Przetestuj Giant Revolt X Advanced Pro 1: Z amortyzowanym widelcem, sztycą regulowaną i szerokimi oponami Revolt X wygląda jak typowy rower szutrowy na szlaki. Ma geometrię zorientowaną na wyścigi i jest również dostępny do użytku podczas jazdy na rowerze.
Wraz z powstaniem gigantycznym Droższe rowery mają RockShox XPLR Ultimate z funkcją blokady; Prostsze wersje są wyposażone w XPLR bez blokady, który został wyprodukowany specjalnie dla producentów kół.
Ważnym aspektem jest to, że Revolt X bazuje na własnej ramie. Ma krótszą główkę ramy, aby zrobić miejsce na dłuższy widelec. Dlatego nie jest łatwo przerobić Revolt X na sztywny widelec; Modernizacja widelca amortyzowanego do zeszłorocznego Revolta również nie byłaby dobrym pomysłem, ponieważ skutkowałaby znaczącymi zmianami geometrii.
Amortyzowany widelec i wyścigowa geometria
Ogólnie rzecz biorąc, geometria: przy kącie główki ramy wynoszącym 72° i długości górnej rury wynoszącej 575 mm, Giant ma kształt bardziej przypominający rower wyścigowy na szutr. Rowery szutrowe na szlaki mają zwykle kąt główki ramy w zakresie 69-70° i dłuższą górną rurę, tj. H. większy „zasięg”. Jest to następnie kompensowane przez krótki mostek, który zapewnia łatwe sterowanie. Bunt Jeśli chwycisz uchwyty SRAM, znajdziesz bardzo wygodną pozycję. Dolne cięgło jest z kolei dość daleko, bo kierownica jest skierowana do góry. Lepiej byłoby ustawić końcówki kierownicy prawie poziomo, a manetki hamulca zmiany biegów zamontować wyżej.
Pomimo połączenia krótkiego mostka i ostrego kąta główki ramy, Revolt X nie powoduje zdenerwowania. Stabilność linii prostej jest dobra; W bezpośrednim porównaniu z rowerami szutrowymi bez amortyzowanego widelca czujesz, że musisz skręcić rower z nieco większą siłą. Po kilku zakrętach czujesz się bardzo komfortowo z charakterem układu kierowniczego. Bezpieczeństwo jazdy przy dużych prędkościach jest bez zarzutu, podobnie jak napęd. Na ekstremalnie stromych odcinkach można jednak zauważyć, że przednie koło traci kontakt z podłożem szybciej niż w innych rowerach szutrowych. Być może ma to związek z rozstawem osi, który nie jest przesadnie długi, choć haki FlipChip z tyłu były już w pozycji „Long”, co pozwala również na oponę o szerokości do 53 mm. Jeśli chodzi o napęd, ważący około dziesięciu kilogramów rower Cię nie zawiedzie; Zwłaszcza, gdy widelec jest zablokowany, można odnieść wrażenie „wyścigu po szutrze” – właściwie domena klasycznego Revolt.
SRAM Rival AXS i zestaw kół z włókna węglowego
Giant wyposażył Revolt X Advanced Pro 1 w wysokiej jakości funkcje, które doskonale odpowiadają jego zamierzonemu zastosowaniu. SRAM Rival AXS występuje w wersji Eagle z kasetą 10-52, na której możesz podjechać praktycznie na wszystkim - pod warunkiem, że masz wystarczającą przyczepność, ponieważ 45 Maxxis Ramblers, które są fabrycznie montowane bezdętkowe, nie mają zbyt wiele profil. Opony są zamontowane na bardzo lekkim zestawie kołowym z włókna węglowego z wyjątkowo głośnym wolnobiegiem z tarczą zębatą; Każdy, kto na to pozwoli, z pewnością nie zostanie zignorowany w Giant Revolt X.
Oczywistą atrakcją Gianta jest oczywiście szybko reagujący amortyzowany widelec, który pomimo krótkiego skoku wynoszącego 40 mm nie ma tendencji do opadania – nawet przy miękkim strojeniu. Jest zauważalnie wgnieciona, gdy nadepniesz na skały, ale nie stanowi to problemu; Jeśli tak, można je oczywiście zablokować. Z widelcem amortyzowanym na szutrze jest zupełnie inaczej: kamienie, korzenie i poprzeczne wąwozy można łatwo przejechać, gdzie na standardowym szutrze trzeba podciągnąć przednie koło. Zdecydowanie przyspieszy to podróżowanie po zablokowanych odcinkach.
Opuszczane wsparcie sprężyny
Widelec RockShox jest szczególnie interesujący w połączeniu z innym szczegółem wyposażenia: Giant ma sztycę regulowaną (obniżaną sztycę) o skoku około 30 mm - i to sprawia, że Giant jest wygodniejszy niż prawie każdy inny rower szutrowy. Oczywiście Revolt X nadal nie jest w pełni; Wstrząsy pochłaniane przez przedni widelec są pochłaniane lub przynajmniej wygładzane przez podporę z tyłu - świetnie, bo możesz po prostu pozostać w pozycji siedzącej, zamiast ciągle wstawać z siodełka. Po założeniu podpórka opada o około centymetr; Ujemny skok zawieszenia sprawia, że nie podskakujesz na wyboistych powierzchniach. Jeśli chcesz czuć się komfortowo podczas jazdy po szutrze, połączenie amortyzowanego widelca i wspornika jest wyjątkowo odpowiednie.
Opuszczaną sztycę aktywuje się za pomocą dźwigni przymocowanej do łuku kierownicy, która nigdy nie przeszkadza podczas chwytania i jest zawsze łatwo dostępna. Podpórka oferuje łącznie zakres regulacji 100 mm; Jeśli całkowicie go opuścisz, będziesz mógł jedynie z trudem pedałować, ale spowoduje to obniżenie środka ciężkości ciała, co może być pomocne na stromych zjazdach. To, czy naprawdę potrzebujesz tej funkcji w rowerze szutrowym, jest kwestią opinii; W każdym razie zawieszenie siodełka zapewnia prawdziwy komfort.
Wszechstronny, aż do pakowania rowerów
To sprawia, że Giant Revolt Advanced X jest niezwykle wszechstronny. Dzięki sportowej geometrii i możliwości blokady amortyzowanego widelca z pewnością ma wyścigowe geny; Z zestawem toreb oferowanym przez Gianta nic nie stoi na przeszkodzie wyprawom bikepackingowym. Rower jest idealny do jazdy po szlakach z oponami o szerokości dwóch cali. Oprócz roweru testowego dostępna jest także wersja droższa (Revolt X Advanced Pro 0 z SRAM Force AXS i widelcem Fox, 7.499 euro) i tańsza (Revolt). Z Powstaniem
Schreibe einen Kommentar