Test: Ważący mniej niż 21,5 kg Specialized Turbo Levo Expert jest jednym z najlżejszych E-MTB w tej klasie podróży z zawieszeniem. Tym bardziej zdumiewające jest to, że w dolnej rurze karbonowej ramy mieści się duży akumulator 700 Wh, który zapewnia rowerowi dużą wytrzymałość. Reszta wyposażenia jest solidna, ale niekoniecznie szlachetna: podwozie Fox Performance ze skokiem sprężyny 150 mm i autorskie koła Roval pokazały w praktyce nienaganne osiągi.
Ekspert Specialized Turbo Levo: Fakty
Skok zawieszenia: 150/150mm
rozmiar koła: 29 cali
Napęd: Specjalistyczne 2.1
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Specjalistyczny TCU
Pojemność akumulatora (rower testowy): 700Wh
Materiał ramy: Węgiel
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 21,4 kg
Maksymalna ładowność: 109 kg
Cena: € 8.299
Obecnie dla każdego testu E-MTB 2020 tworzony jest osobny film testowy, który zostanie tu dodany w nadchodzących dniach i tygodniach
Dobra, szczerze mówiąc: zanim po raz pierwszy przejechaliśmy się nowym Levo Expertem, byliśmy sceptyczni co do tego, czy rower uzasadnia swoją wysoką cenę. Ponad 8.000 euro za dość pragmatyczny sprzęt z podwoziem Fox Performance, 11-biegową skrzynią biegów i solidniejszymi niż szlachetne dodatkami? Uwaga na spoiler: cena jest uzasadniona i rzadko zdarza się, aby rower pokazał nam, jak mało części na papierze mają wspólnego z osiągami na szlaku.
Dzięki minimalistycznej koncepcji obsługi kokpit można błyskawicznie dostosować do własnych potrzeb. Następnie ustaw wysokość siodełka, podstawową konfigurację podwozia i gotowe. Brzmi banalnie, ale to wszystko, czego potrzebujesz z Levo Expert, jego obsługa jest tak intuicyjna: sportowa, ale niezbyt ekstremalna geometria umieszcza rowerzystę pośrodku roweru i od razu możesz znaleźć wygodną pozycję.
Geometria Specialized Turbo Levo Expert
S | M | L | XL | ||
---|---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 380 | 410 | 455 | 505 | |
Pozioma rura górna (w mm) | 577 | 600 | 631 | 664 | |
główka ramy (w mm) | 95 | 95 | 125 | 140 | |
tylny trójkąt (w mm) | 455 | 455 | 455 | 455 | |
Rozstaw osi (w mm) | 1182 | 1202 | 1235 | 1266 | |
Kąt skrętu (w °) | 66 | 66 | 66 | 66 | |
Kąt siedziska (w °) | 75,04 | 74,79 | 74,48 | 74,14 | |
Zasięg (mm) | 415 | 435 | 455 | 480 | |
Stosy (mm) | 606 | 606 | 634 | 647 |
Harmonijny napęd z dużą mocą
Szczególnie na najniższym poziomie wsparcia silnik wykazuje niezwykle naturalną, niemal łagodną charakterystykę, którą dodatkowo podkreśla niska głośność. Levo był jednym z nielicznych testowanych motocykli, które sprawiły, że raz po raz zapomnieliśmy, że jeździmy na eMTB, i to wszystko w pozytywny sposób. Niewątpliwie ma w tym również udział niewielka waga wynosząca zaledwie 21,4 kg – jest to nie tylko godne uwagi ze względu na akumulator o pojemności 700 Wh o dużym zasięgu. Powrót do silnika: jeśli potrzebujesz większego wsparcia na stromych i technicznych podjazdach, możesz je uzyskać. Nie tracąc całkowicie swojej naturalności, mocno wciąga i nie musi się chować przed Boschem czy Shimano – wręcz przeciwnie.
