Nowości produktowe: Mniej znaczy więcej – O Orange Phase Evo mówi się, że to paradoks – twierdzą Brytyjczycy z Orange Bikes z Halifax. „Jeśli od jakiegoś czasu sceptycznie podchodzisz do rowerów elektrycznych, rozumiemy to. Ale oto rower elektryczny, który naszym zdaniem zmieni Twoje zdanie.” Obietnica jest pełna. Przyjrzyjmy się więc bliżej rowerowi.
Pomarańczowa Faza EVO – Faza 2.0
„Witamy w rowerze elektrycznym, który potrafi wszystko. Wyobraź sobie uczucie, że jesteś w najlepszej formie na każdym podjeździe i zjeździe. Lekki Phase Evo EPO jest tutaj, aby Ci to zapewnić – mocne nogi na podjeździe i doskonałe prowadzenie na zjazdach.” Cóż, fakty przynajmniej częściowo potwierdzają to twierdzenie. Obecny układ napędowy Bosch Performance Line SX, wbudowany w bardzo smukłą obudowę według standardów Orange, powinien zapewniać dobre połączenie wydajności, wydajności i spokoju ducha. Przy wadze zaczynającej się od 19,5 kg (rozmiar ramy L), Phase Evo jest nadal solidny, jak można oczekiwać od roweru górskiego Orange ze skokiem 160 mm.
Mówi się, że Phase Evo bardziej przypomina „analogowy” rower górski niż jakikolwiek inny model EPO w ofercie Orange. Orange twierdzi, że Phase Evo jest zwinny, szybki w zakrętach i prowadzi się jak rowery, które wszyscy znamy i kochamy. Podobno zapomnimy, że ma w ogóle silnik, dopóki nie skierujemy przedniego koła z powrotem pod górę i nie poradzimy sobie z podjazdem jak superbohater. No cóż, jestem podekscytowany, zamówiliśmy rower na test!
Orange Phase EVO – na filmie
Ewolucja ramy Orange Phase EVO: to coś więcej niż tylko faza
Phase Evo to rower górski z kołami Mullet i napędem EPO. Konstruktorzy rowerów z Halifax nazywają swoje rowery elektryczne EPO, co oznacza „Electric Powered Orange”. Ma skok 160 mm z przodu i z tyłu. „Evo” oznacza, że geometria jest agresywnie dostrojona i daje wrażenie roweru o dużym skoku w kompaktowej obudowie, co powinno sprawić, że rower będzie szybki i płynny. Aby zapewnić wyjątkowo płynną jazdę, Orange stosuje amortyzator Trunnion 205 × 65 z przeprojektowanym dolnym mocowaniem amortyzatora. Obecnie zastosowano tu łożysko. Dokonano tego, aby uzyskać niższą siłę zwalniającą i zapewnić bardzo wysoką czułość w początkowej części skoku amortyzatora, przy jednoczesnym zachowaniu wydajności i maku znanego zawieszenia z jednym obrotem. Obecne są wszystkie funkcje, których fani oczekują od najnowszych ram Orange: kultowa konstrukcja ramy typu monocoque, zoptymalizowane położenie obrotu i asymetryczny wahacz, aby zwiększyć sztywność pionową roweru i wyregulować podatność boczną, zapewniając bezpośrednie wyczucie pod obciążeniem, ale wciąż zapewniając dużą przyczepność .
Zawsze szukając ulepszeń w zakresie niezawodności, zastosowano nową zwężaną główkę ramy, aby zwiększyć sztywność i zwiększyć wytrzymałość. Zmieniono również geometrię, aby umożliwić krótsze rury podsiodłowe i zastosowanie dłuższych sztyc teleskopowych. W Phase Evo jest nawet miejsce na małą komorę SAFE (na akcesoria, kierownice i sprzęt), dzięki czemu nie musisz zbyt wiele mocować na zewnątrz roweru. W ten sposób małe rzeczy są ukryte, ale łatwo dostępne. Zapewnia również wygodny dostęp do dodatkowego przycisku zasilania na zintegrowanym akumulatorze na dolnej rurze, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Phase Evo – wyprodukowano ręcznie w Wielkiej Brytanii
Konstrukcja ramy Phase Evo opiera się na kultowej aluminiowej, składanej konstrukcji skorupowej, z której Orange jest dumny. Mając na swoim koncie rzemieślników zajmujących się aluminium z wieloletnim doświadczeniem, Orange wierzy, że produkowane przez nich dzisiaj ramy są najlepsze, jakie kiedykolwiek wyprodukowali i, jak sami przyznają, prawdopodobnie najlepsze na świecie. Cóż, bardzo lubię rowery, ale myślę też, że są one „szerokie”. Produkowane z płaskich arkuszy aluminium lotniczego, tworzone są niestandardowe rury, które są następnie zespawane szwami dla każdego konkretnego zastosowania i łączone z komponentami obrabianymi CNC z bloków aluminiowych, a wszystko to jest starannie modelowane i analizowane. Wszystko jest produkowane, produkowane i testowane w naszym własnym zakładzie w Wielkiej Brytanii. „Oznacza to, że mamy produkt, który jest mocny, trwały i w pełni nadaje się do recyklingu po zakończeniu cyklu życia” – mówi Orange. Cóż, recykling jest dziś problemem i pod tym względem wyraźnie wyprzedzają emisję dwutlenku węgla. A jeśli chodzi o integrację pionową, mało kto jest w stanie pokonać Orange.
