Test: Miałem do czynienia z Kalkhoff Entice 5.B Advance +. Byłem sceptyczny, raczej lekceważący. Moje przypuszczenie, że Kalkhoff Entice nie jest ani prawdziwym rowerem górskim, ani rasowym rowerem miejskim, zostało potwierdzone. Dlatego zmieniłem zdanie... Tak, muszę ci to teraz wyjaśnić, wiem. Zrobię to….
Muszę przyznać, że na początku nie przyzwyczaiłem się do gatunku e-bike typu SUV. Zastanawiałem się, dlaczego ludzie nie decydują się na rower trekkingowy lub górski. Zwłaszcza jeśli chodzi o rowery, pomysł posiadania wszechstronnego roweru jest w modzie. Innym dobrym tego przykładem są rowery szutrowe. Ponownie istniałaby możliwość postawienia na rower szosowy lub rower górski, podczas gdy gravele to trochę jedno i drugie.
Ale rozumiem... Fajnie jest nie podejmować decyzji. Szybka podróż i wciąż możliwość zjechania z dobrze utwardzonej trasy budzi pewne pragnienie przygody. Na niezmotoryzowanym rowerze trekkingowym grube opony o szorstkim profilu miałyby negatywny wpływ na przyjemność z jazdy. Wymagałoby to więcej wysiłku, a postęp byłby wolniejszy. W przypadku e-roweru zalety opon terenowych przeważają nad większym oporem, gdy pedałowanie jest łatwo kompensowane przez silnik. Podobno wiele osób tak to widzi i widać, że kategorie rower e-trekkingowy i rower e-SUV obecnie coraz bardziej się przenikają.
Kalkhoff Entice 5.B Advance + – doskonały SUV z podejściem do MTB
Jeśli to SUV, to jest to właściwe. Jeśli chodzi o samochody kategorii, nie staję się fanem. Są niepraktyczne w mieście i nie poradzą sobie już na polnej drodze jak Fiat Panda 4×4. W przeciwieństwie do Entity. Zrelaksowana pozycja siedząca zapewnia dobrą widoczność, a Ty czujesz się komfortowo również na wiejskich drogach lub śliskich nawierzchniach. Dużą rolę w tym odgrywają opony Maxxis. Dzięki lekkiej ściance bocznej wyglądają odświeżająco inaczej, z nutą stylu retro, ale także tworzą doskonały kompromis między dobrym zachowaniem podczas toczenia a wysoką przyczepnością. Nie będzie to zaskoczeniem dla „fetyszystów gumy rowerowej” wśród czytelników, którzy oczywiście wiedzą, że te opony z segmentu Maxxis zostały opracowane specjalnie do szybkich okrążeń na rowerach górskich. Dodatkowy wyścig już obiecuje, że wysokie prędkości są możliwe podczas postoju.
Oprócz opon, inne komponenty roweru również przypominają rower górski: niezwykle mocny napęd Bosch CX z akumulatorem 625 Wh nie przeraża nawet długich podjazdów. Ten napęd jest wyposażony w znany i sprawdzony przełącznik na kierownicy oraz wyświetlacz Intuvia umieszczony na środku kierownicy. Ku irytacji złodziei można to usunąć. Akumulator można też wyjąć na zimę lub do naładowania, co bardzo łatwo zrobić od góry. Nawiasem mówiąc, jednym z poziomów wsparcia, które można wybrać w przypadku napędu Bosch CX, jest tryb E-MTB, który zawsze dobiera wsparcie do sytuacji, im więcej robisz sam, tym bardziej pomaga to jeźdźcowi.
Silny napęd wprawia ładunek w ruch, opony o dużej przyczepności potrzebują mocnych hamulców, aby móc zawsze bezpiecznie zwalniać. Hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano robią to z łatwością. Fakt, że montowane są tutaj stopery MT-420 od Japończyków, z czterema tłokami na tarczę, jest kolejną oznaką rowerów górskich z głębokim bieżnikiem, w których coś takiego jest regularnie instalowane.
A system przerzutek Shimano SLX z 12 biegami pochodzi z motocykla terenowego. Kalkhoff odważnie sięgnął do półki z częściami MTB i to jest naprawdę dobre dla Entice. Dzięki temu płynne zmiany biegów, nawet pod obciążeniem, niewrażliwość i trwałość, a także duży zakres przełożeń, który zarządza każdą rampą z jednostką Bosch CX.
