Lekkie elektryczne rowery górskie są modne. Wiele dzieje się w segmencie lekkich E-MTB, zwłaszcza w przypadku nowego silnika Fazua. Nowy Nox Epiium nie jest wyjątkiem. Niemniej jednak jest niezależny pod wieloma względami. Na przykład jest to „Wyprodukowano w UE”.
Nie ma znaczenia, skąd pochodzą produkty, co wyraźnie pokazały ostatnie lata. Dlatego pierwszym wyjątkowym punktem sprzedaży, do którego chciałbym się odnieść, jest pochodzenie Nox Epiium. Rama jest produkowana w Portugalii, malowana w Niemczech, a projekt, rozwój i montaż odbywają się w Austrii. Wielkie kciuki za to!
Jasne, oczywiście używasz wypróbowanych i przetestowanych części do komponentów i nie wszystkie są produkowane „regionalnie”. Ale wiesz, czego możesz się spodziewać pod względem wydajności. Zanim jednak przejdziemy do poszczególnych modeli i szczegółów wyposażenia, przyjrzyjmy się koncepcji roweru.
Nox Epiium – koncepcja
Lekkie E-MTB są modne. Nox również umieszcza tam epiium. Nox dokłada wszelkich starań i obiecuje rower: „Jako symbioza między e-rowerem i bio-rowerem, EPIUM katapultuje Cię w inne sfery. Zyskasz moc, by jeździć wyżej i dalej, zachowując naturalną jazdę, którą wszyscy kochamy. Pozwala doświadczyć więcej niż kiedykolwiek wcześniej - zarówno podczas długich wypraw przygodowych, jak i naładowanych adrenaliną przejażdżek w bikeparku. Nasz segment pełnego zawieszenia osiągnął nowy szczyt. Nox Epiium - Lekki, cichy, mocny i progresywny. Przygotuj się na doświadczenie E-MTB, które wykracza poza ciało i umysł – zaprojektowane i wyprodukowane w Europie”.
Ogólnie rzecz biorąc, możesz nie tylko wybierać między różnymi wykończeniami, wyposażeniem i rozmiarami. Jest nowy Nox jako Epiium 5, All Mountain ze 160/150 milimetrami skoku i Epium 7 ze 180/180 milimetrami, Enduro.
Sercem każdego roweru górskiego jest rama. Duży skok zawieszenia z przodu iz tyłu zapewnia komfort jazdy i dobre osiągi podczas zjazdów. Według producenta, w pełni karbonowa rama typu monocoque, która waży 2,7 kg, ma własną geometrię ramy, która powinna być wyważona i odpowiednia dla wielu typów jeźdźców. Według firmy Nox szczególny nacisk położono również na elastyczność. Mówi się, że geometrię roweru można idealnie dopasować do swoich potrzeb za pomocą systemu elastycznych połączeń.
Drugim kluczowym elementem eMTB jest silnik. W przypadku Epiium jest to zupełnie nowy Fazua Ride 60 z momentem obrotowym 60 Nm i baterią o pojemności 420 Wh. I jest również wyprodukowany w Niemczech.
Nox Epiium — cała góra
All Mountain oznacza wszechstronną przydatność, a my zajmiemy się bardziej szczegółowo tym modelem. Jeśli interesuje Cię wariant Enduro, poniżej znajdziesz link do Gravity Magazine.
All Mountain, „cała góra” lub „każda góra” chce zostać zdobyta w górę iw dół. Wymaga to zrównoważonej geometrii. Kąt skrętu jest nowoczesny i luźny, kąt siodełka dość stromy, jak można się spodziewać.Geometria jest wyjątkowa ze względu na dość długi tylny trójkąt o długości 469 milimetrów i raczej kompaktową długość górnej rury. Nox nie podąża za szumem „dłużej + bardziej płasko”. Przypuszczalnie w Nox nie chcą tylko służyć „frakcji zjazdowej z pełnym otwarciem przepustnicy”, ale raczej zbudować rower, z którym poradzi sobie jak najwięcej typów rowerzystów. Bardzo dobre podejście do All Mountain. Ze względu na nieco dłuższy ogon zakładamy dobre właściwości wspinaczkowe i płynne bieganie bez ujeżdżania go.
Geometria jest ważną częścią funkcji, ale podwozie i komponenty również mają znaczenie. Nox nie eksperymentuje z podwoziem. Dzięki skokowi 150 milimetrów z tyłu i 160 milimetrów z przodu, jesteś dobrze poinformowany w prawie każdej sytuacji. Najtańszy model wykorzystuje podwozie Marzocchi, dwa modele wyższej jakości opierają się na widelcach i rozpórkach Fox. Koła pochodzą od DT Swiss, przerzutki i hamulce od Shimano. Tak więc w każdym punkcie pakietów, ponieważ powinieneś być w stanie zaufać niezawodności i dobremu funkcjonowaniu. To trwa: wsporniki teleskopowe pochodzą od Foxa, kokpit od Race Face. Opony powstały na bazie nowego Continentala Argotal, którego nie znamy z praktyki.
Nox Epiium - szczegóły i cena
Warto również wspomnieć o baterii, która ma 420 watogodzin i jest wyjmowana. Pokrywa zapinana jest na zamknięcie Fidlock. Oprócz dobrowolnej gwarancji producenta dostępna jest również opcja wymiany powypadkowej, co jest bardzo mile widziane, jeśli dojdzie do najgorszego. Opony do 27,5 cala mieszczą się w tylnym trójkącie, który przyjmuje koła 29 ″ i 2.8 ″ za pośrednictwem haka typu flip-chip. Jednak seryjnie all-mountain zawsze używa 29 cali. Korzystając z tak zwanego „flex linkage”, są to dwie możliwe pozycje montażu amortyzatora, możesz wybrać między bardziej sportowym i wygodniejszym ustawieniem tylnej części.
Trzy warianty modelu kosztują 8.599 9.199 euro, 10.899 XNUMX euro i XNUMX XNUMX euro. Najwyższy model jest dostępny wyłącznie w kolorze Moon, pozostałe dwa są dostępne w kolorach Jupiter lub Mars.
Nox Epiium 7.1 - nowy Light-E-Enduro ze skokiem 180mm, silnikiem 60Nm i baterią 430Wh
WEB: nox.de
Schreibe einen Kommentar