Nowy produkt / E-MTB: Giant Trance E+ ugruntował swoją pozycję jako potężny E-MTB w ostatnich latach. Teraz producent z Tajwanu prezentuje najnowszą wersję. Po raz pierwszy wykonany z karbonu iz elektronicznym zaworem Fox Live-Valve i to nie tylko w topowej wersji. Najwyższą wersję mogliśmy przetestować na kamienistym terenie w głębi Lazurowego Wybrzeża.
Giant Trance Advanced E+ 2022: W skrócie
- Materiał ramy: Węgiel
- Skok zawieszenia: 150 / mm 140
- rozmiar koła: 29 cali
- Silnik: Giant Syncdrive Pro napędzany przez firmę Yamaha
- Akku: 625Wh + 250Wh przedłużacz zasięgu
- Pokaz: Kontrola jazdy Ergo 3
- rozmiary: S-XL
- Cena: z dala. 6.399 euro
Giant Trance Advanced E+: Nowa rama z włókna węglowego z regulacją geometrii i zaworem Fox Live Valve
Giant to jeden z największych producentów rowerów na świecie - prawdziwy rowerowy gigant. Doświadczenie z karbonowymi i karbonowymi ramami zdobywano przez wiele lat - ale jak dotąd nie na E-MTB. Trudno uwierzyć, że nowy Giant Trance Advanced E+ to pierwszy karbonowy E-MTB firmy Giant. Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości włókien węglowych w ramie głównej i tylnym trójkącie można zaoszczędzić do 900 gramów w porównaniu z wersją aluminiową, w zależności od rozmiaru. Ponadto samonośna rama główna sprawia, że podwozie jest jeszcze sztywniejsze.
Z tylnym trójkątem nie ma niespodzianek. Tutaj Giant polega na własnej technologii Maestro, która sprawdziła się przez lata. Tylny koniec charakteryzuje się wirtualnym punktem obrotu, dzięki czemu jest bardzo aktywny, wydajny i niezależny od wpływu napędu i hamowania. Z tyłu jest miejsce na opony o szerokości do 2,6 cala.
Geometria Trance Advanced E+ jest nowoczesna i zaprojektowana do użytku all-mountain. Oznacza: Płaski kąt skrętu i duży zasięg dla stabilnego roweru na szybkich zjazdach. Kąt siodełka został bardziej stromy, aby zapewnić większą kontrolę podczas podjazdów. Tylne rurki tylnego trójkąta nie są najkrótsze i mają 473 mm, co powinno odebrać motocyklowi trochę zwrotności, ale powinno poprawić zdolność podjeżdżania na stromym terenie. Ponadto geometrię można ustawić bardziej płaską lub bardziej stromą o 0,8° za pomocą flip chipa na tylnym trójkącie. W zależności od preferencji lub terenu rower można dostosować.
POWOLNY | WYSOKI | M-NISKI | M-WYSOKI | L-NISKI | L-WYSOKI | XL NISKI | XL WYSOKIE | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Zasięg (mm) | 439 | 447 | 457 | 462 | 482 | 489 | 510 | 517 |
Stosy (mm) | 606 | 601 | 611 | 605 | 621 | 614 | 630 | 624 |
Długość rury górnej (w mm) | 577 | 575 | 607 | 605 | 637 | 635 | 667 | 665 |
główka ramy (w mm) | 95 | 95 | 100 | 100 | 110 | 110 | 120 | 120 |
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 400 | 425 | 425 | 450 | 450 | 475 | 475 |
tylne widełki (w mm) | 473 | 473 | 473 | 473 | 473 | 473 | 473 | 473 |
Rozstaw osi (w mm) | 1220 | 1221 | 1239 | 1237 | 1268 | 1269 | 1300 | 1301 |
Kąt skrętu (w °) | 65.7 | 66.5 | 65.8 | 66.5 | 65.8 | 66.5 | 65.8 | 66.5 |
Kąt siedziska (w °) | 77.2 | 78.0 | 76.0 | 76.7 | 76.0 | 76.7 | 76.0 | 76.7 |
W Giant Trance Advanced E+ sterownik jest wspomagany elektrycznie nie tylko przez napęd, ale także przez obudowę. Giant instaluje Fox Live Valve w dwóch wariantach wyposażenia. Fox Live Valve ma czujniki z przodu iz tyłu, które rejestrują aktualną sytuację na drodze. Czujniki rejestrują, czy aktualnie jedziesz pod górę, na trawersie czy w dół. Rozpoznaj również tę sytuację na drodze, taką jak zakręty lub spadki. Sygnały są łączone w sterowniku i analizowane 1000 razy na sekundę. Zawory na amortyzatorze i widelcu amortyzowanym są następnie otwierane lub zamykane w ciągu 3 milisekund. Impulsy te są obliczane przy użyciu złożonych algorytmów i stale dostosowują podwozie do sytuacji na drodze. Konfigurację można dostosować za pomocą aplikacji Fox Valve w różnych ustawieniach wstępnych opartych na różnych algorytmach. W tych trybach można również ustawić czułość wyzwalania. Jeśli nie chcesz, aby elektronika interweniowała, możesz po prostu ustawić system na „otwarcie” za pomocą aplikacji. W przeciwnym razie konfiguracja zawieszenia działa jak normalne zawieszenie Foxa bez zaworu pod napięciem.
