E-MTB / TEST: Nowy Thok Gram to bezkompromisowe e-enduro. Ogromny skok zawieszenia i geometria zorientowana na zjazdy obiecują dużo zabawy podczas zjazdów. Byliśmy w stanie gruntownie przetestować rower w Thok Tribe.Możesz przeczytać, jak radzi sobie e-rower tutaj.
Thok Gram RC: E-Enduro dla wymagających
Broń zjazdowa z Włoch: producent rowerów elektrycznych Thok, założony w 2015 roku, niedawno dodał do swojej oferty nowy e-enduro. Futurystycznie wyglądający Gram z Włoch jest stworzony do trudnego terenu. Z 170 mm / 180 mm skoku z przodu i 170 mm z tyłu, to właśnie oferuje e-enduro mnóstwo rezerw, aby działać prawidłowo. Niemniej jednak Włosi starają się skonstruować w pewien sposób waleta wszystkich zawodów, ponieważ geometria stara się być interfejsem między osiągami na zjazdach a dobrymi właściwościami pod górę. Gram jest dostępny w dwóch konfiguracjach, w których kładzie się nacisk na funkcjonalne, solidne komponenty, zamiast podnosić cenę znacznie powyżej 10.000 23,5 euro za wyjątkowo lekką konstrukcję. Ważący około XNUMX kg Gram jest nadal dość lekki jak na swoje wyposażenie i właściwości.
Dane i wyposażenie E-Enduro Thok Gram
- Materiał ramy: Węgiel
- Silnik: Shimano EP8 (85 Nm)
- Akku: Shimano, 630 Wh
- Skok zawieszenia: Przód 180mm, tył 170mm
- rozmiar koła: Mullet, 29″ przód, 27,5″ tył
- modele: 2 poziomy wyposażenia (Gram, Gram RC)
- Cena: 7.499 € do 9.900 €
Ausstattung
Po stronie wyposażenia Thok znajduje dobry kompromis pomiędzy wysokiej jakości, funkcjonalnymi częściami, które nie osiągają absurdalnych rozmiarów po stronie kosztów. Dlatego Thok przywiązuje tutaj wagę do funkcjonalności i przystępności cenowej, zamiast oszczędzać ostatni gram dzięki szlachetnym i lekkim komponentom węglowym. Thok oferuje dwa poziomy wyposażenia. Różnią się one przede wszystkim czterema punktami: z Shimano XT, Gram RC ma odpowiednio mocniejsze hamulce tarczowe. Ponadto zastosowano tu zawieszenie Fox Factory, podczas gdy Gram „tylko” jest wyposażony w zawieszenie Rhythm. Trzeci punkt to koła: Topowy model Gram RC jest wyposażony w koła Crankbrothers Synthesis, podczas gdy Gram ma koła własnej produkcji. Wreszcie Gram RC zmienia biegi elektronicznie dzięki GX Eagle AXS, podczas gdy Gram z NX Egale opiera się na konwencjonalnych linkach zmiany biegów. Wariantem w naszym teście jest Gram RC.
Modell | gram | Gram RC |
---|---|---|
Ramki do zdjęć | THOK - Jednokierunkowa, w pełni karbonowa, 29"/27,5", technologia UDH Hanger, 170 mm skoku | THOK - Jednokierunkowa, w pełni karbonowa, 29"/27,5", technologia UDH Hanger, 170 mm skoku |
silnik i akumulator | SHIMANO EP8 — 85 Nm (250 W) — zintegrowany Shimano 630 Wh | SHIMANO EP8 — 85 Nm (250 W) — zintegrowany Shimano 630 Wh |
Wyświetlacz | SHIMANO — SC-E7000, pilot zdalnego sterowania SW-E7000 | SHIMANO — SC-EM800, pilot zdalnego sterowania SC-EM800 |
widelec | FOX - 38 RHYTHM 29" Boost, Float E-Optimized GRIP, 170 mm skoku | FOX - 38 Float Factory Kashima 29" Boost, GRIP2, 180mm skoku |
niemy | FOX - Float DPS, 3 poz., PS, Evol LV, THOK Custom tuning, 230x65 | FOX - X2 Float Factory Kashima, 2 poz. regulacja, THOK Custom tuning, 230x65 |
hamulce | SRAM – tarcze DB8, HS2 200mm | SHIMANO — Deore XT, 4 tłoki, tarcze 203 mm |
perkusja | SRAM-NX Eagle 12s | SRAM-GX Eagle AXS |
dźwignia zmiany biegów | SRAM-NX Eagle | SRAM-GX Eagle AXS |
w Kassetten | SRAM-12 biegów, 10-50T | SRAM - X-Glide 12 biegów, 10-50T |
łańcuch | SRAM-Eagle 12V | SRAM-Eagle 12V |
korba | FSA 165mm, 34T | FSA 165mm, 34T |
