Test: W roku modelowym 1.0 BH Gravel X Alu 2020 jest dostępny w nowej podstawowej wersji za niecałe 1.400 euro i okazuje się być doskonałym wszechstronnym rowerem, który wie, jak zadowolić udaną geometrią i dobrze przemyślanym wyposażeniem.
BH Gravel X Alu 1.0 2020: Fakty
Materiał ramy: aluminium
Rozmiar kół: 700cc
Maksymalny prześwit opony: 45mm
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Nie / Tak (można doposażyć)
uchwyt na butelkę: Rura dolna w górę, rura podsiodłowa
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.900g/2.034g/3.934g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 10,57 kg
Cena: € 1.399
Wszechstronna aluminiowa rama z przydatnymi funkcjami
Basque Gravel X Alu firmy BH to stary przyjaciel, który był już częścią naszego ostatniego testu rowerów szutrowych. Od tego czasu w ramie nic się nie zmieniło, ale dodano kilka wariantów wyposażenia - takich jak podstawowy model Gravel X Alu 1.0, który tutaj testowaliśmy. Zostańmy jednak na chwilę przy kadrze. Jak sama nazwa wskazuje, jest wykonany z aluminium i może wyróżniać się z tłumu dzięki charakterystycznym hydroformowanym liniom. Wszystkie przewody i kable poprowadzone są wewnątrz ramy i mocowane stałymi wejściami, dzięki czemu nic tu nie stuka, nawet w terenie.
BH Gravel X Alu może zdobyć punkty dzięki dużemu prześwitowi na opony - pomimo dość wąskich fabrycznych opon, opony o szerokości do 45 mm mogą opcjonalnie zmieścić się w ramie i widelcu. Szybkozamykacze w ramie i widelcu z włókna węglowego nie są czymś oczywistym w tym dość przystępnym przedziale cenowym i nie tylko usztywniają cały system, ale także znacznie ułatwiają montaż i demontaż kół bez szlifowania. Błotniki można przymocować bezpośrednio do ramy, a jeśli chcesz przymocować bagażnik, możesz użyć oczek zaciskowych, które można doposażyć.
Ogólna, naprawdę udana geometria BH Gravel X Alu podkreśla jego całkiem uzasadnione twierdzenie, że jest to rower szutrowy do codziennego użytku i rekreacji; niezbyt sportowy, niezbyt turystyczny iz krótkim rozstawem osi zapewniającym zwinne prowadzenie.
Geometria BH Gravel X 2020
SM | MD | LA | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 500 | 520 | 540 | 560 |
Pozioma rura górna (w mm) | 523 | 542 | 561 | 582 |
główka ramy (w mm) | 120 | 140 | 160 | 180 |
tylny trójkąt (w mm) | 428 | 428 | 428 | 428 |
Kąt skrętu (w °) | 70,5 | 71,5 | 72 | 72 |
Kąt siedziska (w °) | 73,75 | 73 | 72,75 | 72,5 |
Zasięg (mm) | 366 | 371 | 380 | 391,5 |
Stosy (mm) | 535 | 562,7 | 583,6 | 602,6 |
Ekscytujące funkcje z ciężkim zestawem kołowym
Gravel X Alu 1.0 to nowy podstawowy model w serii modeli, dostępny w stosunkowo niskiej cenie 1.399 euro. W związku z tym nie należy oczekiwać żadnych szlachetnych dodatków ani komponentów, ale hiszpański rower szutrowy znajduje dobry kompromis, więc w praktyce wystarczy pójść na kilka kompromisów. W każdym razie pozytywnie należy podkreślić karbonowy widelec, który jest nie tylko lżejszy od modeli aluminiowych, z których korzysta wielu innych producentów w tym przedziale cenowym, ale także powinien oferować zauważalnie większy komfort.
Mieszanka elementów zmiany biegów jest dość ekscytująca: STI i przerzutki przednie pochodzą ze sprawdzonej grupy Shimano 105, która jest połączona na tylnym kole z zupełnie nową przerzutką tylną GRX od Japończyków i szeroką gamą kaset 11-42. Dostajesz więc 1-biegowy napęd o dużej przepustowości i tylną przerzutkę z tłumieniem w stosunkowo niskiej cenie. Jeśli chodzi o hamulce, musisz obejść się bez hydraulicznych stoperów - zamiast tego w rowerze szutrowym BH zastosowano mechaniczne zaciski hamulcowe od Shimano.
Ramki do zdjęć | Żwir X Alloy 7005 |
widelec amortyzowany | Żwir X Carbon |
wirniki | Tarcza Shimano RS170 |
opona | Tor mokry Hutchinson 34 mm |
przerzutka tylna | Shimano GRX |
dźwignia zmiany biegów | Łopatka 105 |
korba | FSA Vero |
przerzutka | Shimano GRX |
Hamulec | Shimano BR-M375 |
sztyca | BH Lite 27.2 |
siodło | Prologo Nago RS |
trzon | BH SL |
Lenker | Kompaktowy BH Lite |
System kół z oponami Wet Track o szerokości 34 mm firmy Hutchinson waży prawie 4 kg - to niekoniecznie jest mało i powinno spowolnić przyspieszenie niezbyt ciężkiego roweru o wadze 10,6 kg. Jest to również jedyna prawdziwa krytyka skądinąd odpowiedniego wyposażenia baskijskiego szutrowego all-roundera: z jednej strony felgi o wewnętrznej szerokości 17 mm są bardzo wąskie i powinny mieć problemy z szerszymi oponami i niskim ciśnieniem, zwłaszcza gdy pokonywanie zakrętów. Szkoda, ponieważ rama oferuje również wystarczająco dużo miejsca na opony o dużej objętości. Wbudowane opony również nieco ograniczają zakres zastosowania. Mokre gąsienice, które w rzeczywistości zostały zaprojektowane do wyścigów crossowych na mokrej nawierzchni, są dość ciężkie, ważą około 650 g każda i zauważalnie gorzej toczą się na asfalcie i szutrze niż na przykład Schwalbe G-One. Z drugiej strony miłe są paski odblaskowe, które wyraźnie poprawiają widoczność w życiu codziennym.
Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
BH Gravel X Alu 1.0 – Let's Gravel
BH Gravel X Alu 1.0 już na pierwszy rzut oka wyróżnia się z tłumu tubowym kształtem. Gdzie indziej nacisk kładzie się coraz bardziej na ostre krawędzie i proste linie - Hiszpanie mają nieco inne podejście do prawie zakrzywionych rur. Jeśli pójdziesz o krok dalej i spojrzysz za optykę na geometrię roweru, szybko stanie się jasne, że ten podstawowy rower powinien być odpowiedni dla dużej liczby entuzjastów kolarstwa. Bo już na pierwszych metrach w siodle czuć, że Gravel X Alu to rower bardzo dobrze wyważony. Dzięki wygodnej pozycji siedzącej motocykl nie wygląda zbyt sportowo, ale też nie jest zbyt turystyczny. Jednak wymiary nadal dają swobodę w obu kierunkach, aby dostosować podstawowy rower szutrowy do własnych preferencji.
BH Gravel X Alu jest tak samo wyważony jak geometria na torze, ponieważ krótki rozstaw osi zapewnia zwinne prowadzenie, a dobra sztywność ramy zapewnia przyjemną płynność jazdy. Rower szutrowy BH zdobywa więcej punktów atrakcyjnym komfortem jazdy niż żwawością. Niestety motocykl nie wychodzi tu tak dobrze z zakrętu i potrzebuje trochę czasu, żeby rozpędzić się. Jest to jednak prawdopodobnie bardziej spowodowane masą roweru lub kół niż ogólnymi osiągami. Z drugiej strony – motocykl wciąż ma tu duży potencjał, który powinien być w stanie dość szybko i łatwo obudzić lżejszym zestawem kołowym.
Jeśli już mówimy o sprzęcie, pierwszą rzeczą, do której dochodzimy, jest grupa osprzętu. Nie możesz się pomylić z wypróbowanym i przetestowanym Shimano 105, w tym tylną przerzutką GRX, a otrzymasz atrakcyjną ofertę. Niestety, są potrącenia za opony: Wet Track firmy Hutchinson jest dość ciężki jak na swoją poręczną szerokość 34 mm, szorstki profil nie toczy się dobrze na asfalcie lub szutrze. Rozmawialiśmy z odpowiedzialnym menedżerem produktu w BH, który wyjaśnił, że Gravel X Alu 1.0 jest również postrzegany jako podstawowy przełajowiec na hiszpańskim rynku krajowym i dlatego otrzymuje opony terenowe. Jednak w nadchodzącym sezonie mokry tor zostanie zastąpiony czymś, co uważamy za znacznie bardziej odpowiednie zastąpienie. Z drugiej strony inne dodatkowe części, takie jak kierownica, mostek, sztyca itp., bardzo dobrze pasują do ogólnego obrazu.
Naszym zdaniem BH Gravel X jest idealny dla każdego, kto chce trochę urozmaicić swoją jazdę lub lubi być w ruchu bez ograniczeń. BH jest szczególnie przekonujący na lekko pagórkowatych trasach, przeplatających się z drogami leśnymi i asfaltowymi.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
Test roweru szutrowego Conway GRV 1200: Świetny stosunek jakości do ceny dla sportowych rowerzystów szutrowych
Test: Conway GRV 1200 jest wyposażony w wysokiej jakości ramę z włókna węglowego i wszechstronny przekonujący sprzęt za mniej niż 3.000 euro. W praktyce jest zwinny i żwawy, a jego pozycja siedząca powinna spodobać się szczególnie sportowym kierowcom. Conway GRV1200 2020: Fakty Materiał ramy: Karbon Rozmiary kół: 700 cm45 Maksymalny prześwit na opony: 12 mm Rozmiar osi (v/r): 100×142 / 12×XNUMX Mocowania błotników: Tak Mocowania bagażnika (v/r): [ …]
Test roweru szutrowego Cannondale Topstone Carbon Ultegra RX: Wygodna maszyna do zabawy z potencjałem turystycznym
Cannondale Topstone Carbon Ultegra RX: Fakty Materiał ramy: Karbon Rozmiary kół: 700c (zgodny z 650b) Maksymalny prześwit na opony: 40 mm (700c) / 48 mm (650b) Rozmiar osi (przód/tył): 12×100 / 142× 12 Mocowania błotników: Tak Oczka bagażnika (przód/tył): Nie/Tak Uchwyt na bidon: Dolna rura powyżej, dolna rura poniżej, rura podsiodłowa Masa kół v/r/całkowita (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.260 g / 1.810 g / 3.070g Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar […]
Falkenjagd Aristos CX Gravelbike w teście: Wygodny żwirek tytanowy z widelcem Lauf
Test: Tytanowa rama, widelec Lauf na resorach piórowych, eleganckie wyposażenie, ekskluzywny wygląd - Falkenjagd Aristos CX to pod każdym względem wyjątkowy rower szutrowy, który w praktyce przekonuje wysokim komfortem i który powinien podbić serca miłośników jednośladów. Falkenjagd Aristos CX: Fakty Materiał ramy: Tytan Rozmiary kół: 650b (kompatybilne z 700c) Maksymalny prześwit na opony: 50 mm (650b) / 38 mm (700c) […]
Schreibe einen Kommentar