Giant Trance Advanced E+: Inteligentniejszy silnik Syncdrive Pro
Nowy silnik Syndrive Pro znany jest już z prezentowanego już E-Enduro Giant Reign E+. Zostało to opracowane we współpracy z Yamahą i na pierwszy rzut oka widać, że silnik jest znacznie bardziej kompaktowy w porównaniu do swojego poprzednika, który był znacznie bardziej bulwiasty. Oprócz kompaktowych wymiarów silnik stał się również lżejszy i według Gianta waży 2,7 kg. Jednocześnie moment obrotowy został zwiększony do 85 Nm, a poziom hałasu został znacznie obniżony. Oprócz typowych poziomów wsparcia, Giant oferuje teraz również inteligentny tryb wsparcia. Smartassist jest wyposażony w sześć czujników i wykorzystuje je do analizy aktualnej sytuacji na drodze. W zależności od sytuacji sterownik jest wtedy obsługiwany. Zapewnia to bardzo naturalne wrażenia z jazdy i optymalizuje wydajność.
Akumulator 625 Wh jest umieszczony w smukłej rurze dolnej z włókna węglowego, którą można łatwo wyjąć. Istnieje również możliwość zamocowania przedłużacza zasięgu w okolicy uchwytu na butelkę, co dodatkowo zwiększa zasięg o 250 Wh.
Sterowanie i wyświetlanie napędu są proste i dobrze zintegrowane. Ridecontrol Go znajduje się na górnej rurze. Tam napęd można aktywować przyciskiem i ustawić poziom wspomagania. Smartassist można tam aktywować „podwójnym kliknięciem”. Istnieją również dwa paski LED, które pokazują aktualny poziom naładowania baterii i poziom wsparcia. Ponadto Trance Advanced E+ może również kontrolować poziom podparcia za pomocą kierownicy. Ridecontrol Ergo 3 to kompaktowa jednostka sterująca, którą można w prosty sposób zintegrować z uchwytem. Jeśli potrzebujesz więcej informacji na temat swoich podróży, możesz zainstalować aplikację RideControl na swoim smartfonie. Dzięki aplikacji możesz bezprzewodowo połączyć rower ze smartfonem i używać smartfona jako wyświetlacza ze wszystkimi ważnymi danymi. Możesz także użyć aplikacji do indywidualnego skonfigurowania przypisania przycisków na jednostce sterującej kierownicy Ridecontrol Ergo 3.
Giant Trance Advanced E+: warianty wyposażenia
Giant wprowadza na rynek trzy różne konfiguracje. Ceny wahają się od 6.399 € do 8.499 €, co jest zdecydowanie uczciwe w przypadku tej platformy i wysokiej jakości komponentów. To również wspaniałe, że Live Valve nie jest zarezerwowane tylko dla topowej wersji. Trance X Advanced E+ 1 to prawdopodobnie jeden z najtańszych e-rowerów z technologią Live Valve.