Ramki do zdjęć | Specjalistyczne Levo Carbon |
widelec amortyzowany | Fox 36 Wydajność |
napęd | Specialized 2.1, niestandardowy silnik dostrojony do Rx Trail |
akumulator | Specjalistyczne M2 700Wh |
niemy | Wydajność DPS Fox Float |
wirniki | Trawers Roval 29 |
Opona VR | Specialized Butcher GRID 2,6" |
Tętno opon | Specialized Eliminator BLCK DMND 2.3" |
przerzutka tylna | Sram X1 11-rzędowy |
dźwignia zmiany biegów | Rama S700 |
korba | Praktyka działa M30 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Kod SRAM R |
tarcze hamulcowe | Prowadnica tłoka 200 mm |
sztyca | Stanowisko dowodzenia IRcc |
siodło | Specjalistyczny mostek |
trzon | Szlak Specjalistyczny |
Lenker | Szlak Specjalistyczny |
W każdym razie Levo Expert to prawdziwy kozioł do wspinaczki: czuły tył w połączeniu z dobrze wyważoną geometrią i mocnym silnikiem zapewnia, że większość podjazdów, bez względu na to, jak strome, można pokonać bez nieprzyjemnych wygięć lub przesunięć ciężaru . O tak: Fakt, że mamy tylko 11 biegów z tyłu i znacznie mniejszy zakres niż większość innych motocykli w tym przedziale cenowym, nie został zauważony negatywnie w żadnym momencie testu - również dzięki udanej ogólnej koncepcji.
Podobne e-rowery górskie w teście
Test Santa Cruz Heckler CC X01 RSV E-MTB: Zabawny, wszechstronny pojazd o imponującej wadze
Test: Kiedy po raz pierwszy sprawdziliśmy nasz rower testowy Santa Cruz Heckler, byliśmy zdumieni: waga zatrzymała się na prawie 21 kg. To sprawia, że debiutujący w Kalifornii E-MTB jest jednym z najlżejszych rowerów na całym polu testowym. Podstawą karbonowej ramy jest silnik Shimano E8000, który zasilany jest dość niewielkim akumulatorem 504Wh. Suma […]
M1 Spitzing Evo Bobby Root Edition E-MTB w teście: Szlachetny, wszechstronny rower węglowy z mocnym silnikiem
Test: Spitzing Evolution w Bobby Root Edition od bawarskiego producenta M1 Sporttechnik wyróżnia się na tle masy e-MTB na wiele sposobów: Silnik środkowy TQ o mocy do 120 Nm i ogromny akumulator 1043 Wh w dolnej rurze są szczególnie obecne w tym połączeniu wyjątkowym. Niestety mocny napęd i duże […]
Haibike XDURO Nduro10.0 E-MTB w teście: Zaawansowany technologicznie E-MTB z mocnym silnikiem
Test: Wszystko inne niż zwykłe: Xduro Nduro firmy Haibike otwiera nowe możliwości dzięki silnikowi środkowemu TQ o mocy 120 Nm i spójnej integracji systemu. Pomimo karbonowej ramy stosunkowo wysoka waga prawie 28kg jest niespotykana. Oprócz dość ciężkiego napędu odpowiadają za to również dobrane podzespoły. Zgodnie ze skokiem zawieszenia 180 mm, Haibike wybrał stabilne części […]
Świetne osiągi podczas zjazdów nawet bez cennych części
Jest kilka powodów, dla których Levo nie wykazuje żadnych słabości w drodze do doliny, nawet w naprawdę trudnym terenie. Z jednej strony dobrane komponenty bardzo dobrze ze sobą współgrają i pokazują, że obszar zastosowania został z góry przemyślany. Przykładowe opony: Butcher o szerokości 2,6 cala z przodu zapewnia dobrą przyczepność, podczas gdy węższy Eliminator z tyłu zapewnia przyjemne tłumienie dzięki grubej osnowie BLCK DMND, a także może wytrzymać przebicie bez uszkodzeń. To również niesamowite, co tył Levo wydobywa z dość cienkiego amortyzatora DPS Performance. Trochę się poci tylko przy dużych prędkościach, na nieczystych trasach lub na bardzo długich zjazdach - to samo dotyczy przedniego Foxa 36 Performance. Jeśli nie będziesz ciągle zestrzeliwał kilkuset metrów wysokości z nożem między zębami, prawie nie zauważysz różnicy w stosunku do fabrycznego zawieszenia.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii High-End: BH AtomX Carbon Lynx 6 Pro-S | Bull's Sonic EVO EN 2 | Cannondale Moterra Neo 1 | Focus Jam² 9.9 Drifter | Giant Reign E+ 0 Pro | Szary G6.2 | Haibike XDURO Nduro 10.0 | Krzyż górski Husqvarna 8 | KTM Macina Prowler Prestige | Korzeń M1 Spitzing Evo Bobby | Seria Norco VLT C2 | Nox Hybrid Enduro 7.1 | Orange Surge RS | Orbea Wild FS M10 | Santa Cruz Heckler CC X01 RSV | Dostrojony rower Scott Genius eRide 700 | Simplon Rapcon Pmax | Specialized Turbo Levo Expert Carbon | Storck e:drenalina GTS 500 | Kolejka trekkingowa 9.9 | Wyścig YT Decoy Pro | YT Decoy Pro 29
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar