Specialized SL 1.1 w laboratorium
Waga: 1,9 kg
Maksymalny moment obrotowy: 35 Nm
Maksymalna moc: W 221
Moc 100W: W 200
Poziom zużycia: 5,9Wh/km
Góra zużycia: 24,2Wh/km
Jako jeden z pierwszych na rynku lekkich silników centralnych, SL 1.1 firmy Specialized jest nadal aktualny, mimo że od tego czasu pojawił się jego następca. Rowery E-MTB z napędem z poprzednich lat modelowych są nadal dostępne, a silnik jest dobrym przykładem tego, jak daleko rozwinęła się technologia w tym stosunkowo krótkim czasie. Choć nagi silnik waży ok. 1,9 kg jak dzisiejsi konkurenci, to z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 35 Nm jest wyraźnie słabszy i to nie tylko na papierze. Widać to również w naszych pomiarach na stanowisku testowym, gdzie pod względem wydajności wybija tył. W praktyce punktuje bardzo dobrą sterownością i naturalnym wyczuciem jazdy, jednak brak mocy w porównaniu do nowocześniejszych konkurentów jest oczywisty. Dość szybko brakuje mu tchu, zwłaszcza na technicznych podjazdach. Ponadto na wszystkich poziomach wsparcia występuje dość głośny hałas operacyjny, co zapewnia tę możliwą do opanowania wydajność. To, co jest jednak absolutnie pozytywne, to nowoczesna koncepcja obsługi, szczególnie w połączeniu z Mastermind TCU w górnej rurze i znakomita aplikacja na smartfony, która ma również wszystkie nowoczesne funkcje dla „starego” napędu SL 1.1. Jeśli potrafisz żyć z brakami w wydajności i głośności, nadal możesz zdobyć prawdziwą okazję na lekkim e-MTB z Specialized SL 1.1.
Baterie
Temat akumulatora został szybko załatwiony w przypadku Specialized SL 1.1. Wszystkie rowery E-MTB z napędem korzystają z akumulatora 320 Wh, który jest na stałe zintegrowany z ramą. Jeśli chcesz, możesz zwiększyć pojemność o kolejne 160 Wh za pomocą zewnętrznego przedłużacza zasięgu w postaci butelki.
Wyświetlacze
Częścią Specialized SL 1.1 jest TCU (=jednostka sterująca turbosprężarką) w górnej rurze. To, czy zostanie zastosowana nieco prostsza wersja, czy nowsza wersja Mastermind TCU, zależy od roku modelowego danego roweru i wariantu wyposażenia. Podczas gdy jednostka Mastermind posiada konfigurowalny kolorowy wyświetlacz, zwykły TCU dostarcza informacji wyłącznie za pomocą diod LED. W każdym razie sama obsługa odbywa się za pomocą kompaktowego, przyjemnie gumowanego pilota na kierownicy.
Schreibe einen Kommentar