Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Nowości produktowe

Nowości produktowe: Eurobike 2017: Cinelli Nemo Tig 2018 – Disc racer ze stali „Made in Italy”

6. Września 2017 by Michała Faissa

Market / Eurobike 2017: Cinelli nie miało własnego stoiska na Eurobike 2017, ale chłopaki z niemieckiej sprzedaży, Traffic Distribution z Kolonii, mieli w bagażu nowego Cinelli Nemo Tig, któremu pozwolono nam się przyjrzeć.

Zaledwie w zeszłym roku kultowy producent z północnych Włoch Cinelli zaprezentował Nemo Tig, nową stalową wyścigówkę z górnej półki cenowej. Dzięki superlekkiemu zestawowi rur Columbus Spirit, który jest ręcznie łączony z ramą we Włoszech, oraz geometrii gdzieś pomiędzy wyścigami a wytrzymałością, Cinelli Nemo Tig zachowuje swoje podstawowe składniki na 2018 rok. Rama powinna ważyć zaledwie 1.800 g - to najwyższa wartość dla stali. Już nowoczesny język stylistyczny poprzednika zostanie teraz uzupełniony o nowoczesne funkcje na nadchodzący rok modelowy.

Cinelli Nemo Tig
Elegancka konstrukcja - z grupą Super Record Disc od Campagnolo i kołami Lightweight.


Cinelli Nemo Tig 2018: Tylko w wersji na płycie

Największą zmianą w Nemo Tig 2018 jest przejście z tradycyjnych hamulców szczękowych na standardowe hamulce tarczowe flat mount. Prawdopodobnie odstraszy to jednego lub drugiego tradycjonalistę, ale w zamierzonym obszarze zastosowania na długich dystansach, być może nawet w lekkim szutrze, hydrauliczne korki mają sens techniczny - nawet jeśli nadal można spierać się o optykę. Pozytywnym efektem ubocznym zmiany hamulców są szybkozamykacze, które są teraz stosowane z przodu iz tyłu nowego wyścigowca Cinelli (12x100 mm z przodu / 12x142 mm z tyłu).

Hamulce tarczowe w klasycznej stalowej wyścigówce - niemożliwe? Więc idź! I doskonale współgra z Nemo Tig. Zwróć też uwagę na wypadki...
Eleganckie kształty i piękne rozwiązania, takie jak zintegrowany zacisk sztycy.
Świetna rama, która niestety ma również odpowiednią cenę.


Ze względu na wyeliminowanie ograniczającego zacisku hamulcowego, prześwit na opony został teraz zwiększony do 28 mm. Nemo Tig z pewnością nie jest ścigaczem szutrowym, ale lekkie przygody terenowe są z pewnością możliwe z odpowiednimi oponami. Powrót do tradycyjnego przykręcanego wspornika dolnego BSA jest mile widziany: ułatwia (de)montaż, wymaga mniej konserwacji i jest ogólnie bardziej trwały niż rozwiązanie wciskane, które zastosowano w poprzedniku. Linki przerzutki nadal biegną klasycznie otwarte na zewnątrz na dolnej rurze, podczas gdy masywne przewody hamulcowe znikają wewnątrz ramy głównej. Może to być trochę irytujące podczas montażu, ale biorąc pod uwagę elegancki wygląd ścigacza Cinelli, jest to zdecydowanie odpowiednie.

Jest miejsce: nowa rama oferuje teraz do 28 mm prześwitu na opony.
Powrót do korzeni: W 2018 roku Nemo Tig powraca do klasycznego obozu BSA.
Linki zmiany biegów na zewnątrz, przewód hamulca w środku. Wiele uwagi poświęcono transferowi.


Cinelli Nemo Tig 2018: geometria między rasą a wytrzymałością

Geometria stalowego wszechstronnego roweru na rok 2018 pozostaje prawie niezmieniona i porusza się gdzieś pomiędzy wygodnym biegaczem długodystansowym a zwinnym rowerem wyścigowym.

Geometria Cinelli Nemo Tig 2018

XSSMLXLXXL
rura podsiodłowa (w mm)480510540560590610
Pozioma rura górna (w mm)510520535575575590
główka ramy (w mm)110120145160185210
tylny trójkąt (w mm)405405405405405405
Rozstaw osi (w mm)96796896998010031009
Kąt skrętu (w °)7171.572.5737373.5
Kąt siedziska (w °)74.57473.573.57372.5
Zasięg (mm)369371373383395397
Stosy (mm)510520547564587643

Cinelli Nemo Tig 2018: trzy kolory i atrakcyjna cena

W Niemczech Nemo Tig będzie dostępny tylko jako zestaw ramek za pośrednictwem usługi Traffic Distribution. W nadchodzącym roku masz do wyboru trzy kolory: kwiat pomarańczy, jasna pomarańcza, Szary pokój, elegancki odcień szarości i Niebieskie niebo, świeży odcień niebieskiego. Rama, w tym widelec z włókna węglowego Columbus Futura Disc i pasujące stery, kosztuje aż 2.199 euro.



Sieć

www.cinelli.it
www.traffic-distribution.com

tagi:cinelliWytrzymałośćWłochyAktualnościbiegaczstalowej ramystalowy zawodnikStal

O Michała Faissa

Michael Faiß studiował anglistykę i historię w Monachium. Po spędzeniu roku w Anglii pracował jako tłumacz między innymi dla magazynu Procycling i Degen Mediahouse. Od dzieciństwa jest także zapalonym rowerzystą i mechanikiem, a zwłaszcza poza utartymi szlakami czuje się jak w domu.

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Dirtlej Specs 02

Recenzja Dirtlej Specs 02: Duże, stabilne, wszechstronne – idealne gogle MTB?

Żywiołowy rower szutrowy elektryczny – teraz jeszcze mocniejszy: Cube Nuroad Hybrid C:62 Race 400X

Trzy nowe modele z inteligentną technologią: Gazela Awinion 2026

Solidny rower Bosch w świetnej cenie: Pasek Pegasus Solero EVO 7F

Recenzja Propain Sresh SL: Idealny rower elektryczny dla „bio-rowerzystów”?

Nowy elektroniczny system zmiany przełożeń dla rowerów szutrowych: Campagnolo Super Record X

Rower elektryczny MTB klasy podstawowej z wyraźnie większą domieszką cech roweru górskiego: Nowy Focus Jarifa² 2026

Niro-Renner teraz także w UDH: Standard Parter 2026

Przystępny cenowo model z nową linią Bosch Performance Line PX na rocznicę firmy: Pegasus Solero EVO 10

Solidne koła terenowe z wagą XC: Recenzja kół MTB Fulcrum Metal Carbon

Related Stories

  • Nowy gigant Defy: Pełny komfort przed nami
  • Orbea Avant: Sportowy model podstawowy wykonany z aluminium
  • Rowery Urwahn X Schmolke Carbon: Wysokiej klasy wyścigówka z drukarki 3D
  • Lapierre eSensium: Rower elektryczny dla dwóch światów?
  • Nowości produktowe: Nowości produktowe: nowy BMC Roadmachine – „Kolekcja jednego roweru”
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH