Nowości produktowe / E-MTB: Przyjrzymy się nowym modelom Cube Stereo Hybrid Trailmotion - E-MTB z sercem dla fanów szlaków oczywiście pozostaną z nami w roku modelowym 2022 i otrzymają kilka ważnych aktualizacji, w tym nowy inteligentny system Bosch.
Od kilku lat modele Trailmotion są nie tylko częścią gamy Cube, ale także jednymi z najpopularniejszych motocykli. Koncepcja brzmi prosto: są to specjalne warianty wyposażenia istniejących (górskich) rowerów, które są konsekwentnie nastawione na użytkowanie na szlaku. W przeciwieństwie do zwykłych wariantów wyposażenia, które są znane w inny sposób - ściśle sklasyfikowane według ceny i wartości komponentów - nacisk kładziony jest tutaj na obszar zastosowania.
Szczególnie udane są modele Stereo Hybrid TM: modele e-full oferują już atrakcyjny stosunek ceny do wydajności, a dzięki wariantom Trailmotion Cube wypełnia luki między istniejącymi modelami ze skokiem sprężyny 120, 140 lub 160 mm. Nie zmieni się to zasadniczo w roku modelowym 2022; każdy Cube Stereo Hybrid będzie również wyposażony w skrót TM w nadchodzącym sezonie, a wciąż istnieją komponenty i części dodatkowe, które są znacznie bardziej wytrzymałe i dostosowane do (trudniejszego) użytkowania w terenie. Z drugiej strony nie ma już różnicy w wiosennych podróżach, jaką znaliśmy z poprzednich lat. Tutaj modele TM miały skok sprężyny plus 10 mm z przodu. Chociaż E-MTB Stereo Hybrid TM mają również widelce amortyzowane 2022 ze skokiem o 10 mm większym niż tylny trójkąt, dotyczy to teraz wszystkich wariantów wyposażenia, niezależnie od tego, czy Trailmotion, czy nie.
Bosch Smart System i akumulator 750 Wh – od rozmiaru ramy M
Nawet jeśli w koncepcji nic się nie zmieniło - same rowery zostały całkowicie przeprojektowane na nadchodzący sezon. Z technicznego punktu widzenia największą innowacją jest z pewnością Bosch Smart System. Oprócz dobrze znanego i sprawdzonego silnika Bosch Performance CX o maksymalnym momencie obrotowym 85 Nm, dostępna jest nie tylko zupełnie nowa koncepcja obsługi z pilotem LED i wyświetlaczem Kiox 300, ale także duża bateria 750 Wh w dolnej rurze. To nie tylko oferuje większą pojemność niż jego poprzednik, ale także powiększyło się. Jest o całe sześć centymetrów dłuższy w porównaniu do Powertube 625. Aby zmieścić nowy akumulator w dolnej rurze, ta również musiała być dłuższa, co w przypadku modeli Cube Stereo Hybrid oznacza, że nowy system Bosch z duża bateria; W rozmiarach XS i S Cube opiera się na ramie zeszłorocznego modelu ze znaną baterią 625 Wh.
Wszystkie modele z systemem Bosch Smart System będą miały zupełnie nową ramę na rok modelowy 2022. Materiały pozostają takie same, całkowicie aluminiowe dla Stereo Hybrid 120, rama główna wykonana z włókna węglowego dla wariantów ze skokiem sprężyny 140 lub 160 mm. Jednak wszystkie modele zostały znacznie odchudzone, zarówno pod względem wizualnym, jak i technicznym: cały tył jest znacznie mniej masywny niż wcześniej, a grubość ścian ramy głównej można również nieco zmniejszyć bez konieczności rezygnacji ze sztywności lub trwałości. Rezultatem jest zmniejszona waga, która może przynajmniej częściowo zrekompensować dodatkowy ciężar spowodowany dużą baterią (ok. 800 g).
Istnieją również pewne innowacje w zakresie funkcji: magnes na szprychę wreszcie przeszedł do historii, aw haku zastosowano połączenie magnesu tarczy hamulcowej i kolektora. Jest to nie tylko znacznie mniej podatne na zakłócenia, ale także wizualnie znacznie bardziej eleganckie. Ponadto wszystkie modele mają teraz zintegrowane mocowanie do stojaka bocznego na spodzie tylnych widełek. Skoro mowa o optyce: wszystkie przewody i kable poprowadzone są teraz wewnątrz ramy w goglach – szyk!
