Market / Eurobike 2017: Cinelli nie miało własnego stoiska na Eurobike 2017, ale chłopaki z niemieckiej sprzedaży, Traffic Distribution z Kolonii, mieli w bagażu nowego Cinelli Nemo Tig, któremu pozwolono nam się przyjrzeć.
Zaledwie w zeszłym roku kultowy producent z północnych Włoch Cinelli zaprezentował Nemo Tig, nową stalową wyścigówkę z górnej półki cenowej. Dzięki superlekkiemu zestawowi rur Columbus Spirit, który jest ręcznie łączony z ramą we Włoszech, oraz geometrii gdzieś pomiędzy wyścigami a wytrzymałością, Cinelli Nemo Tig zachowuje swoje podstawowe składniki na 2018 rok. Rama powinna ważyć zaledwie 1.800 g - to najwyższa wartość dla stali. Już nowoczesny język stylistyczny poprzednika zostanie teraz uzupełniony o nowoczesne funkcje na nadchodzący rok modelowy.

Cinelli Nemo Tig 2018: Tylko w wersji na płycie
Największą zmianą w Nemo Tig 2018 jest przejście z tradycyjnych hamulców szczękowych na standardowe hamulce tarczowe flat mount. Prawdopodobnie odstraszy to jednego lub drugiego tradycjonalistę, ale w zamierzonym obszarze zastosowania na długich dystansach, być może nawet w lekkim szutrze, hydrauliczne korki mają sens techniczny - nawet jeśli nadal można spierać się o optykę. Pozytywnym efektem ubocznym zmiany hamulców są szybkozamykacze, które są teraz stosowane z przodu iz tyłu nowego wyścigowca Cinelli (12x100 mm z przodu / 12x142 mm z tyłu).

Ze względu na wyeliminowanie ograniczającego zacisku hamulcowego, prześwit na opony został teraz zwiększony do 28 mm. Nemo Tig z pewnością nie jest ścigaczem szutrowym, ale lekkie przygody terenowe są z pewnością możliwe z odpowiednimi oponami. Powrót do tradycyjnego przykręcanego wspornika dolnego BSA jest mile widziany: ułatwia (de)montaż, wymaga mniej konserwacji i jest ogólnie bardziej trwały niż rozwiązanie wciskane, które zastosowano w poprzedniku. Linki przerzutki nadal biegną klasycznie otwarte na zewnątrz na dolnej rurze, podczas gdy masywne przewody hamulcowe znikają wewnątrz ramy głównej. Może to być trochę irytujące podczas montażu, ale biorąc pod uwagę elegancki wygląd ścigacza Cinelli, jest to zdecydowanie odpowiednie.

Cinelli Nemo Tig 2018: geometria między rasą a wytrzymałością
Geometria stalowego wszechstronnego roweru na rok 2018 pozostaje prawie niezmieniona i porusza się gdzieś pomiędzy wygodnym biegaczem długodystansowym a zwinnym rowerem wyścigowym.
Geometria Cinelli Nemo Tig 2018
XS | S | M | L | XL | XXL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 480 | 510 | 540 | 560 | 590 | 610 |
Pozioma rura górna (w mm) | 510 | 520 | 535 | 575 | 575 | 590 |
główka ramy (w mm) | 110 | 120 | 145 | 160 | 185 | 210 |
tylny trójkąt (w mm) | 405 | 405 | 405 | 405 | 405 | 405 |
Rozstaw osi (w mm) | 967 | 968 | 969 | 980 | 1003 | 1009 |
Kąt skrętu (w °) | 71 | 71.5 | 72.5 | 73 | 73 | 73.5 |
Kąt siedziska (w °) | 74.5 | 74 | 73.5 | 73.5 | 73 | 72.5 |
Zasięg (mm) | 369 | 371 | 373 | 383 | 395 | 397 |
Stosy (mm) | 510 | 520 | 547 | 564 | 587 | 643 |
Cinelli Nemo Tig 2018: trzy kolory i atrakcyjna cena
W Niemczech Nemo Tig będzie dostępny tylko jako zestaw ramek za pośrednictwem usługi Traffic Distribution. W nadchodzącym roku masz do wyboru trzy kolory: kwiat pomarańczy, jasna pomarańcza, Szary pokój, elegancki odcień szarości i Niebieskie niebo, świeży odcień niebieskiego. Rama, w tym widelec z włókna węglowego Columbus Futura Disc i pasujące stery, kosztuje aż 2.199 euro.