Nowości produktowe / E-Bike: Dzięki systemowi Bosch Smart, gigant e-rowerów z Reutlingen oferuje zupełnie nowy ekosystem dla e-MTB. Z dobrze znanym silnikiem CX, ale także dużą baterią, nową koncepcją obsługi i wieloma inteligentnymi funkcjami, w tym własną aplikacją.
To znowu ten czas: nowy napęd Bosch już w blokach startowych! W przeciwieństwie do poprzednich premier Szwabów, tym razem nie silnik jest w centrum uwagi – ale napęd lub system jako całość. Dyrektor zarządzający Bosch E-Bike Systems, Claus Fleischer, opisuje to w następujący sposób: „Funkcje i usługi cyfrowe wzbogacają doświadczenie korzystania z pedeleków i są ważnymi pionierami naszej mobilnej przyszłości w świecie sieci. Dzięki inteligentnemu systemowi robimy kolejny krok w kierunku mobilności eBike jutra”.
Oprócz „inteligentnych funkcji” dostępne są również bardzo namacalne innowacje techniczne. Dla wielu najważniejszym wydarzeniem jest prawdopodobnie nowy akumulator PowerTube 750, dzięki któremu Bosch dogania teraz konkurencję Brose i Shimano pod względem pojemności. Jest też nowy, kompaktowy pilot LED, nowy wyświetlacz Kiox i – oczywiście – aplikacja na smartfona.
Bosch Smart System: Innowacje w skrócie
- Akumulator Bosch PowerTube 750 o pojemności 750 Wh
- LED Remote jako kompaktowe centrum sterowania
- Kolorowy wyświetlacz Kiox 300
- Aplikacja Bosch eBike Flow: dostosowywanie, śledzenie i aktualizacje OTA
Bosch Smart System to samodzielny system, również w ofercie firmy Bosch. W prostym języku oznacza to, że komponenty Smart System są kompatybilne tylko z komponentami Smart System. Dotyczy to zarówno silnika, jak i pilota, wyświetlacza, akumulatora, a nawet ładowarki. Na początku może to być nieco mylące, ponieważ „serce”, silnik, nie jest nowy. W chwili debiutu rynkowego jest tylko Performance CX, który wciąż oferuje 85 Nm i nie różni się pod tym względem od swojego „nieinteligentnego” odpowiednika.
Przyczyny tej sytuacji, która z pewnością dla wielu jest nieco irytująca, mają charakter techniczny. Ponieważ nawet jeśli niewiele się zmieniło z czysto zewnętrznego punktu widzenia, Bosch technicznie wywrócił cały napęd na lewą stronę. Na przykład „mózg” całego napędu przeniósł się z wyświetlacza do nowego pilota LED. Oznacza to, że rowery elektryczne z nowym systemem Bosch mogą być również używane bez wyświetlacza - ale nie bez pilota LED. Zapewnia to również odpowiedni interfejs do smartfona przez Bluetooth, z którego można w końcu odtwarzać aktualizacje na dysku za pośrednictwem aplikacji - więc nie ma potrzeby udawania się do sprzedawcy. W przyszłości Bosch chce również dostarczać funkcje, które nie były jeszcze dostępne w momencie wprowadzenia na rynek.
Bosch Smart System: Innowacje w szczegółach
Aplikacja Bosch eBike Flow
Najważniejsza, największa i być może najbardziej fundamentalna innowacja w nowym napędzie Bosch wcale nie znajduje się w rowerze — jest w Twoim smartfonie. W przyszłości aplikacja eBike Flow będzie pierwszą prawdziwą aplikacją Bosch, która od samego początku powinna mieć wiele funkcji. Oprócz wspomnianej już opcji bezprzewodowej aktualizacji napędu przez smartfon lub Internet, Bosch umożliwia teraz również indywidualizację charakterystyki silnika.
Dla wszystkich poziomów wsparcia można ustawić różne parametry, aby dostosować napęd do osobistych preferencji i potrzeb lub po prostu do ukształtowania terenu.
Opcje dostosowywania Aplikacja eBike Flow
- siła wsparcia
- dynamika
- Maksimum Geschwindigkeit
- maksymalny moment obrotowy
Co więcej, możesz uzyskać w pełni automatyczne śledzenie za pomocą aplikacji w połączeniu z napędem, jeśli chcesz. Gdy tylko napęd zarejestruje, że rower jest w ruchu, rozpoczyna się zjazd. Zapisane dane można przeglądać i oceniać w aplikacji eBike Flow lub przesyłać do innych osób. Bosch wyraźnie wspomina o Apple Health tylko w materiałach prasowych – czy inni dostawcy są również obsługiwani i czy na przykład wycieczki można również przesyłać do Strava i spółki. można przenieść, dowiemy się przy pierwszej okazji testowej.
Aplikacja Bosch eBike Flow zostanie wydana tej jesieni na systemy Android i iOS.
Lampa zasilająca Bosch 750
System Bosch Smart będzie początkowo dostępny tylko z nową baterią Powertube 750. Jak sama nazwa wskazuje, pojemność wynosi 750 Wh, co stanowi więcej niż przyzwoity wzrost w stosunku do poprzedniego Powertube 625. Ponieważ jednak nawet globalna korporacja, taka jak Bosch, nie może obejść praw fizyki, rozmiar i waga również rosną wraz z pojemnością: Powertube 750 jest prawie pięć centymetrów dłuższy i waży 4,4 kg prawie o cały kilogram cięższy niż Powertube 625.
Akumulator ma nowy interfejs do silnika i dlatego nie jest kompatybilny z poprzednimi rowerami elektrycznymi Bosch – ale ze względu na swoją długość prawdopodobnie i tak nie pasowałby do żadnej obecnej ramy.
Bosch LED Remote i Kiox 300
Jeśli chodzi o sterowanie, Bosch miał trochę do nadrobienia w porównaniu z konkurencją. Jasne, istnieje bardzo dobry i ogólnie udany pod względem ergonomii wyświetlacz Kiox z pilotem, ale wiele sportowych e-MTB wciąż jest wyposażonych w panel sterowania Purion, który starzeje się od lat. Z jednej strony oczywiście ze względów cenowych, ale z drugiej, jeśli w specyfikacji producenta jest napisane, że kokpit powinien być jak najbardziej „czysty”.
Właśnie w tym celu firma Bosch oferuje teraz nowy pilot LED, który jest mózgiem nowego inteligentnego systemu. Nie ma tu wyświetlacza, ale diody informują o poziomie naładowania baterii i wybranym poziomie wspomagania. Klawisze są łatwo dostępne, ergonomicznie rozmieszczone i mają mocny punkt nacisku. Nowy panel kontrolny nadal wydaje się nieco toporny - byłoby jeszcze lepiej, gdyby był o rozmiar mniejszy.
Wyświetlacz Kiox 300 jest również dostępny jako opcjonalne rozszerzenie: W porównaniu do obecnego Kioxa wygląda bardziej nowocześnie, ma cieńsze krawędzie wyświetlacza i nieco większy ekran. Jest to nadal bardzo jasne i łatwe do odczytania nawet w bezpośrednim świetle słonecznym.
Schreibe einen Kommentar