Pierwszym dostępnym modelem będzie Phase Evo LE i będzie kosztować 8.900 euro. Ma 160 mm skoku z przodu i z tyłu. Opiera się na kole Mullet z dużym przednim kołem 29 cali i kompaktowym tylnym kołem 27,5 cala. Dostępne będą cztery rozmiary (S, M, L, XL). Kolor ogranicza się na początek do błyszczącej zieleni wasabi.
Orange Phase EVO Limited Edition – wyposażenie
Rama: 6061-T6 Monocoque, niestandardowe rurki aluminiowe formowane w Wielkiej Brytanii. Rozmiar kół: MX – 29/27,5. Skok tylnego zawieszenia: 160. Wahacz: pojedynczy obrót (piasta Boost 12 x 148 mm)
Amortyzator: Fox Float X2 Factory 205×65
Zestaw słuchawkowy: FPD 49 mm / 56 mm Zerostack
Widelec: Fox Factory 36 Float 160mm 29 (czarny)
Przewodnik po łańcuchach: Przewodnik po dziwnych obrotach
Mechanizm korbowy: Race Face Aeffect R E-MTB 32t
Przerzutka tylna: Shimano SLX 12-biegowa
Łańcuch: SRAM NX Eagle
Manetka: Shimano SLX 12-biegowa
Kaseta: Shimano SLX 10-51T 12-biegowa
Zestaw kół: Stans Flow Mk4 + Hope Pro 5 (czarny) 29 + 27
Opony: Maxxis Minion DHF 2.5 3c EXO+ 29 / DHR II 2.4 3c EXO+ 27,5
Hamulce Hamulce: Shimano SLX Trail 203/203
Sztyca: Fox Factory Transfer 150/175 mm
Mostek: Burgtec Enduro czarny 42,5 mm
Siodełko: SDG Strange Bel Air III
Kierownica: Burgtec RideWide Enduro 800mm
Chwyty: Dziwny Grappler z blokadą
Dźwignia sterująca: Bosch Purion 200
Wyświetlacz: Bosch Purion 200
Bateria: Bosch Compact Tube 400Wh
Jednostka napędowa: Bosch Performance Line SX
Orange Phase EVO – geometria
Bosch Performance Line SX w fazie – lekki i mocny
Lekka jednostka napędowa Bosch Performance Line SX znacznie różni się od silników pozostałych modeli EPO. Chociaż silnik SX zapewnia na papierze „tylko” 55 Nm, pod względem osiągów niemal dorównuje pełnowymiarowemu silnikowi CX. Im wyższa kadencja, tym większe wsparcie otrzymuje rowerzysta – aż do 600 watów. Pewna aktywność fizyczna jest zdecydowanie konieczna, ale napęd wynagradza ją zaskakującą ilością mocy – właściwie idealne połączenie dla sportowego e-MTB.
Silnik Bosch Performance Line SX waży zaledwie 2 kg, ale zapewnia dużą moc dzięki swoim osiągom. Jest cichszy, zapewnia minimalny opór pedałowania i w połączeniu ze zintegrowanym akumulatorem CompactTube 400 zapewnia lekki rower, który w dotyku i jeździ prawie jak analogowy rower na szlaki, ale zapewnia kierowcy dodatkową „supermoc”. Na technicznych podjazdach dynamiczny system eMTB wykrywa moc wejściową i kadencję, aby idealnie dostosować wsparcie do trasy. Start na stromych podjazdach jest łatwy, nawet na luźnym terenie, a rozszerzone wsparcie zapewnia dodatkowe wsparcie, gdy jest ono najbardziej potrzebne do pokonywania korzeni, stopni i kamienistych odcinków. Od sprzętu po oprogramowanie, system Bosch podkreśla swoją pozycję lidera na rynku.
Sterowanie napędem odbywa się za pomocą nowego, kompaktowego sterownika Purion 200. Pomimo kompaktowych wymiarów posiada jasny, kolorowy wyświetlacz, na którym można odczytać wszystkie istotne informacje. Nowa aplikacja Flow eMTB stanowi integralną część systemu, oferując niesamowitą liczbę funkcji oraz ciągłe aktualizacje i ulepszenia. Podobnie jak jego starszy brat CX, Performance Line SX ma cztery tryby jazdy – Eco, Tour, eMTB i Turbo. Wszystko to można dostosować za pomocą aplikacji Flow. Aplikacja oferuje również takie funkcje, jak blokada ebike'a, system nawigacji, ekran jazdy i wiele innych funkcji.
Orange Phase Evo oferuje również opcję montażu nowego wzmacniacza zasięgu Bosch PowerMore 250. Dzięki dodatkowej pojemności 250 Wh znacząco zwiększa zasięg. W rzadkich przypadkach wystąpienia problemu z systemem Performance Line SX obsługa klienta Bosch jest doskonała. Klienci wkrótce powrócą na tę trasę. W dużej mierze odpowiada to filozofii Orange.
Schreibe einen Kommentar