Rowery elektryczne / Cargo: W 2018 roku producent rowerów Monty został przejęty przez hiszpańską firmę BH Bikes. Od tego czasu pracują nad przeróbką i tej wiosny wypuszczą na rynek trzy ciekawe rowery cargo, którym zdecydowanie warto się przyjrzeć, i to nie tylko ze względu na atrakcyjne ceny.
Po tym, jak w przeszłości firma Monty miała już w swoim portfolio szeroką gamę rowerów elektrycznych do użytku miejskiego, wiosną przyszłego roku dodane zostaną trzy nowe rowery towarowe. Modele noszą nazwy V4, V6 i V8, są przeznaczone do użytku prywatnego i komercyjnego i wszystkie opierają się na własnym układzie napędowym. Łączy je także atrakcyjna cena – zaczyna się ona już od 3.599 euro.
To, że rowery towarowe mogą stanowić istotny element trwającej transformacji mobilności, można już dziś zaobserwować, zwłaszcza w miastach i obszarach metropolitalnych. Znajdują tu szerokie zastosowanie zarówno w życiu codziennym rodzin, jak i jako pojazdy robocze dla rzemieślników i firm dostawczych. Pod tym względem nie jest zaskakujące, że coraz więcej producentów ma w swojej ofercie odpowiednie rowery i nie jest zaskoczeniem, że rowery cargo dostępne są w coraz większej liczbie różnych wersji. Typowy obraz ogromnego roweru cargo z dużą wanną przed kierownicą należy już do przeszłości – choć tego typu rowery Long John są nadal popularne, to zarówno ich rozmiar, jak i waga stanowią problem, szczególnie w dużych miastach. Dlatego też powstaje tu coraz więcej alternatywnych koncepcji, takich jak te, które Monty oferuje także w przypadku trzech nowych modeli. Na pierwszy rzut oka są one znacznie bardziej podobne do klasycznego roweru – ale mają o wiele większą ładowność.
Wszystkie trzy rowery cargo Monty korzystają z tego samego układu napędowego. Według producenta, centralnie umieszczony silnik BH 1E generuje maksymalnie 80 Nm i dlatego powinien być na tyle mocny, aby niezawodnie wciągnąć w pełni obciążony rower pod górę. Za zasilanie w energię odpowiada wyjmowany akumulator 540 Wh zintegrowany z rurą dolną.Zasięg pewnie nie wystarczy na całodniową wycieczkę, ale magazynowanie energii wystarczy do codziennego użytku.
Monty V4: Kompaktowy rower cargo
Wystarczająco kompaktowy do miasta, ale o znacznie większej ładowności. To chyba najlepszy sposób na podsumowanie Monty V4. Z 24-calowymi kołami z przodu i 20-calowymi z tyłu, mimo dużego bagażnika, mierzy on nie więcej niż konwencjonalny rower elektryczny. Zapewnia jednak dużo miejsca na tylnym bagażniku, na przykład na maksymalnie dwa foteliki dziecięce. Dzięki platformie kompatybilnej z MIK można tu również zamocować wszelkiego rodzaju inne akcesoria. Oprócz mocnego 4-tłoczkowego hamulca Tektro spodobał nam się widelec z pneumatycznym zawieszeniem i sztyca podsiodłowa, którą można obniżyć za pomocą dźwigni pod siodełkiem. Monty V4 jest dostępny tylko w jednym wariancie wyposażenia oraz w wersji z ramą i niskim przekrokiem. Koszt: 3.699 euro.
Monty V6: Rower miejski Plus
Nieco większy niż V4, ale jeszcze bardziej wszechstronny: Monty V6 to właściwie „normalny” rower elektryczny do użytku codziennego i miejskiego, ale ma dużą dodatkową ładowność. Rower cargo, wyposażony w 26-calowe koła, posiada masywny tylny bagażnik, który według producenta wytrzymuje aż 70 kg. Dodatkowo na przednim bagażniku można umieścić kolejne 15 kg – mocne! Monty V6 jest również dostępny w szerokiej gamie wersji: z widelcem amortyzowanym lub bez, z niskim przekrokiem lub poziomą rurą górną. Dostępny jest również wariant z przekładnią w piaście. Cena V6 waha się od 3.799 euro do 3.999 euro.
Monty V8: Gdyby mogło być trochę więcej
Największy z trzech nowych motocykli cargo Monty łączy w sobie cechy V4 i V6: 26-calowe koła, ale z wyjątkowo długim tylnym bagażnikiem V4. Oznacza to, że otrzymujesz rower, którym łatwo manewrować nawet w ciasnych przestrzeniach miasta, ale oferujący znacznie więcej miejsca niż konwencjonalny rower elektryczny. To sprawia, że jest to zdecydowanie opcja do użytku komercyjnego. Monty V8 jest dostępny w wersji ramowej z niskim przekrokiem oraz w dwóch wersjach wyposażenia, których ceny zaczynają się od 3.599 euro.
Według producenta nowe rowery cargo Monty będą dostępne w specjalistycznych sklepach od kwietnia.
Schreibe einen Kommentar