wirniki | THOK DRIFT, przód 29 x 30 mm, tył 27.5 x 35 mm | CRANKBROTHERS - Synthesis Alloy Ebike, przód 29" x 30 mm, tył 27.5" x 35 mm |
trzon | THOK - Stop, długość 37 mm | THOK - Stop, długość 37 mm |
Lenker | THOK - Alloy 6061 oversize 35mm DB, wznios 20mm, szerokość 780mm | RENTHAL - Fatbar Carbon, wznios 20mm, szerokość 800mm |
Uchwyty | THOK - Zablokuj uchwyty | THOK - Zablokuj uchwyty |
opona | MAXXIS - Assegai 29x2.6 ant. e 27.5×2.6 słupek 3C / EXO+ / TR | MAXXIS - Assegai 29x2.6 ant. e 27.5×2.6 słupek 3C / EXO+ / TR |
sztyca | Regulowana sztyca THOK z mikro regulacją wysokości, pilotem (S/125 mm - M/150 - L/XL 170 mm) | Regulowana sztyca THOK z mikro regulacją wysokości, pilotem (S/125 mm - M/150 - L/XL 170 mm) |
siodło | THOK Pasuje do wydrążonej szyny Cr.Mo | THOK Pasuje do wydrążonej szyny Cr.Mo |
Waga | 23,8 kg, rozmiar M | 23,3 kg, rozmiar M |
geometria
Geometria Grama jest bardzo zorientowana na zejście. Swobodny kąt skrętu wynoszący 64° zapewnia stabilność na szybkich zjazdach. Nowoczesny zasięg 475 mm w rozmiarze testowym L wspiera tę stabilność podczas zjazdów, podobnie jak długie dolne rury tylnego trójkąta o długości 450 mm. Oprócz stromego kąta rury podsiodłowej wynoszącego 78°, te ostatnie zapewniają, że Gram RC jest wyjątkowo mocny na podjazdach. Pozycja do jazdy jest wyprostowana, a rower wydaje się dość krótki, gdy siedzi się przy nowoczesnej geometrii, ale stwierdziliśmy, że jest to pozytywne i wygodne.
Rozmiar | S | M | L | XL |
---|---|---|---|---|
Długość rury górnej (w poziomie) | 573 | 587 | 612 | 632 |
Zasięg (mm) | 443 | 455 | 475 | 495 |
Stosy (mm) | 617 | 625 | 638 | 656 |
Długość rury podsiodłowej (mm) | 385 | 415 | 430 | 475 |
Długość tylnego trójkąta (mm) | 450 | 450 | 450 | 450 |
kąt skrętu | 64 | 64 | 64 | 64 |
kąt siedziska | 78 | 78 | 78 | 78 |
Spadek suportu (mm) | 9,4 | 9,4 | 9,4 | 9,4 |
rozstaw osi (mm) | 1235 | 1246 | 1275 | 1300 |
Długość główki ramy (mm) | 99 | 106 | 118 | 130 |
Przesunięcie wideł (mm) | 44 | 44 | 44 | 44 |
Wysokość suportu (mm) | 361 | 361 | 361 | 361 |
Napęd i silnik
Silnik Shimano EP8 o momencie obrotowym 85 Nm zapewnia mocny napęd. Oznacza to, że Gram posiada jeden z najlepszych silników na rynku, który jest jednocześnie jednym z najlżejszych w swojej klasie. Zapewnia to dobry napęd, zwłaszcza w dolnym obszarze pedałowania - podjazdy po szlakach są z nim świetną zabawą. Trzy tryby jazdy zapewniają różne poziomy wsparcia: Eco, Trail i Boost.
Energię dostarcza odpowiedni akumulator o pojemności 630 Wh. Ten ostatni oszczędza nieco wagi w porównaniu z większymi akumulatorami, ale wciąż wystarcza na większość wycieczek i wycieczek. Akumulator można łatwo wyjąć od dołu i naładować za pomocą gniazda ładowania zintegrowanego z ramą.
Silniki i napędy E-MTB 2022 w teście: ShimanoEP8
Nowości produktowe / E-MTB: W ramach naszego głównego przeglądu silników na sezon 2022 przyjrzymy się dziś Shimano EP8. Oprócz danych technicznych dysponujemy również wartościami laboratoryjnymi ze stanowiska badawczego dotyczącymi osiągów i zasięgu napędu E-MTB. Silniki i napędy E-MTB sprawdzone 2022 Na początek sezonu 2022 szczegółowo przyjrzymy się […]
Test: Thok Gram RC na szlaku
Jazda na rowerze, piwo i morze - mogliśmy dokładnie przetestować Gram RC na różnych trasach w pobliżu Castiglione della Pescaia w Toskanii. W ramach Thok Tribe 2023, oprócz szlaków, były też ciekawe wglądy w kulturę korporacyjną Thok i możliwość nawiązania kontaktu z modelowymi motocyklistami Thok. Więcej o festiwalu rowerowym sympatycznej włoskiej firmy podamy później - teraz na próbę.
Charakterystyka jazdy pod górę
Niekończący się napęd, przednie koło klei się do podłoża - nie, nie mówimy tu o lekkim e-trailu, ale o e-enduro ze 180 mm skoku z przodu i 170 mm z tyłu. Gram RC wspina się niesamowicie dobrze. Dzięki stromemu kątowi siedzenia siedzisz daleko do przodu i wyprostowany. W ten sposób pokonujesz najbardziej strome i najczęściej blokowane podjazdy, a przednie koło nie unosi się nawet nieznacznie nad ziemią. Korzyść: żaden podjazd nie zostanie pominięty, a Gram RC zdecydowanie zasługuje na miano enduro pod górę. Długość związana ze stromym kątem siodełka wydaje się na pierwszy rzut oka niezwykła – a raczej krótkość roweru: pozycja siedząca jest bardzo wyprostowana, rower wydaje się dość krótki. Ta pozycja bardzo przypadła nam do gustu, ponieważ łączy w sobie wygodną pozycję podstawową z niezwykłymi właściwościami wspinaczkowymi. Tył pozostaje dyskretny i nie chybocze się nawet przy mocnym wciśnięciu pedałów.
Silnik Shimano EP8 niezawodnie zapewnia niezbędną moc i więcej. Jazda w trybie Eco lub Trail jest całkowicie wystarczająca, zwłaszcza na podjazdach, w przeciwnym razie istnieje ryzyko, że zostaniesz zepchnięty ze szlaku w ciasnych zakrętach. Niemniej jednak ciąg można dość dobrze kontrolować za pomocą kadencji. Tryb Boost jest używany na bardzo stromych odcinkach.
Charakterystyka jazdy w dół
Na zjazdach widać, że tył pracuje bardzo dyskretnie. Można by niemal zadać sobie pytanie: czy on nadal tam jest? Zachowanie odpowiedzi jest bardzo czułe, krzywa charakterystyczna raczej progresywna. W związku z tym Gram można również jeździć ze stalową sprężyną. Nawiasem mówiąc, Ducati sprzedaje go nawet w odpowiedniej konfiguracji. Tylny koniec niezawodnie pokonuje wszystkie nierówności na szlaku i dobrze współgra z amortyzowanym widelcem Fox 38 Factory - niezależnie od tego, czy jest wyboisty i wolny, czy pełny gaz na wyboistych odcinkach. Gram zapewnia kierowcy dużo bezpieczeństwa i ma mnóstwo rezerw. Oczywiście pewną rolę odgrywa tu również płaski kąt skrętu. Podwozie wciąż ma wystarczająco dużo popu, aby żartobliwie korzystać z roweru i na przykład ściągać różne krawędzie i kickery. Ogólna pozycja ciała jest zrównoważona i niezbyt rozciągnięta.
Naprawdę możesz odpuścić sobie z żalem - haczyk pojawia się tylko w ciasnych zakrętach: Ze względu na duży rozstaw osi, długie tylne rury tylnego trójkąta i płaski kąt skrętu, E-Enduro traci trochę zwrotności. Ogólnie rower dał nam dużo frajdy z jazdy na zjazdach. Zapewnia to również solidne wyposażenie: hamulce Shimano XT zapewniają dobrą siłę hamowania, a opony Maxxis Assegai zapewniają niezawodną przyczepność w każdej sytuacji na drodze. Naszym zdaniem, aby zapewnić maksymalną swobodę ruchu, zamiast wysuwanej sztycy 170 mm należy zamontować sztycę 190 – 200 mm.
Plemię Thok: Festiwal motocyklistów dla motocyklistów
Kiedy szefowie firm są na tropie ze swoimi pracownikami i klientami, powinno to być coś wyjątkowego. Zwłaszcza jeden z założycieli, Stefano Migliorini - były mistrz świata BMX i pro downhill - radość ze wspólnych tras jest absolutnie zauważalna! Oprócz wielkich rajdów, takich jak Stéphane Peterhansel i Edouard Boulanger, a także profesjonalisty skialpinizmu Matteo Eydallina, Thoker cieszy się szlakami i włoskim klimatem wokół Castiglione della Pescaia. W ramach wydarzenia chętni będą mogli przetestować nowe i stare e-rowery, wspólnie przemierzać szlaki i zakończyć wieczór orzeźwiającymi zimnymi napojami i bufetem.
Dzięki temu wydarzeniu Thok jest bardzo blisko klienta i jest autentyczny - nie tylko dlatego, że wielu pracowników również wyrusza na szlaki z klientami. Więc jeśli szukasz sprawnego e-enduro i nie chcesz kupować niczego prosto z półki od gigantów branży rowerowej, Thok może być w dobrych rękach.
Schreibe einen Kommentar