Test HoheAcht Sento Lumo: Klasyczny rower górski, a także nowoczesny rower szutrowy, a przede wszystkim nietypowy e-rower... Wszystko to łączy się w HoheAcht Sento Lumo. Rower zrywa z konwencjami i nadal, a może właśnie dzięki temu, daje dużo frajdy. Przyjrzeliśmy się bliżej Sento Lumo!
HoheAcht to najwyższy szczyt Vulkaneifel. Istnieje nie tylko Nordschleife - znany również jako Nürburgring - jest też miasto Daun. Technibike zadomowił się właśnie tam, stąd też wywodzi się marka HoheAcht. Podczas nazywania poszczególnych motocykli używa się esperanto, które jest szczególnie łatwe do wymówienia i oszczędza uszy przed kreacjami takimi jak Ess-Ram zamiast Sram. Nawiasem mówiąc, Sento Lumo oznacza coś w rodzaju „czuj się lekko”. To bardzo dobrze pasuje do roweru, który zaoszczędził na niepotrzebnych częściach, a co za tym idzie na wadze, i który toczy się naprawdę łatwo dzięki środkowemu silnikowi Shimano.
HoheAcht Sento Lumo – fakty
Sento Lumo jest dostępny w trzech rozmiarach, obejmujących kierowców o wzroście od 160 do 190 centymetrów. Za 3.999 euro rower jest wyposażony w akumulator o pojemności 500 Wh; akumulator 100 Wh jest dostępny za 630 euro więcej. Polecamy to drugie ze względu na przystępną dopłatę.
Wybór koloru jest trudniejszy: w teście mieliśmy piękną czerwień zwaną "zabójczą psiankowatą". Ale są też "różane chrząszcze" - szykowna zieleń, antracytowy "psiankowaty" i ochra zwana "wulkaniczną ziemią".
Sprzęt jest dobrze dobrany pod każdym względem. Silnik Shimano EP8 od lat jest jedną z najlepszych koncepcji silnika środkowego i jest tutaj instalowany razem z grupą przełączania „XT” tej samej firmy. Oba są gwarantami przyjemności z jazdy i funkcjonalności. HoheAcht faktycznie używa różnych rozmiarów kół dla Sento Lumo. Hardtail toczy się do 29 ″ z przodu i 27,5 ″ z tyłu. Ta tak zwana konstrukcja mullet lub MX jest bardziej powszechna w e-rowerach górskich zorientowanych na zjazd. To rzadka, ale ekscytująca koncepcja hardtaila. Koła Sento Lumo pochodzą od DT Swiss i są znane ze swojej absolutnej niezawodności.
Układ hamulcowy Magura Trail Sport jest wyposażony w cztery tłoki z przodu i dwa z tyłu, dzięki czemu jest zoptymalizowany pod kątem spełnienia wymagań. Opony WTB Trail Boss o szerokości 2,4 są dobrymi i łatwymi w toczeniu oponami wszechstronnymi, a dzięki jasnym ścianom bocznym nadają projektowi szczególny charakter. Chwyty Ergon i siodło WTB są wygodne i ergonomiczne, a wraz z bardzo wysokiej jakości kokpitem Ritchey i sztycą podsiodłową serii WCS nadają rowerowi elektrycznemu indywidualny charakter.
Mamy dobre wieści do przekazania, coś, co nie jest regułą i dlatego należy o tym wspomnieć w tym miejscu. HoheAcht jest dostarczany z zasilanym bateryjnie zestawem oświetleniowym zgodnym z STVZO. Prawdziwie wyjątkowym atutem jest wbudowany moduł PowUnity Bike Trax. Ta część umożliwia śledzenie Sento Lumo w całej Europie w czasie rzeczywistym. Gdy tylko rower zostanie przeniesiony, otrzymasz informację na zapisany telefon komórkowy.
