Test: Dzięki VRC Pro Votec zamyka lukę między rowerami szutrowymi a rowerami szosowymi. „Road Plus” oferuje klasyczny wygląd maszyny wyścigowej, ale przy maksymalnej szerokości opony wynoszącej 35 mm, bardzo dobrze sprawdza się w terenie. A rower Ultegra jest również przyjemnie niedrogi.
Początkujący, którzy szukają dziś roweru wyścigowego często słyszą od koneserów: „Lepiej kup rower szutrowy!” Dobra rada, bo wielu zainteresowanych nawet nie wie, jak ograniczony jest klasyczny rower wyścigowy. Podstawowym problemem jest prześwit przy oponach: tam, gdzie guma o szerokości 25 lub 28 mm jest maksymalna, nieuchronnie utkniesz na drogach asfaltowych, a ci, którzy chcą wtedy uciec od ruchu ulicznego na swoich wycieczkach, mają trudności.
Rower szosowy plus na szutrowe drogi
Ale co, jeśli terenowy wygląd Gravellera po prostu nie pasuje? Potem nadchodzi godzina Votec VRC. Na pierwszy rzut oka wygląda jak współczesny rower szosowy: karbonowa rama, osprzęt Shimano Ultegra, hamulce tarczowe i wąskie opony. Ale WTB Expanse nie są takie wąskie - mierzą aż 32 mm, a to bynajmniej nie jest limit dozwolony przez ramę i widelec.
Ramki do zdjęć | Wydanie UD Carbon Speed |
widelec amortyzowany | Wydanie UD Carbon Speed |
wirniki | Mavic Ksyrium i19 UST |
opona | Rozszerzenie WTB |
przerzutka tylna | Shimano Ultegra |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Ultegra |
korba | Shimano Ultegra |
przerzutka | Shimano Ultegra |
Hamulec | Shimano Ultegra |
sztyca | Votec Werx Carbon |
siodło | Tkanina Scoop Flat Elite |
trzon | Zip Service Course SL |
Lenker | Zip Service Course SL |
Votec zatwierdza VRC dla opon 35 mm, a nawet 40 mm Schwalbe z głębokim bieżnikiem ledwo się mieści (proszę go nie kopiować). Nawet z dodatkami Votec jest zdecydowanie rowerem „all road”, jak to nazywa producent. Dobra, tym rowerem niekoniecznie będziesz jeździł po wyboistych szlakach - ale ma on wszystko, czego odważyłbyś się zrobić z rowerem trekkingowym. Drogi szutrowe, leśne i rolnicze wszelkiego rodzaju to idealny teren dla Votec - tory, na których bezdętkowe opony i felgi chronią przed przebiciami, a jednocześnie zapewniają komfort przy obniżonym ciśnieniu. Zwinne prowadzenie i niska waga wchodzą wtedy w grę na drodze.
Wygodne, ale przetłumaczone za długo
Votec i tak jest dość wygodny - siedzisz dość rozciągnięty, zwłaszcza że producent instaluje mostek 120 mm, ale przedłużony słupek z włókna węglowego zapewnia dużą elastyczność i odciąża tył. Siodło od producenta Fabric jest bardzo wygodne. Votec wymyślił coś wyjątkowego dla gładkiej, efektownej ramy: Jeśli chcesz, możesz zdjąć sztycę razem z zaciskiem siodełka; Aby to zrobić, poluzuj dwie śruby pod węzłem rury. W ten sposób rower może być mały do transportu bez konieczności późniejszej regulacji wysokości siodełka.
Interesujące są haki SpeedRelease, w przypadku których szybkozamykacze można wyciągnąć tylko na niewielką odległość. Brak możliwości montażu, poza tym, że można doczepić małe błotniki - ale VRC to też nie jest gravel. Widać to też po przełożeniu: 52/36 zębów z przodu to sport i zdecydowanie coś dla ambitnych kierowców; z 11-30 z tyłu, Votec jest wyraźnie dostosowany do użytku drogowego. Trzy pozostałe warianty wyposażenia VRC mają przełożenia o podobnej długości – dobrą alternatywą będą komponenty odpowiednie dla początkujących.
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Recenzja roweru szutrowego Cube Nuroad C:62 SL: Lekki dla fanów szlaków
Test: Cube Nuroad C:62 SL jest idealny do szybkiej jazdy w terenie, gdzie sprawdza się bardziej w terenie niż crosser i bardziej dynamicznie niż MTB. Atrakcyjności dodaje mu również minimalna waga i topowe wyposażenie. Cube słusznie ma reputację bardzo sportowej marki, ale producent już dawno stał się „dostawcą pełnego asortymentu”, który […]
Falkenjagd Aristos CX Gravelbike w teście: Rower szutrowy na wieczność
Test: Najnowocześniejsza maszyna Titan Falkenjagd Aristos CX wzbudza ciekawość swoim egzotycznym wyglądem i wysokiej jakości technologią - i przekonuje harmonijnymi właściwościami jezdnymi i dużą wszechstronnością. Firma Falkenjagd, założona w 2005 roku, nawiązuje do tradycji legendarnych amerykańskich konstruktorów ram z wczesnej ery rowerów górskich - wizjonerskich fanów rowerów o wysokich standardach jakości i praktycznym zastosowaniu. Wiele z ich motocykli wyprodukowało 30 i […]
Cannondale Topstone Carbon Lefty 1 w teście: Gravelowe marzenie nie tylko dla rowerzystów górskich
Przetestuj Cannondale Topstone Carbon Lefty 1: Topowa wersja Cannondale Topstone fascynuje sprawdzoną technologią, która jak na rower szutrowy jest dość innowacyjna. Do kogo przemawia Softtail z widelcem Lefty – i czy zawieszenie spełnia obietnice? Rower szutrowy może oznaczać redukcje techniczną - rower wyścigowy z szerokimi oponami, przednią zębatką i hamulcami tarczowymi, więcej […]
Schreibe einen Kommentar