Nowości produktowe Merida One: Z nowym rowerem terenowym One-Forty i nowym Enduro One-Sixty, Merida zrobiła coś więcej niż tylko lifting. Według Meridy, konieczne były zupełnie nowe platformy, aby dostosować rowery do tego, czego dzisiejsi rowerzyści wymagają od nowoczesnych rowerów. Chcą ukończyć najbardziej złożony program rozwojowy i testowy, przez jaki Merida kiedykolwiek przeszła. Przygotowaliśmy dla Ciebie wszystkie informacje.
Merida Jeden Czterdzieści
„W świecie ciągłych innowacji technicznych łatwo stracić z oczu to, do czego stworzony jest rower: te idealne chwile, kiedy wszystko znika pod tobą i istnieje tylko szlak. Nowy One Forty został zaprojektowany z myślą o tych chwilach idealnego płynięcia na szlaku.” Tak obiecuje Merida i dalej: „Nasz zupełnie nowy system rozmiarów daje Ci swobodę wyboru osobistego, optymalnie dopasowanego prowadzenia bez martwienia się zbytnio o swój rozmiar ciała. Nasza nowa, progresywna geometria i platforma podwozia pozwalają opanować podjazdy, zjazdy i wszystko pomiędzy, dzięki czemu możesz zatracić się w tu i teraz”. Co wymyślono w domu Meridy, aby tchnąć życie w obietnicę?
W każdym razie wydaje się, że Merida zrozumiała, że nikt nie wie, jak motocykl powinien jeździć lepiej niż rowerzysta. One Forty wykorzystuje nowy system rozmiarów dla Meridy, zwany „Agilometer”. Termin, cóż, w każdym razie uderzający. Chodzi o to, aby wybrać zasięg, a co za tym idzie sterowność, prawie niezależnie od wzrostu, przy jednoczesnym wykorzystaniu maksymalnego możliwego spadku (między 30 mm a 230 mm) regulowanej sztycy. Fajny rowerek lub żelazko, to decyzja kupującego. Pomysł nie jest całkiem nowy, ale nadal dobry... Pomocne powinno być zastosowanie krótkiej główki ramy obok własnego wspornika teleskopowego o bardzo dużym zakresie regulacji. Dość stromy kąt rury podsiodłowej, luźny kąt główki i przyzwoity zasięg są obiecane i oczekiwane przez klientów.
Nowa kinematyka podwozia nosi nazwę „Fast”. Postęp wzrasta wraz ze wzrostem zasięgu, więc twardsi i ciężsi jeźdźcy również powinni otrzymać wsparcie, którego potrzebują. Konstrukcja flexstay (brak punktu obrotu) powinna łączyć wysoką sztywność, niskie wymagania konserwacyjne i niską wagę. Nieczęsto zdarza się, że te elastyczne rozpórki (zwane technologią P-Flex) są dostępne w dwóch wariantach ramy z aluminium i karbonu. Ponadto chcą zintegrować całą gamę innych nowych funkcji, które sprawią, że rower będzie jeszcze łatwiejszy w utrzymaniu i trwalszy. Ponieważ obie ramy zostały przetestowane przez renomowany instytut badawczy Zedler i ponieważ istnieje 5-letnia gwarancja nawet podczas wyścigów lub w bikeparku, nie ma powodów do zmartwień. Więcej jazdy, mniej serwisowania to idea, dlatego zastosowano duże łożyska tylnego trójkąta. Standardowo wyposażony w czyste koła 29-calowe, ze skokiem 143 mm z tyłu i 150 mm z przodu, z opcją ustawienia mullet dzięki flip chipowi w wahaczu. Wtedy skok zawieszenia z tyłu wzrasta nawet do 151 mm. Według Meridy, rower jest dostrojony tak, aby oferować odpowiednią mieszankę zabawy na zjazdach i pedałowania; można również zainstalować amortyzator spiralny.
Inne godne uwagi szczegóły to tak zwana „płyta podstawy tuby”, za pomocą której można starannie przymocować wymienną rurkę do ramy. Modele z włókna węglowego mają również zintegrowany koszyk na bidon Fidlock. Nawet przy najmniejszym rozmiarze ramy, pełna butelka 600 ml mieści się w trójkącie ramy. „Port serwisowy Merida” jest również zarezerwowany dla modeli z włókna węglowego, co zapewnia miejsce do przechowywania i dobry dostęp do kabli i przewodów. „Wire Port” to nazwa nadana zestawowi słuchawkowemu, który wraz z „Service Port” zapewnia proste, eleganckie i ciche wewnętrzne prowadzenie kabli. Nawiasem mówiąc, instalacja na modelu aluminiowym jest również całkowicie wewnętrzna.