Cube Stereo Hybrid Trailmotion 2022: modele, wyposażenie i ceny
Stereo Hybrid będzie również dostępny w 2022 roku w trzech wersjach: Stereo Hybrid 120, która została przycięta pod kątem wygody, bardzo wszechstronna Stereo Hybrid 140 i specjalistyczna wersja zjazdowa Stereo Hybrid 160.
Cube Stereo Hybrydowy 120TM
Cube Stereo Hybrid 120 również opiera się na aluminiowej ramie w 2022 roku i ma 120 mm skoku z tyłu i 130 mm z przodu. Z tylnym końcem bardziej przyciętym dla wygody i długimi rurami tylnego trójkąta, powinien spodobać się w szczególności kolarzom turystycznym - dzięki mocnemu wyposażeniu w wersji TM i dłuższej ramie głównej jest również dobrze uzbrojony na wyprawy po szlakach, które nie są zbyt dziki.
Materiał ramy: aluminium
Podróż (f/h): 130 / mm 120
rozmiar koła: 29 cali (M-XL) / 27,5 cala (XS - S)
Napęd: Bosch Wydajność CX
Akku: Bosch Powertube 750 (M-XL) / Bosch Powertube 625 (XS-S)
widelec amortyzowany: RockShox 35 złotych
Niemy: RockShox Deluxe Select+
hamulce: Magura MT5 203/203mm
Okrążenie: Sram GX Eagle
wirniki: Występ Newmena 30
opony: Schwalbe Hans Dampf 2,6″
Sztyca: Kroplomierz sześcienny 150mm (L/XL), 125mm (M)
Waga: 26,2 kg (dane producenta)
Cena: 4.699 euro (M-XL) / 4.499 euro (XS-S)
Cube Stereo Hybrid 140 HPCTM
Wszechstronny Stereo Hybrid 140 nie straci nic ze swojej wszechstronności w nadchodzącym sezonie. Dzięki skokowi 140 lub 150 mm jesteś równie dobrze przygotowany na spokojne wycieczki, jak i na szybkie zjazdy ze szlaków, a zwłaszcza te ostatnie powinny skorzystać na unowocześnionej geometrii. Praktycznie nie ma punktów krytycznych, jeśli chodzi o dobór komponentów; Przede wszystkim mocne hamulce Magura MT7 i antypoślizgowe, odporne na przebicie opony potrafią zadowolić.
Materiał ramy: karbon / aluminium
Podróż (f/h): 140 / mm 150
rozmiar koła: 29 cali (M-XL) / 27,5 cala (XS-S)
Napęd: Bosch Wydajność CX
Akku: Bosch Powertube 750 (M-XL) / Bosch Powertube 625 (XS-S)
widelec amortyzowany: Fox 36 Wydajność
Niemy: Wydajność Fox Float X
hamulce: Magura MT7 203/203mm
Okrążenie: Sram GX Eagle
wirniki: Występ Newmena 30
opony: Maxxis Assegai 2,5″ Exo+ (z przodu) / Maxxis Minion DHR II 2,4″ DoubleDown (z prawej)
Sztyca: Kroplomierz sześcienny 150mm (L/XL), 125mm (M)
Waga: kg 24,6
Cena: 5.399 euro (M-XL) / 5.199 euro (XS-S)
Cube Stereo Hybrid 160 HPCTM
Stereo Hybrid 160 to jedyny w pełni e-rower z gamy Cube, który jest wyposażony w „małe” koła 650b. Dostępny jest aż 160 lub 170 mm skoku sprężyny, a komponenty w dużej mierze odpowiadają odpowiednikowi ze 140 mm - z jednym wyjątkiem: tutaj z przodu zastosowano super sztywny Fox 38.
Materiał ramy: karbon / aluminium
Podróż (f/h): 160 / mm 170
rozmiar koła: 27,5 cali
Napęd: Bosch Wydajność CX
Akku: Bosch Powertube 750 (M-XL) / Bosch Powertube 625 (XS-S)
widelec amortyzowany: Fox 38 Wydajność
Niemy: Wydajność Fox Float X
hamulce: Magura MT7 203/203mm
Okrążenie: Sram GX Eagle
wirniki: Występ Newmena 30
opony: Maxxis Assegai 2,5″ Exo+ (z przodu) / Maxxis Minion DHR II 2,4″ DoubleDown (z prawej)
Sztyca: Kroplomierz sześcienny 150mm (L/XL), 125mm (M)
Waga: kg 24,5
Cena: 5.499 euro (M-XL) / 5.299 euro (XS-S)
Schreibe einen Kommentar