Gigantyczny TRANCE X ZAAWANSOWANY E+ 0
ustawienie: Zaawansowany pełny węgiel
Napęd: SyncDrive Pro, 85 Nm napędzany przez firmę Yamaha
Akku: 625 Wh + opcjonalny przedłużacz zasięgu 250 Wh
widelec amortyzowany: Fabryczny zawór na żywo Fox 36, 150 mm
Niemy: Fabryczny zawór na żywo Fox Float X
Okrążenie: Shimano DeoreXT
hamulce: Shimano Deore XT, 203mm
Korba: Ćwicz Performance Carbon
wirniki: Giant e-TRX 29″, szerokość wewnętrzna 30 mm
Sztyca: Gigantyczny przełącznik kontaktowy
Cena: € 8.499
Gigantyczny TRANCE X ZAAWANSOWANY E+ 1
ustawienie: Zaawansowany pełny węgiel
Napęd: SyncDrive Pro, 85 Nm napędzany przez firmę Yamaha
Akku: 625 Wh + opcjonalny przedłużacz zasięgu 250 Wh
widelec amortyzowany: Zawór Fox 36 Live, 150 mm
Niemy: Fox Float X LiveValve
Okrążenie: Shimano DeoreXT
hamulce: Shimano Deore/Deore XT, 203mm
wirniki: Piasty Shimano XT / obręcze Giant AM, szerokość wewnętrzna 30 mm
Sztyca: Gigantyczny przełącznik kontaktowy
Cena: € 7.399
Gigantyczny TRANCE X ZAAWANSOWANY E+ 2
ustawienie: Zaawansowany pełny węgiel
Napęd: SyncDrive Pro, 85 Nm napędzany przez firmę Yamaha
Akku: 625 Wh + opcjonalny przedłużacz zasięgu 250 Wh
widelec amortyzowany: Fox 36 Spławik Performance, 150 mm
Niemy: Wydajność Fox DPS
Okrążenie: Shimano Deore SLX
hamulce: Shimano Deore, 203mm
wirniki: Piasty Shimano MT410 / obręcze Giant AM, szerokość wewnętrzna 30 mm
Sztyca: Gigantyczny przełącznik kontaktowy
Cena: € 6.399
Gigantyczny TRANCE X ZAAWANSOWANY E+ 0 w pierwszym teście
Przetestowaliśmy już nowy Carbon E-Allmountain Gianta. Chłopaki z Giant uciekli na Lazurowe Wybrzeże w głębi Nicei na spektakl rozpoczynającej środkowoeuropejską jesień. Region słynie nie tylko z lokalnego zestawu odrzutowców, ale także lokalne szlaki zyskały sławę wśród rowerzystów górskich. Dorastali tam jedni z najlepszych kierowców świata, tacy jak Loic Bruni i Nicolas Vouilloz. Wspaniały region z wymarzonymi trasami i przyjemnymi temperaturami oferował najlepsze warunki.
Jako obiekt testowy udostępniono nam topową wersję TRANCE X ADVANCED E+ 0 w pięknym niebieskim wykończeniu. Rower jest odpowiednio dobrze wyposażony za uczciwą cenę. Zawieszenie Fox Factory z Live Valve i kompletna grupa Shimano XT - nie możesz narzekać! Uzupełnieniem roweru są delikatne elementy karbonowe, takie jak karbonowa korba Praxis Works czy pięknie wykończone karbonowe koła Giant o szerokości wewnętrznej 30 mm.
Wyposażenie naszego roweru testowego
Ramki do zdjęć | Gigantyczny TRANCE X ADVANCED |
widelec amortyzowany | Fabryczny zawór na żywo Fox 36, 150 mm |
napęd | Gigantyczny SyncDrive Pro |
akumulator | ENERGYPACK 625 Wh |
niemy | Fabryczny zawór na żywo Fox Float X |
wirniki | Giant e-TRX 29”, przystosowany do zastosowania bezdętkowego |
Opona VR | Maxxis Assegai 29x2.6”” składany, bezdętkowy, EXO, 3c MaxxTerra |
Tętno opon | Maxxis Dissector 29x2.6”” składany, bezdętkowy, EXO+, 120tpi 3C |
przerzutka tylna | ShimanoXT |
dźwignia zmiany biegów | ShimanoXT |
korba | Ramiona korby Praxis Performance Carbon |
przerzutka | |
Hamulec | Shimano Deore XT, BR-M8120, 4-tłokowy |
tarcze hamulcowe | Shimano 203mm |
sztyca | Gigantyczny przełącznik kontaktowy |
siodło | Gigant Romero SL |
trzon | Giant Kontakt SL 35 |
Lenker | Giant Contact SLR 35 Carbon |
Do zwykłej konfiguracji przed pierwszą jazdą należy zainstalować na smartfonie dwie aplikacje. Z jednej strony aplikacja Giant RideControl, a z drugiej aplikacja Live Valve od Foxa, które następnie sparowano z motocyklem. „Konieczność” zainstalowania dwóch aplikacji może wydawać się nieco zniechęcająca, ale rower działa bez nich – ale jeśli chcesz wyciągnąć z tego jak najwięcej, zdecydowanie powinieneś sobie z tym poradzić.
