Nowości produktowe: Piąta generacja roweru szosowego Giant Defy Endurance została zaprojektowana tak, aby oferować szeroką gamę modeli w różnych kategoriach cenowych, dając wszystkim rowerzystom możliwość jazdy dalej i szybciej z większą wydajnością, komfortem i kontrolą. Aby było to możliwe, rama z włókna węglowego i niektóre komponenty zostały całkowicie przebudowane i poprawione.
Nowa linia Giant Defy Endurance obejmuje trzy warianty (Defy Advanced SL, Defy Advanced Pro i Defy Advanced) karbonowych rowerów szosowych Defy, zaprojektowanych od podstaw, aby zapewnić płynniejszą, lżejszą i wydajniejszą jazdę długodystansową. Całkowicie przeprojektowana rama i specjalnie opracowane komponenty zapewniają niezrównane połączenie niskiej masy, mocnego napędu i optymalnej płynności we wszystkich modelach, zapewniając najwyższy poziom osiągów na długich dystansach na szosie.
Jednym z kluczowych celów rozwoju serii Defy była poprawa wydajności bez nadmiernego komplikowania projektu. Mimo że Defy postrzega siebie jako samochód wyścigowy w klasie długodystansowej, jeździli nim między innymi najlepsi profesjonaliści na torze Paris-Roubaix. Te uwagi i opinie kierowców wykorzystano do dalszego rozwoju procesu rozwoju.
Jednym z wyników tych testów konkursowych było również uniknięcie amortyzatorów, tulei i innych dodatkowych części, które są obecnie stosowane w niektórych rowerach do wyścigów długodystansowych. Te technologie amortyzacji mogą czasami osiągnąć określone właściwości użytkowe – ale kosztem wagi, trwałości i łatwości konserwacji. Czynniki, które często są najważniejszym priorytetem dla sportowców rekreacyjnych. Aby nie zaniedbać komfortu, nowy Giant Defy opiera się na innowacjach, które sprawdziły się przez lata na poprzednich etapach ewolucji i ulepsza te obszary. Obejmuje to nową sztycę podsiodłową D-Fuse, która zapewnia wysoką zgodność przy najniższej masie, oraz nową kierownicę Contact D-Fuse, która przenosi te same zasady projektowania i zalety do przedniej części roweru.
Jak podaje producent, nowe ramy Giant Defy wykonywane są ręcznie w fabryce Giant Group Carbon. Każda próbka musi spełniać cele w zakresie kluczowych czynników, takich jak elastyczność pionowa. To zarządzanie jakością umożliwiło osiągnięcie pierwszorzędnych wartości dla wszystkich modeli w nowej linii Defy. Rama flagowego modelu nowej serii, Defy Advanced SL, waży zaledwie 785 gramów, co czyni ją o całe 293 g (19,9%) lżejszą od topowego modelu poprzedniej generacji. Wewnętrzne testy wykazały, że nowa rama jest również o 28% wydajniejsza podczas pedałowania. Widelec nowej serii Defy Advanced SL waży 350 g, dzięki czemu jest o 15% lżejszy od poprzedniej generacji.
Aby zapewnić lepsze osiągi pod względem komfortu i wrażeń z jazdy, w tylnej części roweru zainstalowano niskie wsporniki siodełka, które pochłaniają wstrząsy i wibracje przenoszone z tylnego koła na rowerzystę. Z przodu funkcję tę pełni nowo zaprojektowany widelec. Sztyca siodła i kierownica z rurkami w kształcie litery D pasują do ogólnej koncepcji, a także wspierają rowerzystę.
Aby zapewnić jeszcze szerszy zakres zastosowań i dodatkową przydatność w codziennym użytkowaniu, nowe modele Giant Defy oferują możliwość montażu szerszych opon do 38 mm. Rowery są również wyposażone w zintegrowane mocowania błotników, umożliwiające jazdę w deszczową pogodę. Ponadto wszystkie modele Defy są wyposażone w dwa karbonowe koszyki na bidon zaprojektowane specjalnie dla serii Defy.
Nowe modele Giant Defy w skrócie
Sprzęt i ceny:
- Defy Advanced 2 z mechanicznym Shimano 105 – 2.899 euro
- Pokonaj Advanced 1 z Shimano 105 Di2 – 3.699 euro
- Pokonaj Advanced Pro 1 z Shimano 105 Di2 – 4.999 euro
- Pokonaj Advanced Pro 0 z Shimano Ultegra Di2 – 6.499 euro
- Defy Advanced SL z Sram Red eTap – 11.999 XNUMX euro