Eurobike 2022: Oczywiście w tym roku na Eurobike E-MTB były najważniejsze punkty poszczególnych stoisk u wielu wystawców. Zebraliśmy niektóre z najważniejszych atrakcji - od superlekkiego hardtaila o wadze 15 kg po e-rower wyścigowy z pełną przepustnicą.
Krzyż górski Husqvarna
Nawet jeśli E-MTB zmieniły się ogromnie na lepsze pod względem wyglądu w niedawnej przeszłości - wiele z nich wygląda bardzo podobnie. Odrobina różnorodności jest zawsze dobra, zwłaszcza gdy odnosi taki sukces jak nowy Husqvarna MountainCross: od razu spodobał nam się odważny projekt ramy — równoległe linie, odsłonięty silnik, płynne kształty. Imponujące jest również to, że Husqvarna zdołał przeciągnąć odważny projekt zarówno na ramy karbonowe, jak i aluminiowe. Technicznie rzecz biorąc, mamy 150 mm skoku sprężyny z przodu iz tyłu, silnik Shimano EP8 i - w zależności od wariantu wyposażenia - 720 Wh lub 630 Wh na akumulator.
Zespół Bull's Sonic EVO AM
Jednym z E-MTB, który prawdopodobnie zwrócił największą uwagę we Frankfurcie, był Bulls Sonic EVO AM Team. Powodów jest kilka: udany projekt kolorystyczny karbonowej ramy, który jest już znany z zeszłego roku, niezwykle wysokiej jakości wyposażenie, zamknięty (nowy?) silnik Bosch czy ogromny ekran wideo, na którym Bulls podkreśla swoje ambicje w dziedzinie e-wyścigów. Motocykl musi się już sprawdzić na E-EWS, gdzie niemiecki mistrz enduro i zawodnik zespołu Bulls, Christian Textor, jest jednym z czołowych ludzi. Nowy wysokiej klasy rower ma trafić do sprzedaży wiosną przyszłego roku – w ogromnej cenie 10.799 XNUMX euro.
Bull's Sonic EVO AM SL 1
Sonic EVO AM SL 1 kosztuje mniej niż połowę tego, co wspomniany Sonic EVO AM Team – E-MTB ze 140 mm skokiem nie jest nowością w portfolio Bulls, ale producent z Kolonii zmienił poziom podstawowy wersja nieco wyższa Śruba cenowa: za 4.999 euro motocykl to prawdziwy hit w stosunku do ceny. Nie tyle ze względu na wbudowane komponenty, są solidne, ale na pewno nie z najwyższej półki, dużo bardziej ze względu na podstawę: karbonowa rama jest niezwykle lekka, ma baterię 750 Wh i ma naprawdę udaną geometrię. Jeśli chodzi o silnik, Bulls polega na nowym Shimano EP6, który ma takie same parametry jak EP8, ale jest o około 300 g cięższy.
R Raymon TrailRay 160E
Skok zawieszenia 170 mm / 160 mm, progresywna geometria, stabilna aluminiowa rama: jasne jest, że TrailRay 160E został stworzony do zabawy na zjazdach. Mówią o tym również Fox 38 z przodu, odporne na przebicia opony i 4-tłokowe hamulce z dużymi tarczami. Raymon polega na silniku Yamaha PW-X3 w połączeniu z akumulatorem 720 Wh w dolnej rurze, aby mieć pewność, że jazda na rowerze jest również przyjemna podczas podjazdów.
Edycja Lucky Explorer MV Agusta Enduro
MV Agusta jest chyba bardziej znany motocyklistom: Włosi znani są ze swoich szlachetnych jednośladów i od jakiegoś czasu działają również na polu e-rowerów. Po skoncentrowaniu się głównie na obszarze miejskim, na sezon 2023 zostaną dodane dwa sportowe e-rowery - rower szutrowy i enduro, oba jako Lucky Explorer Editions. Enduro ma aż 180 mm skoku, ramę z włókna węglowego, która wygląda i technicznie ekscytuje, oraz system Bosch Smart z akumulatorem 750 Wh. punkt kosztów? 15.000 XNUMX euro!
Fuji Rakan EVO
Minęło trochę czasu, odkąd Fuji mogła zaprezentować nowy E-MTB - podobnie jak wszyscy inni producenci, i tutaj musieli zmagać się z wąskimi gardłami w dostawach. Ale w 2023 roku nadszedł czas: dzięki Rakan EVO całkowicie nowa platforma uzupełnia portfolio. Wyposażony w Bosch Smart System, silnik CX, akumulator 750 Wh, kontroler systemowy i 150 mm skoku, powinien być świetnym wszechstronnym rowerem. Wypróbowany i przetestowany jest również tylny koniec aluminiowej ramy - z łożyskiem pośrodku tylnego trójkąta, który już w przeszłości był w stanie przekonać do innych motocykli.
Mocna gra Rocky Mountain Fusion
Dzięki Fusion Powerplay Rocky Mountain po raz pierwszy umieszcza swój nowy napęd Dyname 4.0 w hardtailu. Silnik cieszy dużą dynamiką i niemałą mocą (co najmniej 108 Nm!), ale da się go dobrze dozować i pedałować aż chce się go dokuczać. W sumie bardzo sportowa jazda. Fusion Powerplay to zaskakująco powściągliwy, wszechstronny pojazd; aluminiowa rama posiada mocowania błotników i bagażników oraz wyważoną geometrię. Dzięki 120 mm skoku zdecydowanie można ruszyć na szlak. Mały downer: mały akumulator o pojemności 480 Wh w dolnej rurze.
High Eight Amuza
Rowery typu trail hardtail to niezwykle wszechstronne rowery górskie, które nigdy nie wyszły poza swoją raczej niewielką niszę – niestety! Wraz z Amuzą, HoheAcht przedstawia teraz hardtail e-trail, który może to zmienić. Staje się to jasne, gdy spojrzymy na dane techniczne: skok sprężyny 150 mm, koła 29er, karbonowa rama - i według HoheAcht waga ok. 15 kg w topowej wersji. Jak to działa? Umożliwia to napęd Shimano EP8 i zamontowana na stałe bateria 360 Wh w dolnej rurze. Jeśli potrzebujesz większej pojemności, możesz ją podwoić za pomocą przedłużacza zasięgu.
Storck e:drenalina SL
Platforma e:drenalin firmy Storck nie jest nowa - e-MTB all-mountain są w ofercie od jakiegoś czasu i są dostępne z silnikami Shimano EP8 i Sachs RS. To, co je łączy, to stosunkowo niska waga, również dzięki lekkiej karbonowej ramie. Tutaj Storck idzie o krok dalej z e:drenalin SL: w przyszłym roku pojawi się z napędem Fazua Ride 60, który został zaprojektowany z akumulatorem 60 Nm i 430 Wh do lekkich E-MTB. Topowy model ma osiągnąć imponującą wagę 16,5 kg.
Schreibe einen Kommentar