Test Canyon Grizl 8 1 autorstwa Ekara: Wykorzystując wysokiej jakości aluminiową ramę i wysokiej klasy komponenty, Canyon stworzył rower szutrowy, który jest bardzo przystępny cenowo, biorąc pod uwagę jego ofertę. i pomimo nastawienia na przygodę, nie stroni od sportowej jazdy.
Włoski producent komponentów Campagnolo od dawna jest stałym elementem oferty Canyon. Dzieje się tak między innymi dzięki temu, że zespół Movistar wyposażony przez Canyon przez długi czas korzystał z komponentów pochodzących z Włoch. Ale ostatecznie mieszkańcy Koblencji chcą po prostu zaoferować swoim klientom duży wybór. Dzięki maszynom wyścigowym z serii „Canyon x Campagnolo”, które są wyposażone w nowy Super Record WRL, Canyon w końcu podkreśla swoje powiązanie z tradycyjną marką.
Canyon Grizl 8 1 firmy Ekar: Niedrogi z włoskimi komponentami
Dotyczy to również licznych rowerów szutrowych Canyon – niektóre z nich są wyposażone w Campagnolo Ekar. Początek jesieni 2020 wyróżniona grupa 1×13 nadal fascynuje połączeniem innowacyjnej technologii i klasycznej mechaniki. Jednak jego dość wysoka cena (sugerowana cena detaliczna około 1.600 euro) uczyniła go jak dotąd dość ekskluzywnym, a zbudowane z niego rowery szutrowe są zwykle dość drogie. Ale teraz Canyon zrobił prawdziwy hit dzięki Grizl 8 1 firmy Ekar: podobno aluminiowy model kosztuje zaledwie 2.499 euro – a jeśli odliczysz cenę dla grupy, będziesz zaskoczony, za ile dostaniesz rower szutrowy rozsądna cena.
Grarownica rowerowa z zapleczem sportowym
W żwirowym kosmosie Canyon Grizl reprezentuje kategorię „przygodową”. Modele z włókna węglowego i aluminium są przeznaczone do wycieczek rowerowych z bagażem, a także do przejażdżek po wymagającym terenie i są wyposażone w liczne opcje mocowania i duży prześwit na opony. Długa górna rura i związany z nią duży zasięg wskazują na nowoczesną „geometrię szlakową”, chociaż kąt główki ramy w rowerze testowym w rozmiarze L jest dość stromy i wynosi 72°, a mostek nie jest zbyt krótki i wynosi 90 mm. Przy wzroście 184 cm pozycja siedząca jest dość wygodna - niezbyt krótka, ale łącznie z podkładkami pod mostkiem, na tyle wyprostowana, że można wygodnie jeździć na dolnej kierownicy. Ciekawostka na marginesie: ostatecznie Grizl jest bardziej sportowy niż terenowa wyścigówka Endurace.
Geometria ramy sprawia, że aluminiowy Grizl jeździ znacznie mniej spokojniej, niż mogłoby się wydawać. Jak już ruszysz, odpala ochoczo, choć zestaw kół, który w stanie gotowym do jazdy waży prawie 4,3 kg, nieco hamuje napęd. Gdy tylko wjedziesz na nieco bardziej wymagającą nawierzchnię, będziesz zadowolony z opon o szerokości 45 mm, które znacznie łatwiej pokonują wzniesienia i doliny niż opony 40 mm. Dzięki drobnemu profilowi Pirelli Cinturato Gravel H łatwo toczą się po twardszych nawierzchniach; Mocno zaznaczone klocki barkowe są widoczne podczas pokonywania zakrętów i na miękkim podłożu.
Zalecenia dietetyczne: lżejszy zestaw kół
Oszczędność od 500 do 800 gramów przy innym zestawie kół nie stanowi problemu, nawet bez zbyt dużych inwestycji, i powinna się opłacić zauważalnie bardziej dynamiczną jazdą. Tymczasem Grizl prowadzi się bardzo żwawo - można nim chętnie skręcać i sterować lekką ręką. Oprócz szerokich opon, karbonowa sztyca Canyon zapewnia również komfort.
