Minęła prawie dekada, odkąd rozpoczął się wielki boom na przełajowe wyścigi, a tymczasem wyglądało na to, że terenowy rower wyścigowy nigdy nie wyjdzie poza swoją niszową egzystencję w wyścigach. Ale teraz sytuacja się powtarza: coraz więcej producentów rowerów wyposaża swoje crossy w hamulce tarczowe, a ponieważ stopery przejęte z MTB są również dopuszczone do wyścigów cross-country zgodnie z przepisami UCI i są dostępne w hydraulicznych wersjach high-end, segment rynku ponownie nabiera rozpędu. Tło: Klasyczny hamulec szczękowy przełajowy nigdy tak naprawdę nie był optymalizowany i co najwyżej oferuje zadowalającą funkcję w wyścigach. Z drugiej strony wsporniki typowe dla crossu nie nadają się do większych prędkości, które są powszechnie osiągane na drodze. Z drugiej strony obecne crossery z hamulcami tarczowymi są w pełni dostosowane do prędkości i dlatego mogą być również używane jako wszechstronne rowery wyścigowe z szerszymi oponami, a nawet jako rowery codzienne i turystyczne z błotnikami i bagażnikami.
//Wyposażenie i wrażenia z jazdy
W przypadku Pro DX Cross 3000 z gamy Rose-Versand takie zastosowanie jest wyraźnie zamierzone: gwintowane otwory na widelcu i tylnym trójkącie umożliwiają zamocowanie bagażnika i błotników; można również przymocować dwa uchwyty na butelki, co niekoniecznie jest normą w rowerach przełajowych - niektórzy producenci, którzy są nastawieni wyłącznie na wyścigi, pomijają wszystkie otwory. Linki przerzutki i linki hamulca tylnego są poprowadzone w dolnej rurze, co korzystnie wpływa na i tak już prosty wygląd Rose; linki hamulcowe biegną całkowicie w zewnętrznych osłonach, co gwarantuje stałe niskie tarcie. Typowe zaciski mocujące linkę hamulca przedniego do goleni widelca i linkę hamulca tylnego do kolumny należy od czasu do czasu zastąpić opaskami kablowymi, zwłaszcza że nie są one zbyt ciasne. Rama, zaprojektowana z masywną rurą dolną i cienką rurą podsiodłową, łączy w sobie nowoczesny suport PressFit z klasycznym tylnym wspornikiem, który służy przede wszystkim do mocowania błotnika. Jako alternatywa dla błyszczącej białej wersji, DX Cross 3000 jest również dostępny w anodowanej czerni – być może lepszym wyborem do użytku w terenie dzięki odpornej na zarysowania powierzchni.
Crosser, który jest dość tani za niecałe 1.500 euro, jest wyposażony w kompletny 11-biegowy Shimano Ultegra w połączeniu z hamulcem tarczowym o nazwie BR-CX77, który jest dopasowany do dźwigni STI. Układ hamulcowy skłania wstecznych zwolenników tarcz (takich jak autor tych wierszy) do zrewidowania swoich uprzedzeń: w razie potrzeby wytwarza duże siły hamowania, a także jest bardzo łatwy w dozowaniu, dzięki czemu delikatne manewry hamowania są możliwe nawet na śliskich nawierzchniach bez niezamierzone zablokowanie kół. W przeciwieństwie do hydraulicznych hamulców tarczowych nie ma automatycznego śledzenia klocków; Podkładki można dokręcić za pomocą małych śrub.
Z tarczami w rozmiarach 46/36 Rose jest optymalnie zaprojektowana do cross-sportu. 11-krotny pierścień z 28-XNUMX zębami jest rozłożony nieco za szeroko jak na nasz gust, ale z pewnością dobrze nadaje się do wszechstronnego zastosowania. Siodło Fizik, karbonowa sztyca i wysokiej jakości dodatki Ritchey dają bardzo dobry sprzęt; Mavic CrossOne to niekoniecznie najwyższej klasy, ale solidne, odpowiednio wykonane koła.
Jeśli chodzi o geometrię, DX Cross całkiem dobrze mieści się w środku między przydatnością wszechstronną a przydatnością sportową. Jeśli chodzi o postawę, rama Rose pasuje do tej kategorii „Komfortowy rower szosowy”: W porównaniu z górną rurą, główka ramy jest dość długa, co pozwala na zwartą, nieco bardziej wyprostowaną pozycję podczas jazdy. Wyposażony w krótki mostek, Rose może być używany jako rower turystyczny i turystyczny z opuszczaną kierownicą.
Oczywiście DX Cross ma również bardzo sportowe właściwości, zwłaszcza jeśli jeździsz na nim o jeden rozmiar mniejszy, jak w teście. Z mostkiem 130 mm przyjmujesz rozciągniętą pozycję na rowerze i mocno obciążasz przednie koło; Jednak Crosser nie sprawia wrażenia nadmiernie powolnego. Biorąc pod uwagę grubą aluminiową rurę dolną, wysoka sztywność ramy powinna być oczywistością; Dzięki 27,2-milimetrowemu słupkowi z włókna węglowego tył Rose nie jest zbyt twardy - przynajmniej nie wtedy, gdy obniżysz ciśnienie powietrza w Racing Ralph do niezbędnego minimum. Szybka jazda w terenie to przyjemność z Rose; co najwyżej dość wysoka masa całkowita crossera wynosząca 9,22 kg (Rh 56, bez pedałów) jest zauważalna gdzieniegdzie. Jeśli chcesz jeździć na rowerze w sportowy sposób, i tak powinieneś pomyśleć o zakupie zestawu kół do opon szytkowych, które mogą szybko zaoszczędzić około 500 gramów i ogólnie zapewnić lepsze właściwości toczenia w porównaniu do opon składanych. Ze względu na bardzo niską cenę bogato wyposażonego aluminiowego crossera, może być jeszcze niewielka swoboda finansowa...
//Wniosek
Rose DX Cross 3000 jest tak samo użyteczny jak wszechstronny zawodnik, ponieważ jest przekonujący w zastosowaniach sportowych. Nic nie może zrobić jak na swoją wagę - to adekwatne do niskiej ceny.
//Najważniejsze cechy produktu
- Można go ulepszyć do roweru codziennego i turystycznego
- Bogato wyposażony w mocne hamulce
- Typowa krzyżowa kombinacja tarcz
//cena i sieć
- 1.495 Euro
- www.roseversand.de
Schreibe einen Kommentar