Na wiosennych targach w Düsseldorfie uznani duzi producenci spotykają się z małymi, innowacyjnymi markami. Tworzy to ekscytującą mieszankę, która ukazuje branżę rowerową w całości i zaostrza apetyt na nadchodzący sezon.
Połowa marca w rejonie Böhler: Przy całkiem przyjemnych temperaturach w starej hucie panuje ogromny ruch. Targi konsumenckie przyciągają około 25.000 10.000 entuzjastów rowerów, którzy na stoiskach największych marek mogą zapoznać się z najnowszymi e-rowerami, a tuż obok zapoznać się z różnorodną ofertą małych producentów ze wszystkich dziedzin związanych z rowerami. A można natknąć się na jedną lub dwie targowe innowacje, które po raz pierwszy zostaną tu zaprezentowane szerszej publiczności. Nie ma już ustalonych nowych okresów wydawania, jak miało to miejsce w przeszłości w branży rowerowej. Tam, gdzie dawniej można było podziwiać innowacje nadchodzącego sezonu na jesiennych targach, które zwykle trafiały do sprzedaży dopiero po sześciu miesiącach, dziś nowe produkty są prezentowane zaraz po ich przygotowaniu i zazwyczaj sprzedawane od razu. W Cyclingworld odwiedzający mają także możliwość wypróbowania nowych rowerów i rowerów elektrycznych. Ważną stałą częścią targów jest tor testowy na świeżym powietrzu, w którym w tym roku zarejestrowano ponad XNUMX XNUMX jazd testowych. Kto testuje i Jeśli chcesz spacerować, musisz mieć czas. Liczba wystawców jest tak duża, a oferta tak ciekawa, że przejście przez hale zajmuje dużo czasu.
Poniższe atrakcje targów Velomotion to zatem jedynie niewielki, subiektywny wybór – jeśli chcesz zobaczyć więcej, już teraz zarezerwuj termin na przyszły rok. Cyclingword 2025 zaplanowano na 28–30 marca.
Orbea Diem: Piękny rower elektryczny do codziennego użytku
Nowy rower miejski baskijskiego producenta przyciąga wzrok swoją niezwykłą konstrukcją ramy. Niezwykłe są także płynne przejścia rur w aluminiowej ramie – taki wygląd znany jest właściwie tylko z karbonu. W zależności od modelu Diem jest wyposażony w silnik Shimano EP6 lub EP8 i akumulator 540 Wh lub 630 Wh; Obydwa napędy są niezwykle mocne i wynoszą 85 Nm. Do wyboru są także trzy warianty obwodów. Najtańszy model kosztuje 3.799 euro.
Kurtki woskowe Wienzwoelf
Wiedeński producent produkuje lokalnie solidne torby i plecaki; Kurtki przeciwdeszczowe do wypoczynku, na co dzień i do jazdy na rowerze są teraz dostępne również z wytrzymałej, woskowanej tkaniny bawełnianej.Ciężkie kurtki o klasycznym wyglądzie zachwycają swoim niezwykle funkcjonalnym wyglądem - jeśli szukasz czegoś, co jest jednocześnie praktyczne i indywidualne, powinieneś znaleźć w Wiedniu.
Nowe rowery elektryczne marki Hoheacht
Producent z Eifel wprowadza coraz większą dywersyfikację: Oprócz niskopodłogowego SUV-a Amola Tereno z pełnym zawieszeniem, silnikiem Shimano, przerzutkami i przyczepnymi oponami, Hoheacht zaprezentował Lumo Ilaron, 17-kilogramowy lekki pojazd z tyłem Mahle silnik i przekładnia zębata. Sztywny rower z kompaktowym tylnym bagażnikiem na boczne torby jest idealny do codziennego użytku, jest zwinny i zwinny, a jego wytrzymałość zapewnia akumulator 250 Wh, zwłaszcza że bez problemu można nim poruszać się o własnych siłach przy prędkościach powyżej 25 km/h. 3.699 euro.
Lax Cycles: Kompaktowy rower cargo z produkowaną ramą
Dostawca z Frankfurtu wchodzi na rynek z 20-calowym rowerem, który jest zarówno atrakcyjny, jak i praktyczny, i jest planowany jako biorower, a także z silnikiem umieszczonym z tyłu i zintegrowanym akumulatorem. Jedną ze szczególnych cech marki jest to, że rama została wyprodukowana przez heskiego specjalistę, dzięki czemu Lax jest produktem autentycznym. Przedni bagażnik będzie w stanie pomieścić od 15 do 20 kilogramów; Planowane są różne warianty wyposażenia. Cena niezmotoryzowanego roweru powinna zaczynać się od około 2.500 euro – bardzo atrakcyjna, biorąc pod uwagę jego dużą ekskluzywność.