Ale nie tylko solidny wygląd Grizla sprawia, że nadaje się on do wypraw rowerowych; szeroki widelec i tylny trójkąt pozwalają na założenie opon o szerokości 50 mm. Jeśli chodzi o możliwości montażu, rower jest wzorowy z trzema uchwytami na butelki, błotnikami, tylnym bagażnikiem, mocowaniami widelca i małą torbą na górną rurę.
Campagnolo Ekar: Grupa Noble z bardzo dobrą funkcjonalnością
Jednak każdego, kto stanie przed kanionem, w pierwszej kolejności zachwyci Campagnolo Ekar – grupa, która wciąż jest rzadko widywana i dlatego wszędzie wzbudza zainteresowanie. Grupę tę oczywiście szczególnie charakteryzuje skrzynia biegów 1×13 – coś zupełnie nowego w dziedzinie mechanicznych zmian biegów i w połączeniu z inteligentnym przełożeniem skrzyni biegów, bardzo interesująca opcja. Canyon wykorzystuje kasetę 10-44 w połączeniu z tarczą 40 z przodu - oznacza to długie przełożenie i super lekką redukcję przełożeń na strome podjazdy. Jednocześnie pierścień, w którym z jednego stalowego bloku wyfrezowano dziewięć największych kół zębatych, jest zaskakująco gęsto wyskalowany: pierwsze sześć kół zębatych ma skoki co jeden (10-15 zębów), potem skoki są coraz większe aż do biegów górskich. Przy dużych prędkościach można zmieniać biegi z wyczuciem, a na podjazdach przy małych prędkościach nie ma znaczenia, że skoki biegów sięgają nawet sześciu zębów.
Włoska dźwignia Ergopower ma dwa oddzielne przyciski do zmiany przełożeń: za pomocą manetki zmiany biegów znajdującej się za dźwignią hamulca przesuwasz tylną przerzutkę do wewnątrz na większe zębatki (dzięki czemu możesz zmieniać maksymalnie cztery biegi na raz), a zmiany biegów dokonujesz za pomocą Przycisk po wewnętrznej stronie uchwytu umożliwia dostęp do trudniejszych biegów w jednym kroku. Działa to precyzyjnie i niezawodnie, choć nie tak płynnie, jak zwykle u konkurencji. Ponieważ przycisk kciuka został wydłużony w kształcie haka, dźwignią zmiany biegów można łatwo sterować również za pomocą dolnego drążka.
Kiedy pociągniesz zakrzywione klamki hamulców, poczujesz pewną elastyczność, ale okazuje się to zaletą podczas jazdy. Korki Campa można dozować delikatnie i są bardzo przewidywalne, ale w razie potrzeby mocno chwytają.
Nosi je nasz kierowca testowy Szorty żwirowe Virginie oraz Gravelowa koszulka rowerowa Barbara z Café du Cycliste oraz kask Mipy powietrzne Omne przez POC.
Płaski karbonowy mechanizm korbowy Ekara jest piękny i typowo Campagnolo, praktycznie pełni funkcję relaksacyjną tylnej przerzutki, za pomocą której jest blokowana podczas zmiany kół. Dzięki tym szczegółom egzotyczna grupa szutrowa może również zdobywać punkty w porównaniu do uznanej konkurencji, a dzięki Grizl 8 Canyon ułatwia osobom chcącym się zmienić: żaden rower Ekar nie jest tak tani; Wśród konkurencji za mniej niż 4.000 euro praktycznie nie można znaleźć niczego. Oczywiście przy wadze 10,3 kg (łącznie z uchwytem na butelkę i pedałami) Alu-Grizl nie jest lekki. Ale tak jak jest, oprócz dużej wszechstronności, może już oferować mnóstwo frajdy z jazdy, a jeśli wymienisz lżejszy zestaw kół, gdy nadarzy się okazja, dodasz rowerowi znacznego przyspieszenia.
Ogród Wolframa mówią
I… jaka jest waga systemu?