Sento Lumo – w ruchu
Tak jak mówiłem, rower nie ma udziwnień.W czasach, gdy bikepacking i gravel są bardzo popularne, bardzo akceptowane jest poruszanie się po szosie z rowerem bez amortyzacji i na oponach z kolcami. HoheAcht wnosi ze sobą odrobinę tego ducha. Z tyłu można zamontować bagażnik, widelec ma gwinty na torby lub uchwyty na akcesoria, a pod górną rurą jest też miejsce na kolejny bidon. Dzięki funkcjonalnie nieskazitelnemu doborowi komponentów i przyczepnym oponom WTB chcesz od razu rozpocząć kolejną nocną przygodę i odkrywać nowy teren. „Wrażenie lekkości”, które Sento Lumo nosi w swojej nazwie, jest również odzwierciedlone na łuskach. Dobre 20 kilogramów z pedałami to świetna wartość dla e-roweru z pełnym napędem i akumulatorem.
Dopóki trzymasz się z dala od wymagających szlaków i ekstremalnie trudnych zjazdów, Sento Lumo może być również prawdziwym rowerem górskim. Zarówno swoim wyglądem, jak i prowadzeniem rower przypomina mi w pozytywnym sensie początki kolarstwa górskiego: rowery bez amortyzacji i teleskopowej podpory, rowerzysta koncentruje się na tym, co najważniejsze: tylko człowiek, maszyna i droga. Oczywiście Sento Lumo znacznie wyprzedza swoich przodków z początków kolarstwa terenowego.
Zaczyna się od geometrii. Nie ma to nic wspólnego z „dawnymi czasami” i podkreśla je zestaw kół Mullet. Ideą jest połączenie dobrego zachowania się podczas przewracania i wystarczającej zwrotności - rower może służyć jednemu i drugiemu. 12 biegów Shimano XT zawsze zapewnia odpowiednie przełożenie, aw połączeniu z doskonałym silnikiem Shimano EP8 możesz wjechać wszędzie. Hamulce Magura i koła DT-Swiss są absolutnie niezawodne. Na Sento Lumo lubi się siedzieć, a siodełko, chwyty i wyważona pozycja siedząca również się do tego przyczyniają. Wbudowana dźwignia sterowania silnikiem z serii 7000 dużo bardziej mi odpowiada niż spust z serii 8000.
Wniosek: Wraz z Sento Lumo otrzymujesz świetny i wszechstronny e-rower za 3.999 euro, który jest również gotowy na późniejsze ulepszenia, np. błotniki. Tylko więcej oczek na ramie sprawiłoby, że rower byłby jeszcze bardziej ulubieńcem rowerzystów.
WEB: hochacht-bikes.de
Tomasz Eder mówią
Witam,
pisanie o „łatwości kolarstwa górskiego” to żart!?
Mówimy tutaj o 20 kg, bez amortyzowanego widelca!
Niestety, większość mediów błędnie przedstawia wagę motocykli. W ciągu najbliższych kilku lat z łatwością zbliżymy się do granicy 30 kg lub nawet więcej. Oznacza to, że wielu rowerzystów rekreacyjnych, a zwłaszcza osoby starsze, coraz częściej znajduje się w niepewnych sytuacjach na drodze.
Naprawdę lekkie e-rowery ważą około 15 do 18 kg. Niestety wybór w tej okolicy nie jest zbyt duży, a ceny wręcz szalone (7 - 14 tys. euro!?!).
Dobór słów przez wielu pisarzy w prawie wszystkich mediach jest obecnie bardzo często zbyt ponury i przesadzony. Nie ma prawie żadnych możliwości wzrostu użycia słów.
Na przykład Ebiker „pędzi” na czerwonym świetle. CZEŚĆ !?! Pewnie jechał tylko 20 km/h, najwyżej 25 km/h... prawie nikt nie jedzie szybciej, skrzynie są niestety za ciężkie, a kierowcy w większości zupełnie nieprzeszkoleni.
Jednak często jest to całkowicie przesadzone poprzez błędne raportowanie, co jest wielką szkoda i zupełnie niepotrzebne.
Proszę trzymać się faktów i pisać neutralnie, realistycznie oceniać i opisywać okoliczności.
Pozdrawiam