Róża z nowym zapleczem
Odnoszący sukcesy rower szutrowy firmy Bocholt wkracza w trzecią generację i jest teraz jeszcze bardziej dostosowany do „wyścigów szutrowych”. Najważniejszym elementem nowego roweru jest karbonowy kokpit, którego wygięty ku górze kształt ma między innymi poprawić komfort tłumienia. Nowością w ramie są także dolne wsporniki siodełka i nieco konwencjonalne mocowanie sztycy podsiodłowej. W przypadku SRAM Rival AXS nowy rower kosztuje 3.499 euro; następuje szczegółowy test.
Scope wprowadza nową technologię koncentratora
Koła młodej marki Scope to coś dla absolutnych smakoszy i oczywiście kierowców wyścigowych. Firma stawia z jednej strony na optymalną aerodynamikę, o czym świadczy unikalna konstrukcja karbonowych felg, ale z drugiej strony na minimalną wagę. W tym celu zastosowano w tym obszarze zupełnie nową technologię produkcji: rękawy wtórne są drukowane w 3D, co tworzy cudownie organiczne struktury o zoptymalizowanej wadze. Zestaw kołowy „Artech 2” z obręczami o głębokości 22 mm i szprychami z włókna węglowego można obniżyć do wyjątkowo niskiej masy wynoszącej 965 gramów. Cena wynosząca niecałe 4.000 euro jest rozsądna.
Campagnolo: Wiadomości od grupy Gravel
Niedawno wprowadzony Ekar GT można było po raz pierwszy zobaczyć „na żywo” w Cyclingworld Düsseldorf. O nowej grupie 1×13 wiadomo było, że aluminiowy mechanizm korbowy ma nową średnicę rozstawu śrub i nowe przełożenie. Na stoisku targowym można było zauważyć innowacje w dźwigni Ergopower: jest ona teraz wyposażona w dźwignię hamulca wykonaną z materiału kompozytowego, która jest bardzo przyjemna w dotyku; Ponadto zoptymalizowano gumowy uchwyt, który teraz płynnie pasuje do szerokiej gamy kształtów kierownic i wariantów opasek.
Evoc z kamizelką z poduszką powietrzną
Dzięki Commute AIR Pro 18 niemiecki producent ma na stanie ciekawy produkt zapewniający bezpieczeństwo: poduszka powietrzna i ochraniacz pleców są zintegrowane z plecakiem rowerowym o pojemności 18 litrów. Jeśli ten pierwszy zostanie uruchomiony podczas upadku, górna część ciała, okolice ramion i szyi są intensywnie chronione; Jednak trzeba także nosić kask. System nie ulega wtedy uszkodzeniu, ale po kontroli technicznej można go dalej używać. 990 euro.
Winora: Od kompaktowej do przestronnej
Reprezentując duży rynek nowej mobilności codziennej, Winora prezentuje swoją ofertę e-rowerów towarowych, kompaktowych i miejskich. Podczas gdy FUB 2W (5.199 euro) z mocnym silnikiem centralnym Bosch napędza dzieci i ładunek, E-Flitzer (2.599 euro) napędzany jest silnikiem w piaście. Dzięki 20-calowemu kołu Radius (3.499 euro) to wyważony Bosch Performance zapewnia przyjemność z jazdy.
Rower Igus: 90% plastik
Producent tworzyw sztucznych specjalizujący się w wysokowydajnych polimerach wyznacza nowe możliwości dzięki swojemu rowerowi. Wszystko, co tu działa, zostało wykonane z tworzywa sztucznego, a Rower Igus ma być bezobsługowy i trwały. Dzięki temu nadaje się np. do systemów wypożyczalni, ale futurystyczny rower z pewnością przypadnie do gustu także osobom prywatnym, które będą mogły go kupić w najbliższej przyszłości za szacunkową cenę 1.200 euro.
Rowery Tannenwald: Tytan, o którym można marzyć, nr 1
Położona u podnóża Lasu Palatynackiego firma Tannenwald Bikes oferuje najwyższej jakości ramy z tytanu i stali, oczywiście robione na wymiar i z licznymi możliwościami indywidualizacji. Ramy stalowe produkowane są w Lipsku, ramy tytanowe w Południowym Tyrolu; Obydwa zachwycają smukłymi kształtami, drobnymi spawami i całkowicie zintegrowanym prowadzeniem kabli. Stalowa rama z widelcem kosztuje niecałe 2.400 euro, natomiast tytanowa rama kosztuje niecałe 4.000 euro. Za taką cenę marzenia mogą się spełnić...
Van Woid: Tytan do snu #2
Z Lasu Bawarskiego pochodzi terenowa maszyna wyścigowa, która gwarantuje radość z jazdy w terenie pomiędzy rowerami szutrowymi a rowerami wyścigowymi. Dopasowany do opon o maksymalnej szerokości 38 mm, można przejechać prawie każdą trasę, a opony wyścigowe nie wyglądają na zagubione w ramie i widelcu. Wizualną atrakcją całego roweru jest ceramiczna powłoka widelca i mostka z włókna węglowego, która idealnie pasuje do piaskowanej perłowo główki ramy. Rama kosztuje 2.299 euro; widelec traktowany zgodnie z opisem kosztuje około 400 euro.
Schreibe einen Kommentar