Cała praca domowa została również odrobiona w zakresie ochrony ramy: ochrona łańcucha jest trójwymiarowa, jest wydłużona ochrona dolnej rury i zintegrowany błotnik z tyłu. Pomyślano nawet o foliach ochronnych zamontowanych fabrycznie i jest optycznie prawie niewidoczna prowadnica łańcucha. To, co mi się podoba, to suport BSA i hak przerzutki UDH, a także „normalny” środek doładowania z tyłu. Dlaczego nie polegać po prostu na wypróbowanym i przetestowanym, który działa, spójrzcie tutaj, drodzy konkurenci.
The One Forty 2022 – najważniejsze specyfikacje
Waga ramy (karbon): 2460 g w rozmiarze M +/- 5%
Waga ramy (aluminium): 3660 g w rozmiarze M +/- 5%
=> bez amortyzatora, osi, ochraniaczy ramy, obejmy podsiodłowej, wspornika, łożyska sterów i prowadnic linek (waga zależy również od koloru ramy)
● Wspornik dolny 73 mm BSA (w tym nasz adapter ISCG05)
● Sztyca 34,9 mm
● w pełni zintegrowany zestaw słuchawkowy
● Wzmocnienie 148×12 mm
● Maks. szerokość tylnej opony 2,5”.
● Amortyzator 230×57 mm
● Hak przerzutki SRAM UDH
● Tylny hamulec montowany na słupku 180 mm
● zoptymalizowany pod kątem 1x układu napędowego (z linią łańcucha 55 mm)
● Ostry kąt siedziska: 80°
● płaski kąt główki ramy: 65°
Dostępnych będzie 6 różnych modeli Merida One Forty w cenie od 2.799 € do 11.699 XNUMX €.
ustawienie: ONE-Forty CF4III Carbon
podwozia: Fox 36 Float Factory 29″, 150mm / Fox Float DPS Factory, 143mm
Okrążenie: Sram XO1 Eagle AXS
hamulce: Tłoki Shimano XTR 4 (203/203)
Cena: € 11.699
ustawienie: ONE-Forty CF4III Carbon
podwozia: Fox 36 Float Performance Elite 29″, 150mm / Fox Float DPS Performance Elite, 143mm
Okrążenie: Sram GX Eagle AXS
hamulce: Tłoki Shimano XT 4 (203/203)
Cena: € 8.899
ustawienie: ONE-Forty CF4III Carbon
podwozia: Marzocchi Z1 Air 29″, 150mm / RockShox Deluxe Select+, 143mm
Okrążenie: Shimano SLX
hamulce: Tłoki Shimano SLX 4 (203/203)
Cena: € 5.799
Napęd: Aluminium ONE-Forty Lite III
podwozia: Marzocchi Z1 Air 29″, 150mm / RockShox Deluxe Select+, 143mm
Okrążenie: Shimano SLX
hamulce: Tłoki Shimano SLX 4 (203/203)
Cena: € 3.999
Napęd: Aluminium ONE-Forty Lite III
podwozia: Marzocchi Z2 Air 29″, 150mm / RockShox Deluxe Select+, 143mm
Okrążenie: Shimano Deore 11-rzędowa
hamulce: Shimano Deore 4 tłoki (203/203)
Cena: € 3.199
Pragniemy również wspomnieć, że dla każdego modelu dostępny jest również drugi wariant kolorystyczny. Jest to zatem prosta, ale zarazem ponadczasowa czerń lub szarość.
Merida One Sixty
One Forty został opracowany jako super mocna broń na szlaki, której można używać do pokonywania imponujących gór lub dłuższych podjazdów bez żadnych problemów, bez zmęczenia i bez poczucia ospałości roweru. Z drugiej strony One Sixty to potężne enduro z dużym skokiem zawieszenia i wyposażeniem, które wytrzyma ostrzejsze tempa. Waga odgrywa podrzędną rolę. Kiedy Merida zaczęła opracowywać nową platformę Long Travel, wpadli na pomysł opracowania dwóch oddzielnych rowerów, które różnią się nie tylko skokiem, ale także szybkością reakcji. Oba rowery, wykonane z włókna węglowego lub aluminium, mają wspólne podstawowe komponenty: koncepcję rozmiaru Agilometer, nowoczesną geometrię i kinematykę podwozia Fast. Zachowanie podczas jazdy i podwozie to tutaj główne różnice.
Model One Sixty został zaprojektowany ze znacznie większym skokiem sprężyny (do 171 mm) do znacznie ostrzejszego tempa. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym rowerze, czytaj dalej od naszych kolegów z Gravity Magazine:
Schreibe einen Kommentar