Test: Rover to prawdziwy „obustronny pojazd”, który błyszczy na asfalcie iw terenie dzięki fantastycznym właściwościom jezdnym. Dostępna również na wymiar, egzotyczna rama tworzy piękny, bardzo indywidualny rower.
Firma z Pragi stała się poufną wskazówką wkrótce po jej założeniu w 2010 roku. W tym czasie „wygląd” kolarstwa zmieniał się zasadniczo, a Festka zwracała na siebie uwagę wyjątkowym lakierem. Nawet wtedy pod farbą kryło się wiele technologii, a mianowicie rury karbonowe pochodzące od dostawcy na skraju Czeskiego Lasu - absolutnego specjalisty od materiałów kompozytowych, którego produkty można precyzyjnie dostosować do danego zastosowania pod względem skrętności i sztywność zginania. Fascynują też swoją unikalną strukturą włókien, która zdobi również testowy rower – rzadki model specjalny na dziesiątą rocznicę firmy w 2020 roku ze złotym zdobieniem, których powstało zaledwie dziesięć.
Smukłe kształty i wyjątkowe rurki
Rover jest bardzo powściągliwy w kwestii designu: smukłe rurki o zmiennych przekrojach, które są widocznie połączone z warstwami włókien w procesie tube-to-tube, do tego bardzo delikatny widelec i częściowo zintegrowane stery.
Festka również wygląda bardzo klasycznie ze względu na lekko pochyloną górną rurę. Geometria siodełka jest wyważona i typowa dla Gravel, czyli niezbyt głęboka i nie za długa; przy stosunkowo stromym kącie skrętu i krótkim rozstawie osi Rover jest jednak wyraźnie oparty na motocyklu wyścigowym. Opony o szerokości 40 mm mają wystarczająco dużo miejsca dookoła, ale nawet 30-tka nie wyglądałaby na zagubioną w ramie i widelcu.
Tę bliskość do rowerów wyścigowych czuć już na pierwszych metrach. Lekki, sztywny rower łatwo przyspiesza; Wypełnione 3 barami opony bezdętkowe Tufo toczą się płynnie, a głębokie obręcze z włókna węglowego również pomagają ustawić tempo. Festka działa płynnie i przyjemnie neutralnie steruje, nie będąc powolnym; Na pierwszej szutrowej ścieżce widoczny jest ogólny wysoki poziom komfortu, który co najwyżej zmniejsza niewygodne siodełko - i ekstremalny napęd, który rower oferuje również na luźnym podłożu. Jeśli przesiądziesz się z szosy na ścieżkę przyrodniczą, wystarczy wyregulować ciśnienie powietrza, ponieważ sam rower sprawdza się w każdej sytuacji: nawet na trasie o nachyleniu większym niż 20%, Festką można bardzo bezpiecznie kierować przy prędkość jednocyfrowa.
Doskonałe tłumaczenie na każdą drogę
Oczywiście jest to możliwe tylko przy regulowanym przełożeniu, a tutaj Festka dokonała najlepszego możliwego wyboru dzięki Sram Force Wide. Elektroniczna grupa osprzętu przeznaczona do Gravel ma 43/30 zębów z przodu i 10-36 z tyłu roweru testowego, co odpowiada przełożeniu 516% - zgodnie z opisem nadaje się również do stromych odcinków i zjazdów nadal wywierasz presję przy prawie 60 km/h Pedał. Ogólny komfort zmiany przełożeń jest wysoki, łańcuch „Flattop” pracuje cicho, nawet gdy rower jest przekrzywiony. Piękno tej grupy polega również na tym, że Sram oferuje kasetę 10-28 z siedmioma pojedynczymi skokami, które możesz zamontować, jeśli jeździsz tylko po szosie. Tam ośmiokilogramowy rower inspiruje swoim harmonijnym, zrównoważonym charakterem - czysty rower wyścigowy, który pozwala na chwilę zapomnieć o aspekcie terenowym.
Jak na motocykl jubileuszowy przystało, Rover X wyposażony jest w niezwykle wysokiej jakości koła „SES 5.6” oraz karbonowe mocowania Enve; Oczywiście, jeśli zamawiasz ramę od Festki, elementy składasz samodzielnie. Opcja ramy szytej na miarę w końcu zmienia rower w indywidualne marzenie o szutrze; Ale taki unikat wciąż nie jest droższy od topowych produktów największych producentów...
Ramki do zdjęć | Karbonowa rura do rury Festka |
widelec amortyzowany | Żwir Columbus Futura |
wirniki | Enve SES 5.6 |
opona | Speedero żwirowe Tufo |
przerzutka tylna | Sram Force eTap |
dźwignia zmiany biegów | Sram Force eTap |
korba | Sram Force eTap Wide 43/30 t. |
przerzutka | Sram Force eTap |
Hamulec | Siła barana |
sztyca | Karbonowa sztyca Enve |
siodło | Selle Italia Wzmocnienie lustrzanki |
trzon | Mostek Enve Carbon |
Lenker | Enve Carbon |
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Test roweru szutrowego Orbea Terra M20: „Droga Plus” dla szybkich kierowców
Test: Rower szutrowy od baskijskiego dostawcy przemawia do sportowej natury: Ci, którzy przestawią się z rowerów wyścigowych, od razu poczują się komfortowo na Orbea Terra M20 i będą cieszyć się wysokiej jakości wykończeniem. Hiszpański lub baskijski producent nie jest jedynym producentem rowerów, który został założony jako rusznikarz, a później rozszerzył się na […]
Recenzja roweru szutrowego Fuji Jari Carbon 1.1: Karbonowy rower z dużą swobodą podróżowania
Test: Fuji polega na Gravel zamiast na Crossie i tym samym opiera się na dobrze znanych samochodach wyścigowych tej marki. Fuji Jari z karbonową ramą wygląda znacznie nowocześniej niż inne i powinien zachwycić kolarzy długodystansowych dzięki wielu opcjom montażu. Rowery turystyczne Fuji zawsze były w pobliżu; Fakt, że tradycyjna japońsko-amerykańska marka weszła do segmentu żwiru, był tylko […]
Cannondale Topstone Carbon Lefty 1 w teście: Gravelowe marzenie nie tylko dla rowerzystów górskich
Przetestuj Cannondale Topstone Carbon Lefty 1: Topowa wersja Cannondale Topstone fascynuje sprawdzoną technologią, która jak na rower szutrowy jest dość innowacyjna. Do kogo przemawia Softtail z widelcem Lefty – i czy zawieszenie spełnia obietnice? Rower szutrowy może oznaczać redukcje techniczną - rower wyścigowy z szerokimi oponami, przednią zębatką i hamulcami tarczowymi, więcej […]
Schreibe einen Kommentar