Pierwszy test wytrzymałościowy odbył się na wycieczce w kierunku podnóża Alp. Nasz lokalny przewodnik Tito Tomasi chciał pokazać swoją ojczyznę z jak najlepszej strony i nie zawiedliśmy się. Po krótkiej przejażdżce wahadłowej od samego początku sprawy potoczyły się stromo pod górę. Idealna okazja do przetestowania trybu Smart Assist. Silnik pracuje bardzo cicho i dyskretnie. Jeśli dasz więcej mocy pedałom, silnik dostosuje się w ciągu kilku sekund i uwolni dodatkową moc. Jeśli robi się bardzo stromo, możesz polegać na 85 Nm, a silnik ciągnie się jak struna. Ale ekscytujące stało się dopiero, gdy wyruszyłeś na szlak turystyczny na szczyt. Skały, stopnie i serpentyny. W najmocniejszym trybie i Smartassist silnik pcha nieco dalej, aby łatwiej przewracać się po stopniach – podobnie do tego, co znane jest z obecnego Boscha CX. To z pewnością pomaga w pokonywaniu przeszkód, ale wymaga przyzwyczajenia. Dlatego często korzystaliśmy z niższego poziomu wsparcia, gdy sprawy stawały się bardzo techniczne, aby mieć większą kontrolę. Ale jak dotąd nie ma problemu, możesz szybko i intuicyjnie zmieniać poziomy za pomocą dyskretnej dźwigni na lewym uchwycie kierownicy.
Fox Live-Valve również zagrał swoje atuty w tym terenie. Blokada tylnego końca może nie być absolutnie konieczna w e-rowerze, ponieważ silnik kompensuje wiele podczas podjazdu. Ale na technicznych podjazdach zdecydowanie można było zobaczyć zalety Live-Valve. W przypadku konwencjonalnego podwozia tył z zablokowanymi amortyzatorami byłby prawdopodobnie zbyt nieaktywny i straciłbyś przyczepność. W trybie otwartym może się zdarzyć, że tył zapadnie się zbyt głęboko w skok zawieszenia i przesuniesz zbyt duży ciężar do tyłu, a tym samym stracisz kontrolę nad przednim kołem. Fox Live-Valve ocenia sytuację 1000 razy na sekundę i albo zwalnia skok, albo pozostawia podwozie zablokowane. Podwozie zawsze pozostaje aktywne, ale także nieaktywne w odpowiednich miejscach. W krótkim czasie najbardziej spodobał nam się tryb sportowy z najczulszą czułością na uderzenia, ale to już są preferencje i każdy powinien znaleźć swoją konfigurację.
I naprawdę to zauważasz. Wraz ze stromym kątem nachylenia siodełka, zwartą pozycją siedzenia i przyczepnymi oponami Maxxis, rower jest bronią na technicznych podjazdach. Niemal widać przed sobą ściany skalne, ale z Trance X Advanced E+ po prostu je podjeżdżasz. Rzadko doświadczaliśmy tak mocnego ogólnego pakietu na technicznym podjeździe.
Tak technicznie kamienista, jak prowadziła do prekursorów Alp Nadmorskich, prowadziła również z powrotem w kierunku morza. Również tutaj nowy Giant Carbon E-MTB był dobrym towarzyszem. Prowadzenie można określić jako bardzo stabilne i bezpieczne. Podwozie również wykonuje tutaj dobrą robotę. Reakcja jest wrażliwa, ale jednocześnie radzi sobie z silniejszymi uderzeniami. Zawór pod napięciem działa dyskretnie, a przejścia od kompresji otwartej do zamkniętej są wyczuwalne tylko nieznacznie. Jeśli ci to przeszkadza, możesz uruchomić Live Valve w trybie otwartym i działa on jak konwencjonalne zawieszenie Fox. Rower nie jest najbardziej zabawny ani zwrotny na rynku, ale raczej taki, jak opisano powyżej: bezpieczny zakład, nawet gdy jedziesz z dużą prędkością do zablokowanego ogródka skalnego. Rower zapewnia również ogromne bezpieczeństwo podczas skoków i upadków, a Ty masz do niego dużo pewności. Jechaliśmy na rowerze w trybie niskim, który był idealny do terenu w południowej Francji. Jeśli jest to dla Ciebie za płaskie i chcesz większej zwinności, możesz szybko przełączać się za pomocą flip chipa, co może być przydatne w łatwiejszym terenie. To znacznie rozszerza obszar użytkowania roweru.
Sieć
Schreibe einen Kommentar