Aktualizacja 2022: Rowery szutrowe testowane na dwóch polach testowych
Lista najlepszych rowerów szutrowych do 4.000 euro - rok modelowy 2022: Duży wybór w średnim przedziale cenowym
Rowery szutrowe do 4.000 euro w teście: tani rower może się opłacać Atrakcyjne rowery szutrowe w różnych kategoriach są dostępne za bardzo niewielkie pieniądze - od rowerów szosowych po modele typu bikepacking. Oczywiście od prawie 1.500 do około 4.000 euro różnice są duże: tutaj solidny podstawowy model z raczej prostymi częściami, tam wysokiej klasy rama z […]
Lista rowerów szutrowych z wyższej półki od 4.000 euro - Marzenia o rowerach szutrowych i te, które mogą się spełnić
Wyższa klasa Gravel to szerokie pole. To, co dzieje się w środku, jest fascynujące, ale rodzi też pytania: dlaczego rower musi kosztować pięć cyfr? Wyjaśniamy, co sprawia, że modele są droższe i bardzo drogie. Rower szutrowy za 4.000 euro? Niektórym może się to wydawać dużo, ale to dopiero wejście w górną półkę cenową – na drugim końcu […]
Test dla początkujących na rowerach szutrowych 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przetestowaliśmy dla Ciebie kilkanaście rowerów szutrowych do 2.000 euro. Pole testowe jest blisko siebie i nie było prawdziwych wartości odstających, ani w górę, ani w dół - jednak pokazano również, że w przypadku rowerów szutrowych w 2020 roku wiele zależy od obszaru zastosowania i typu rowerzysty.
Rowery szutrowe dla początkujących 2020 w teście: kandydaci do testów i obszar zastosowania
Trudno jest stworzyć spójne i, w danych okolicznościach, jednorodne pole testowe dla każdego testu rowerowego. Ale prawie nie ma kategorii, w której jest to tak wymagające, jak w przypadku rowerów szutrowych. To dlatego, że te rowery są absolutnymi specjalistami i jednocześnie doskonałymi wszechstronnymi. Specjaliści, bo ściśle mówiąc, są „tylko” kolejną podkategorią w już całkiem postrzępionej dziedzinie rowerów szosowych. Wszechstronne, ponieważ ich właściwości znacznie poszerzają rzeczywisty zakres użytkowania klasycznego roweru wyścigowego i dlatego są dobrze przygotowane na przykład do codziennego użytku.
Ta różnorodność rowerów szutrowych rodzi najważniejsze pytanie dla nas w redakcji, ale także dla producentów: jak wygląda grupa docelowa? Kto kupuje rower szutrowy? Kolarz wyścigowy, który od czasu do czasu chce jeździć po szutrowych drogach? Kolarz górski, który chciałby cieszyć się lekkim rowerem o niewielkich oporach toczenia? A może dla osoby dojeżdżającej do pracy, dla której klasyczny rower miejski po prostu nie jest wystarczająco sportowy i wszechstronny? Odpowiedź: wszyscy! Rowery szutrowe są interesujące dla wszystkich tych grup, a wybór dostępnych rowerów jest odpowiednio duży.
Co to oznacza dla naszego pola testowego podstawowych rowerów szutrowych? Oczywiście cena gra tutaj rolę. Aby nie zaciskać zbyt mocno pasa i nie musieć iść na nadmierne kompromisy, zdecydowaliśmy się na górną granicę 2.000 euro. Oczywiście dużo pieniędzy jak na podstawowy rower - ale prawie żaden z naszych kandydatów do testów nie wyczerpał maksimum, wielu ma znacznie mniej niż 1.500 euro.
Początkujące rowery szutrowe 2020 w teście: kryteria testu
Aby poznać różne charaktery motocykli, udaliśmy się na ten sam tor testowy, który sprawdził się już w naszym poprzednim teście rowerów szutrowych z 2018 roku. Asfalt przeplata się z twardym szutrem, lekkimi piargami i prawdziwą jazdą terenową. Jest też kilka stromych podjazdów, na których większość motocykli testowych musi korzystać z pełnego zakresu przełożeń.
Dla nas najważniejszym kryterium dla naszych początkujących była geometria: nie chodzi o to, czy rower jest szczególnie sportowy czy szczególnie wygodny - ale o to, czy wymiary w połączeniu z dodatkami, takimi jak kierownica, dają udaną ergonomię. Pewną rolę odegrał tu również dobór różnych rozmiarów ram. Na przykład, podczas gdy niektóre rowery są dostępne tylko z trzema lub czterema rozmiarami ram, inne oferują do ośmiu. Po geometrii skupiliśmy się podczas testu na komforcie jazdy i żywotności kół. Oczywiście sprzęt również odgrywał rolę, ale szczególnie w przypadku początkujących okazało się, że inne czynniki mają znacznie większy wpływ na wrażenia z jazdy.
Szczególnie ważne było dla nas, aby dany rower oferował spójną ogólną koncepcję: przy pozycji siedzącej bardziej ukierunkowanej na wycieczki oczekujemy, że można zamontować błotniki i bagażniki oraz że rower zapewnia duży komfort, podczas gdy początkujący sportowiec z duża wysokość siodła ma odpowiednio różne wymagania dotyczące sprzętu i wyznacza ramy.
Początkujący Gravelbikes 2020 w teście: To było zauważalne
Na początku dwie rzeczy były szczególnie zauważalne, zwłaszcza w porównaniu z naszym ostatnim dużym testem szutrowym, ponieważ minęły niecałe dwa lata: Na szczęście czasy crosserów przemianowanych na szutrowe rowery wydają się minąć! W każdym razie rower szutrowy „odnalazł się”: chociaż asortyment różnych rowerów jest nadal duży, wszechstronny pomysł wydaje się wyraźnie wyprzedzać zastosowania niszowe, zwłaszcza w niskich przedziałach cenowych. Na przykład wszystkie podstawowe rowery miały otwory mocujące wymagane do błotników, a większość z nich oferuje również opcję mocowania tylnego bagażnika.
Byliśmy również zaskoczeni, że ogólna waga odgrywała niewielką rolę w tym przedziale cenowym. Niektóre z najcięższych rowerów w teście imponowały wyjątkowym komfortem i świetną ergonomią, która w praktyce ma znacznie większy wpływ na przyjemność z jazdy niż kilogram więcej lub mniej na wadze.