Silniki do rowerów elektrycznych: Trend na rowery elektryczne trwa. Zgodnie z tym Stowarzyszenie Przemysłu Rowerowego (ZIV) e-rowery stanowiły już 2022 procent całej sprzedaży rowerów w 48 roku i liczba ta nadal rośnie. Istnieje coraz większa różnorodność modeli, zarówno od znanych marek, jak i od małych producentów, którzy wprowadzają na rynek nowe innowacje. Jednak naprawy w warsztatach, zwłaszcza akumulatorów i silników, często nie są technicznie i ekonomicznie wykonalne. Może to oznaczać, że awaria elementu roweru elektrycznego może skutkować szkodą całkowitą.
Naukowcy z Fraunhofer IPA zadali sobie pytanie, dlaczego używanych silników do rowerów elektrycznych nie można odnawiać przemysłowo. W projekcie o nazwie »AddRE-pon«, który był finansowany przez Federalne Ministerstwo Edukacji i Badań Naukowych (BMBF), wraz z partnerami zbadali techniczną wykonalność regeneracji silników do rowerów elektrycznych. Zbadano cały łańcuch procesu regeneracji – od nieniszczącego demontażu po czyszczenie, testowanie, regenerację czy wymianę na nowe części po montaż – oraz przeanalizowano jego potencjał ekologiczny i ekonomiczny. Badacze zbadali również zastosowanie procesów wytwarzania przyrostowego oraz odpowiednich kombinacji procesów i materiałów w celu wytworzenia trwałych i odpornych części zamiennych.
Silniki do rowerów elektrycznych: od demontażu do ponownego montażu
W pierwszym etapie zespół zbadał prawdopodobieństwo awarii silników do rowerów elektrycznych pochodzących od uznanych producentów. Następnie sprawdzili, czy iw jakich warunkach można produkować części zamienne podatne na zużycie, takie jak koła zębate i ramiona reakcyjne. Dane wymagane do drukowania 3D uzyskano poprzez modelowanie 3D lub digitalizację 3D, w zależności od geometrii komponentów. Następnie wybrali odpowiednie materiały i procesy addytywne. Wraz z firmami cirp i Electric Bike Solutions, Fraunhofer IPA ostatecznie wyprodukował komponenty i przetestował ich żywotność, poziom hałasu i odporność na temperaturę na specjalnie zaprojektowanych stanowiskach testowych i przy rzeczywistych obciążeniach. Łącznie za pomocą drukarki 120D wykonano ponad 20 części z 3 różnych materiałów. Szczególnie obiecujące okazało się szybkie spiekanie, specjalny proces wytwarzania lub modyfikowania materiałów, w połączeniu z plastikowym poliamidem 12 (PA12). Wyniki projektu podsumowano w opracowaniu „Regeneracja addytywna w branży rowerów elektrycznych”. pobrany za darmo tutaj werden kann.
Silniki do rowerów elektrycznych: zrównoważony rozwój i efektywne gospodarowanie zasobami
Dzięki ponownemu złożeniu i testom w rzeczywistych warunkach partnerzy projektu byli w stanie udowodnić techniczną wykonalność i trwałość. Wyniki badań wykazały, że poszczególne komponenty, takie jak koła zębate, można wytwarzać addytywnie i wykorzystywać w sposób zrównoważony. Silnik rowerowy wyprodukowany w drodze regeneracji odpowiada pod względem jakości nowo wyprodukowanemu silnikowi i obejmuje również taką samą gwarancję. Ważnym aspektem była również ocena ekologiczna procesu regeneracji w porównaniu z produkcją nową. Dzięki zastosowaniu produkcji addytywnej zużycie zasobów w branży rowerów elektrycznych można zmniejszyć nawet o 90 procent, mierząc wpływ na klimat w kilogramach ekwiwalentu CO2. Potencjał oszczędności ekonomicznych w przypadku porównywalnych komponentów wynosi zwykle około 30 do 40 procent w porównaniu z zakupem nowego silnika elektrycznego. Daje to również ogromny potencjał producentom silników elektrycznych.
Napędy E-MTB 2022: Dziewięć aktualnych silników w teście porównawczym
E-MTB / Test: Który napęd E-MTB jest najlepszy? Odpowiedź na to pytanie nie jest taka prosta, bo wszystkie obecne systemy stoją na bardzo wysokim poziomie, choć różnice są czasem ogromne. Aby przejść do sedna tematu, przyjrzeliśmy się dziewięciu aktualnym napędom E-MTB, na stole testowym i […]
Fabryka nauki RemanLab ponownie otwarta w Bayreuth
W celu długoterminowego wykorzystania wyników projektu łańcuch procesów regeneracji silników do rowerów elektrycznych zostanie zaprezentowany w nowym centrum nauki regeneracji RemanLab am Fraunhofer IPA w Bayreuth, wdrożone i urzeczywistnione. RemanLab zostanie otwarty 23 maja 2023 roku. Firmy uzyskują wgląd w przyszłość zrównoważonej produkcji w tym realistycznym środowisku edukacyjnym, które obejmuje wszystkie niezbędne stanowiska testowe. Wiedzę o złożoności procesu regeneracji przekazujemy na konkretnym przykładzie, począwszy od przeglądu przychodzącego, poprzez demontaż, czyszczenie, testowanie, renowację, ponowny montaż, aż po przegląd końcowy. RemanLab pokazuje, jak technologie cyfrowe i automatyzacja mogą zrewolucjonizować regenerację nie tylko silników elektrycznych, ale także małych urządzeń elektrycznych i innych produktów. RemanLab odbędzie się w dniach 27-29 czerwca 2023 r. o godz Targi ReMaTec w Amsterdamie prezentowane w strefie innowacji.
Schreibe einen Kommentar