Cztery lata intensywnych badań, niezliczone symulacje i mnóstwo testów – wszystko dla przełomowego wyniku. To przybliżone kluczowe dane dotyczące współpracy między szwajcarskim producentem rowerów BMC i Red Bull Advanced Technologies. Obie firmy połączyły siły z jednego bardzo prostego powodu: aby stworzyć najszybszy rower szosowy na świecie.
Naprawdę nie był to łatwy cel, jaki mieli przed sobą twórcy z BMC i Red Bulla. Pomysł zrodził się przypadkiem, ponieważ BMC po raz pierwszy współpracowało z Red Bull Advanced Technologies w 2018 roku. W tym czasie Szwajcarzy przenieśli i wykorzystali szeroką gamę technologii stosowanych w Formule 1 do budowy i rozwoju wyczynowych motocykli wyścigowych. Ponieważ ówczesna współpraca była tak udana i zorientowana na cel, zapadła decyzja o rozpoczęciu wspólnego projektu BMC X Red Bull.
Założona w 2014 roku jako wysokowydajna inżynieria dla Formuły 1, Red Bull Advanced Technologies jest znana ze swoich możliwości w zakresie rozwoju, projektowania, technologii, symulacji i produkcji. Niezależnie od tego, czy są to szybkie samochody, tak zwane hipersamochody, wyścigowe samochody napędzane wodorem, specjalne rowery, balony i żaglówki - Red Bull Advanced Technologies sprosta każdemu wyzwaniu.
„Doświadczenie Red Bull Advanced Technologies w zakresie symulacji uzupełnia naszą wiedzę na temat projektowania i budowy motocykli. Symulacja zachowania kierowcy w powiązaniu z całym otoczeniem daje ogromne możliwości współpracy i ostatecznie sprawia, że sportowcy BMC są jeszcze szybsi. Budowa prototypów w naszym własnym laboratorium Impec w Grenchen w Szwajcarii pomogła nam szybko przyspieszyć rozwój, jednocześnie realizując naszą wizję motocykla. ”- Stefan Christ, szef działu badań i rozwoju w BMC Szwajcaria
W związku z tym BMC wykorzystało złożone możliwości w zakresie symulacji i modelowania oferowane przez Red Bull Advanced Technologies, aby zbliżyć się do celu, jakim jest opracowanie najszybszego motocykla wyścigowego na świecie. Technologie wspierają decyzje projektowe w celu optymalizacji prędkości, osiągów i jakości jazdy. Ponadto projekt BMC X Red Bull miał również dobrze znane wsparcie ze strony (byłego) zawodowego kolarstwa. Nikt inny jak mistrz olimpijski, wielokrotny zwycięzca etapowy Tour de France i ambasador BMC Fabian Cancellara włączył swoje know-how do procesu i wspierał go na każdym etapie rozwoju. Legenda jazdy na czas dostarczyła cennych informacji zwrotnych na temat jakości jazdy i osiągów podczas opracowywania i budowy prototypów. Bo nawet jeśli rower jest szybki na papierze czy w tunelu aerodynamicznym, to i tak trzeba nim jeździć i dobrze się na nim czuć. Ponieważ jest to najwyższy priorytet BMC, opracowywanie kół, które na nowo definiują granice i udoskonalają całe wrażenia z jazdy.
„Dwa światy z różnych sportów połączyły się, aby stworzyć coś, czego kolarstwo nigdy wcześniej nie widziało. Fascynujące było towarzyszenie temu projektowi od samego początku i ciągłe sprawdzanie interfejsu między sportowcem a maszyną. Zaangażowanie w rozwój najnowocześniejszego motocykla, który stosuje pewne radykalne zasady i możliwość wpływania na osiągi z perspektywy rowerzysty, było imponujące. Gotowy prototyp jest niesamowity i nie mogę się doczekać, co będzie dalej.” – Fabian Cancellara
Samo BMC opisuje gotowy prototyp jako pierwszy „motocykl Formuły 1” i obiecuje, że to dopiero początek długiej podróży. Dzięki daleko idącym możliwościom wspólnie z Red Bullem już teraz można być pewnym, że uda się napisać na nowo historię motocykli wyścigowych. Nie możemy się doczekać, co nas czeka!
Uważni fani kolarstwa prawdopodobnie po raz pierwszy odkryją rzekomo najszybszy rower wyścigowy na świecie podczas Mistrzostw Świata Ironman w St. George w stanie Utah, ponieważ to właśnie tam sportowiec Red Bull i zawodnik BMC Pro Triathlon Team Patrik Nilsson będzie na starcie z prototypem BMC Red Bull.
Schreibe einen Kommentar