Sterownik tlenu |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Alfina |
Schaltung | Shimano Nexus Premium |
stojak/miejsce montażu | Pletscher ESGE tył |
przerzutka | - |
Wsparcie do km/h | 25 km / h. |
Cena baterii | około 600 € |
Gwarancja na ramę | 5 roku |
Zakres (informacje producenta) | 45-190 km |
zakres testowy (1) | 48 |
Maks. załadunek kierowca + bagaż (dopuszczenie producenta) w kg | 116 |
Rower testowy w kg | 24,1 |
Cena w EUR | 2499 |
(1) Velomotion testuje zasięg wszystkich rowerów elektrycznych w maksymalnych warunkach. Okrążenie testowe ma 9,8 km długości i przy 171 metrach różnicy wysokości jest bardzo trudne, a miejscami bardzo strome. Masa systemowa roweru i rowerzysty powinna wynosić 120 kg (± 5 kg). Lżejsi kierowcy otrzymują dodatkowe obciążniki. Jazda odbywa się na maksymalnym poziomie wsparcia, a także bardzo szybko. Tylko w ten sposób można określić uczciwe i porównywalne wartości. Możesz spodziewać się co najmniej dwukrotnie większego zasięgu przy średnim poziomie wspomagania i na mniej pofałdowanym terenie.
Nawiasem mówiąc, w przypadku większości systemów masz niewielką rezerwę zasięgu, podobną do tej w samochodzie. Nawet jeśli akumulator pokazuje 0 km, przy umiarkowanym stylu jazdy pozostało jeszcze od jednego do pięciu kilometrów.
Schreibe einen Kommentar