Amortyzowany widelec Suntour stawia ostatni wykrzyknik. Mobi 25 jest dostępny ze skokiem do 100 milimetrów, z zawieszeniem pneumatycznym i osią sztywną. Wszystkie dane, które można znaleźć również w klasycznym rowerze górskim cross-country.
Kalkhoff Entice 5.B Advance + - miejskie i codzienne bieganie
Żadna z typowych cech MTB Kalkhoffa nie koliduje z codziennym życiem w mieście. Ok, purystyczny rower miejski z mini akumulatorem i zredukowanym wyposażeniem waży mniej i jest łatwiejszy do przenoszenia. Osoba dojeżdżająca do pracy na krótkich dystansach nie musi ładować dużego akumulatora Entice przez cały tydzień pracy. Błotniki z ochroną krawędzi, bagażnik Racktime i stabilna podpórka boczna pomogą Ci dotrzeć do biura z teczką i czystymi nogawkami. Podczas wieczornej drogi powrotnej nie powinno zabraknąć bezpiecznego oświetlenia Trelock z tyłu i Litemove z przodu z diodami LED o mocy 110 luksów.
Nie należy również zaniedbywać komfortu, ponieważ jeśli chcesz, aby jazda na rowerze sprawiała frajdę, musisz dobrze się na nim czuć. Siedzenie zrelaksowane, które działa na siodełku marki Selle Royal Vivo. Obszar sterowania składa się z trzech elementów zapewniających wygodę kierowcy: Podnośnik Concept EX jest wygięty i ma ergonomiczny kształt. Mostek jest regulowany i można go dostosować do budowy ciała lub preferencji rowerzysty Entice. Chwyty Ergon GE 10 są znane ze swojego anatomicznie poprawnego kształtu.
Kolejnym plusem jest nisko przekrojowa rama. Ja też z trudem mogę otrząsnąć się z myśli o odbiciu na falistej ramie damskiego roweru. Ale po prostu nie stajesz się młodszy, a nawet najmłodszy i najbardziej wysportowany sportowiec może szybciej zejść z roweru w niebezpiecznej sytuacji, a jest to po prostu o wiele wygodniejsze i bardziej zrelaksowane. Więc pasuje do tego, że dziś nawet rowery z niskim przekrokiem są celowo oceniane przez producentów jako modele unisex i że gąbczaste prowadzenie wcześniejszych motocykli z niskim przekrokiem należy już do przeszłości. Nawiasem mówiąc, Entice jest dostępny w trzech kształtach oprawek, więc jeśli nie chcesz oprawek komfortowych, możesz wybrać klasyczną oprawkę diamentową lub oprawkę trapezową.
Kalkhoff Entice 5.B Advance + – wyjątkowa zaleta
Ok, Kalkhoff Entice 5.B Advance+ może zabłysnąć na wiele sposobów. To już dość pochwał... prawda? Tak, nie do końca. Chcę zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz. Kalkhoff dopuszcza całkowitą masę roweru 170 kilogramów. To właśnie oznacza znak + w nazwie produktu. 170 kilo? To dużo, ale potrzebujesz tego szybciej niż myślisz. Jeśli od 170 kilogramów odejmiemy 27 kilogramów, które waży rower, a następnie kolejne 30 kilogramów, które można zgromadzić w bagażu podczas dłuższej podróży, zostaje około 113 kilogramów. To nie jest mało, ale z pewnością masa ciała wielu wysokich e-rowerów nie mieści się już w przedziale dwucyfrowym.
Problem staje się jaśniejszy, jeśli zastosujesz nasze przykładowe obliczenia do kół o standardowej konstrukcji. Jeśli od dopuszczalnego maksimum odejmiemy wagę roweru i bagażu, rowerzysta może ważyć tylko około 80 kilogramów. Często ma to na celu po prostu ignorowanie rzeczywistości. Fakt, że Kalkhoff oferuje Entice również z ramą o wysokości 63 centymetrów, czyli dla bardzo wysokich osób, czyni wariant + jeszcze bardziej sensownym.
Schreibe einen Kommentar