Nowości produktowe: Wraz z nową Orbea Orca 2021 hiszpański producent prezentuje swój wysokiej jakości wszechstronny samochód na nadchodzący sezon, który już w zeszłym roku był jedną z najlepszych maszyn wyścigowych. Dzięki niewielkim zmianom i dostosowaniom, aerodynamiczna lekkość jest teraz jeszcze wygodniejsza.
W ciągu ostatniego roku Orbea wywołała poruszenie swoją nową Orca OMX, umacniając się na drodze dzięki lekkiej, ale aerodynamicznej wyścigówce. Teraz Orbea dodała wygodę i przystępność cenową dzięki nowej Orca OMR.
Kilka lat temu aerodynamika i lekkość były uważane za przeciwieństwa i trzeba było rozróżnić te dwie kategorie i podjąć decyzję. Jednak z biegiem lat opracowano coraz lżejsze koła aerodynamiczne lub zawsze aerodynamiczne lekkie koła do wyścigów. Głównym problemem jest to, że jakość jazdy często spada na dalszy plan i chociaż rower jest w pełni przekonujący ze względu na swoje laboratoryjne wartości i dane techniczne, nie może zaoferować komfortowej jazdy. Orbea jest również dość biegła w podążaniu za tym trendem, wprowadzając swoją wersję zippy wspinacza z odnowioną Orbea Orca 2020. Najnowsza wersja na rok 2021 powinna teraz obejmować również pierwszorzędny komfort i jeszcze lepsze właściwości jezdne.
Orbea Orca 2021 – budowa OMR
Rama Orbea Orca OMR charakteryzuje się szczególnie wygodnymi właściwościami jezdnymi z najlepszymi wartościami użytkowymi. Cechy te są możliwe dzięki specjalnemu układowi, w którym włókna o wysokiej wytrzymałości mają zapewnić pierwszorzędny stosunek sztywności do masy. Ponadto przy konstrukcji ramy przywiązuje się dużą wagę do zapobiegania zmarszczkom i nieregularnościom w krytycznych strefach, dzięki czemu można użyć mniej węgla przy zachowaniu wytrzymałości.
Wygodna rama OMR wykorzystuje zaokrąglone kształty rur (w porównaniu do kształtów OMX, które są bardziej owalne dla maksymalnej sztywności i aerodynamiki), które poprawiają komfort i zmniejszają wagę. To sprawia, że Orbea Orca OMR jest idealna dla rowerzystów poszukujących wydajnej ramy o wysokiej jakości jazdy. Dynamiczna struktura nowej ramy OMR zapewnia o 5% lepszą amortyzację i pochłanianie drgań niż poprzednia Orca OMR, a także jest o 10% wyższa niż Orca OMX. Okrągła sztyca 27,2 mm jest o 16% wygodniejsza niż szersza sztyca 30,9 mm i poprawia płynność w siodełku bez poświęcania sztywności ramy w suportie, co jest kluczem do przenoszenia mocy. Rama Orca OMX waży 830 g (rozmiar 53) przy światowej klasy sztywności, a nowa rama OMR waży 1030 g (rozmiar 53).
Orbea Orca 2021 - budowa OMX
Oprócz znacznie ulepszonej konstrukcji OMR, na rok 2021 pojawi się oczywiście Orbea Orca z układem OMX. Jest to znacznie bardziej agresywna konstrukcja niż konstrukcja OMR, która niesie ze sobą przewagę pod względem masy i sztywności, ale wydaje się również znacznie twardsza i przenosi uderzenia i wibracje bardziej bezpośrednio na kierowcę. Dlatego wariant OMX jest skierowany bardziej do rasowych kierowców wyścigowych, którzy chcą każdej sekundy.
Dzięki układowi OMX, warstwy węgla o wysokiej wytrzymałości są wycinane laserowo, aby zminimalizować nadmiar materiału i zachodzenie na siebie. Ponadto materiał jest wstępnie formowany przez wiele godzin przed obróbką, aby zapewnić optymalne zagęszczenie przy jak najmniejszej ilości węgla.
Funkcje Orbea Orca 2021
Pełna integracja
Nowe modele Orbea Orca oferują najlepszą integrację kabli i komputera, zapewniając atrakcyjny wygląd i zalety aerodynamiczne. ICR ma w tym duży udział. Jest to wewnętrzne prowadzenie linek (ICR), które jest starannie poprowadzone pod mostkiem i przez główkę ramy w najlepszy możliwy sposób bez ocierania i grzechotania. Jest to zoptymalizowane zarówno dla konwencjonalnych, jak i elektronicznych systemów przełączania. Płyta czołowa mostka jest kompatybilna ze zintegrowaną platformą montażową komputera.
Dostosowana ergonomia
Podczas opracowywania zadano pytanie: W jaki sposób ergonomia może pomóc w dalszej jeździe? W przeciwieństwie do pozycji wyścigowej, która koncentruje się na aerodynamice, pozycja długodystansowa sprawia, że rower jest łatwiejszy w prowadzeniu i zwiększa wytrzymałość. Krótszy kokpit i wyższa kierownica maksymalizują komfort kierowcy, a większy komfort oznacza dłuższe przejażdżki.
Oferowane są dwie konfiguracje kierownicy: kompaktowa wersja standardowa dla bardziej tradycyjnego wyścigowego dopasowania oraz kierownica OC Rise dla bardziej wyprostowanej pozycji. W porównaniu z wersją kompaktową, wymiary kierownicy OC Rise pasują do geometrii roweru długodystansowego z wzniosem o 20 mm i zasięgiem krótszym o 5 mm, zachowując jednocześnie ogólną wydajność ramy, z której słynie Orbea Orca. Dzięki systemowi MyO w każdej chwili można dopasować typ kierownicy i długość mostka.
Program Orbea MyO
Nową Orbea Orca 2021 można również dostosować dzięki platformie MyO. Nie kończy się to na modelach z serii 12. Dzięki licznym opcjom kolorów, grafik i komponentów możesz sprawić, że Orbea Orca 2021 stanie się Twoim osobistym rowerem.
Schreibe einen Kommentar