Test Maxcycles Gravel Lite: Producent z Münsterland, znany z lekkich, indywidualnie budowanych rowerów trekkingowych i turystycznych, prezentuje swój pierwszy rower szutrowy. A to cieszy sportowymi właściwościami jezdnymi i opcjami rozbudowy odpowiednimi do codziennego użytku, nawet jeśli indywidualizacja nie jest tak daleko.
Każdy, kto interesuje się rowerami codziennymi, turystycznymi i turystycznymi, a także rozgląda się poza głównym nurtem, z pewnością słyszał już nazwę Maxcycles. Firma istnieje już dobre 30 lat i specjalizuje się w tego typu rowerach budowanych na indywidualne zamówienie. Liczne opcje można wybrać za pomocą konfiguratora online, który w przypadku rowerów elektrycznych obejmuje nawet wariant silnika, a także odpowiednie podzespoły, takie jak dźwignia zmiany biegów, hamulce i oświetlenie. Zamówienie i dostawa są następnie przetwarzane za pośrednictwem handlu specjalistycznego.
Skoncentruj się na indywidualnej konstrukcji
W szczególności kierowcy często, którzy mają specjalne wymagania dotyczące materiału, uważają, że takie podejście do nich przemawia, ponieważ nie mogą znaleźć tego, czego szukają w wielu markach. Jeśli chcesz konkretny bagażnik, wolisz sztywny widelec lub masz jasne wyobrażenie o przełożeniach, możesz dostać to, czego chcesz od firmy z Münsterland. A ponieważ indywidualnie składane rowery zwykle ważą mniej niż standardowe nadwozia, firma Maxcycles wyrobiła sobie również markę dzięki lekkiej konstrukcji, która jest obecnie dorównywana na przykład e-rowerom wykonanym w całości z włókna węglowego.
Ogólnie rzecz biorąc, „Lite” to przydomek dla wielu modeli z gamy, które nigdy nie były specjalnie sportowe – ale często są innowacyjne, na przykład w rowerach trekkingowych z pełnym zawieszeniem. Gravel Lite jest teraz pierwszym „rowerem typu dropbar” firmy Maxcycles (tj.
Monochromatyczne w dużej różnorodności
Wizualnie Gravel Lite wydaje się tak prosty, jak to jest typowe dla marki; kolor należy oczywiście rozumieć wyłącznie jako przykład. Oprócz standardowego wariantu matowej czerni do wyboru jest niezliczona ilość kolorów RAL (dopłata 129 euro), a także kilka kolorów metalicznych (+ 189 euro). Macycles opiera się na sprawdzonym standardzie suportu BSA; Przewód hamulca i linka przerzutki są starannie poprowadzone przez dolną rurę. Pod lakierem znajduje się aluminiowa rama o dość nietypowej geometrii: rozstaw osi jest duży – na testowym rowerze w rozmiarze 51 ma ponad 1,08 metra – kąt główki ramy jest raczej płaski na poziomie 70°, rura podsiodłowa jest krótka, co sprawia, że sylwetka wyraźnie opadająca górna rura. Geometria siodełka jest dość sportowa, ale jest złagodzona przez krótki mostek o zaledwie 80 mm i kierownicę wyższą o 2 cm.
Maxcycles Gravel Lite: poręczny i mocny
Szczególnie duży rozstaw osi wskazuje na dobre prowadzenie, ale w praktyce Gravel Lite okazuje się zwinny i poręczny. W szybkim tempie rowerem można się bawić, w wolnym tempie w ogóle się nie chwieje; dzięki sztywnej ramie jest niezwykle mocny. Pod względem komfortu jazdy ani nieporęczny widelec z włókna węglowego, ani aluminiowa sztyca nie mają wiele do zaoferowania; Jednak Schwalbe G-One Bite na rowerze testowym ma przyzwoite rezerwy - nawet jeśli opony 45 na zestawie kołowym Shimano GRX mają zaledwie 42 mm szerokości.
Dość lekkie Shimano GRXWH-RX570 z aluminiowymi obręczami bezdętkowymi niekoniecznie są dopasowane do szerokich opon o szerokości wewnętrznej 21,6 mm, ale poza tym wyglądają całkiem przekonująco. Jeśli w konfiguratorze wybierzesz standardowy komplet kół, koło będzie oczywiście tańsze o prawie 500 euro. Dlaczego więc nie wybrać wariantu podstawowego i wykorzystać pieniądze jako podstawę do szlachetnego drugiego zestawu?
Opcje obwodu i zestawu kołowego
Jeśli chodzi o dostosowywanie Gravel Lite, zestaw kołowy jest jednym z dwóch najważniejszych elementów pod względem komponentów. Druga rzecz to przełożenia: rower jest również dostępny z przerzutkami 100×2 za 11 euro więcej. W przeciwnym razie do wyboru są różne opony, a także trzy modele siodełek. Robi się ciekawie, jeśli planujesz używać Maxcycles jako codziennego Gravellera: za 129 euro jest pakiet turystyczny składający się z błotników, bagażnika, stopki bocznej i dzwonka - sportowy rower do codziennego użytku jest gotowy. A oświetlenie? Jeśli chodzi o rowery szutrowe, Maxcycles oferuje niestety tylko luksusową wersję z chłodnicą SON i dynamem, która kosztuje aż 579 euro dodatkowo. Szkoda, ponieważ z kanałem na kable w widelcu i odpowiednimi otworami w dolnej rurze, Gravel Lite jest właściwie stworzony do budowy sportowego, w pełni wyposażonego randonneura.
Sprzęt wysokiej jakości ze średniej półki cenowej
Oczywiście nic z tego nie umniejsza samego roweru. Jako aluminiowy rower szutrowy ze średniej półki cenowej jest przekonujący i trzeba być bardzo precyzyjnym, żeby naprawdę coś przegapić. W górnej rurze nie ma otworów, a pod dolną rurą nie można zamontować trzeciego uchwytu na butelkę; Oczywiście nie wszyscy fani Gravela korzystają z tych możliwości. Jeśli chodzi o wyposażenie, rower jest najwyższej klasy z Shimano GRX-RX 810/600: dźwignie 800 umożliwiają precyzyjną zmianę biegów w każdej sytuacji, a hamulce są doskonale kontrolowane; z tarczą 40 i kasetą 11-42 istnieje bardzo duży zakres przełożenia. Jedynym punktem krytyki są osie przelotowe z dźwigniami szybkiego zwalniania, które są raczej niewygodne w użyciu - ale można je łatwo wymienić na normalne osie przelotowe.
„Lite” jest oczywiście pojęciem względnym i oznacza dokładnie dziesięć kilogramów i osiem gramów, w tym pedały platformowe dostarczone (228 g/para) w rowerze szutrowym Maxcycles. Jak na aluminiowego Gravellera to solidna wartość, która w żaden sposób nie wpływa negatywnie na dynamikę jazdy. Z tą wiedzą wystarczy tylko wybrać swój ulubiony kolor w konfiguratorze Maxcycles...
WEB: maxcykle.de
Schreibe einen Kommentar