Test Storck Grix.2 Comp: Numer trzy w ofercie żwiru heskiego producenta jest szczególnie interesujący pod względem ceny do wydajności i masy. Grix.2 wyraźnie bazuje na aerodynamicznym rowerze wyścigowym, ale ma też wiele do zaoferowania rowerzystom.
Często coś nowego? W firmie Storck w Idstein niekoniecznie taka jest filozofia firmy. Wizualnie Hesjanie starannie rozwijają swoją markę, aby starsze modele nadal wyglądały na aktualne, a nowe motocykle bardzo dobrze wpasowały się w asortyment. A jeśli chodzi o technologię, nie można się spieszyć: Storck Grix.2 Comp (lub Platinum lub Pro) to – jak sama nazwa wskazuje – dopiero druga edycja firmowego roweru szutrowego, a poprzednik również jest nadal dostępny – nawet w lakierze oryginalnego modelu 2019.
Grix.2 też nie jest nowy i niewiele się zmieniło w porównaniu z zeszłym rokiem – chociaż tym razem Storck wysyła go do wyścigu w tańszej wersji Comp. Co oznacza: za 2.599 euro zestaw ram (dostępny również osobno) kosztuje aż o 900 euro mniej niż topowy model Grix.2 Platinum, co oznacza odpowiednio tańsze kompletne rowery. Storck Grix.2 Comp można nabyć już od 3.599 euro, a Platinum już od 4.799 euro.
Storck Grix.2 Comp: Bardzo dobre właściwości jezdne w przystępnej cenie
Czy tańsza rama ma inne właściwości jezdne? Raczej nie. Geometrie obu ram są identyczne, co w przypadku Storcka zazwyczaj oznacza rozciągniętą pozycję siedzącą z niską kierownicą ze względu na krótką główkę ramy. Kąt rury podsiodłowej jest wyjątkowo płaski, co oznacza, że musisz ustawić siodełko nieco dalej do przodu na sztycy. Rura podsiodłowa jest lekko rowkowana, co nadaje ramie pewien aerodynamiczny wygląd i ma tę zaletę, że można zamontować opony o szerokości co najmniej 50 mm.
Mocny i wygodny
Odczucie Grix.2 Comp jest również typowe dla Storcka. Rower jest niezwykle mocny; Sztywna kierownica i mostek zapewniają bardzo bezpośrednie prowadzenie. Dzięki rozszerzonemu wsparciu z włókna węglowego Storck jest również bardzo wygodny w prowadzeniu. Grix.2 zyskuje również wizualnie na swoim kokpicie, ponieważ kable i kable są w całości poprowadzone wewnętrznie - nie może być bardziej uporządkowane.
Jednocześnie liczne łby śrub świadczą o wielu możliwościach montażu koszyków na bidon, błotników, a nawet tylnego bagażnika. To sprawia, że Storck nadaje się na wycieczki rowerowe, choć bardziej przypomina rower wyścigowy niż randonneur. Pasuje do tego również skrzynia biegów 2×11 z korbą 48/31 i kasetą 11-34 – i oczywiście elegancki zestaw kołowy.
Wiele opcji wyposażenia
Storck oferuje Grix.2 Comp z pięcioma opcjami wyposażenia i trzema kołami. Testowany wariant GRX810 jest najtańszy; z aluminiowym zestawem kołowym DT Swiss G 1800 rower kosztuje 3.599 euro. Jeśli zapłacisz 400 euro więcej, otrzymasz Storcka z Zeitjaeger Comp 40 G, zestawem kół z włókna węglowego, który waży około 1.700 gramów, ale przy wewnętrznej szerokości 19,5 mm nie jest idealny do szerokich opon szutrowych. Z kolei Zeitjaeger 40 G Platinum na rowerze testowym jest idealny do jazdy po szutrze - super lekki zestaw kołowy ze szprychami z włókna węglowego oraz głębokim, szerokim profilem obręczy i szerokością wewnętrzną 24 mm, dzięki czemu idealnie nadaje się do opon szutrowych.
W porównaniu do DT Swiss GRC 1400, który Hesjanie lubią instalować, własny zestaw kołowy pozwala zaoszczędzić ponad 300 gramów i waży nieco poniżej 1.300 gramów.Nawet jeśli rama Comp jest nieco cięższa niż wersja Platinum, cały rower ogólnie spada w efekcie łatwiej. Z eleganckim zestawem kołowym Grix.2 Comp kosztuje tylko 4.599 euro – 1.100 euro mniej niż Grix.2 Platinum z tym samym zestawem osprzętu i kołami aerodynamicznymi firmy DT Swiss. Jak na rower szosowy na szosę z kokpitem z włókna węglowego i superlekkim zestawem kół aerodynamicznych, który nadal zapewnia duży prześwit na opony i liczne opcje montażu, Storck jest wyjątkowo atrakcyjny cenowo.
Schreibe einen Kommentar