Test: najnowocześniejsza maszyna Titan Falkenjagd Aristos CX wzbudza ciekawość swoim egzotycznym wyglądem i wysokiej jakości technologią - i przekonuje harmonijnymi właściwościami jezdnymi i dużą wszechstronnością.
Firma Falkenjagd, założona w 2005 roku, nawiązuje do tradycji legendarnych amerykańskich konstruktorów ram z wczesnej ery rowerów górskich - wizjonerskich fanów rowerów o wysokich standardach jakości i praktycznym zastosowaniu. Wiele z ich rowerów, które powstały 30 lub więcej lat temu, nadal jest w użyciu lub stało się poszukiwanymi przedmiotami kolekcjonerskimi – zwłaszcza te wykonane z tytanu, oczywiście. Nic więc dziwnego, że założyciele Falkenjagd, kierując się chęcią budowania ponadczasowych i zrównoważonych rowerów, wybrali tytan. Trudny w obróbce, lekki metal szlachetny można wykorzystać do budowy ram, na których (poza poważnymi katastrofami) można jeździć praktycznie bez końca i nadrabiają jedynie zmieniające się geometrie i standardy montażu.
Tytan i nowoczesne standardy
To się nie stanie w najbliższym czasie z Aristos CX Gravel. Z osiami przelotowymi, obudową suportu PressFit i niektórymi wewnętrznie poprowadzonymi linkami, jest technicznie najnowocześniejszy, a także jest dostosowany do szerokich opon, ponieważ często jeździ się na nich na rowerach szutrowych: dobry tytan o grubości sześciu milimetrów karczek tworzy na prawym tylnym tylnym trójkątnym widełku Miejsce na opony i zębatki - jeśli jedziesz z dwoma, ponieważ rower testowy jest wyposażony w Campagnolo Ekar. Typowa konstrukcja, która wraz ze spółkami zależnymi Rennstahl i Parapera, Falkenjagd jest największym niemieckim klientem włoskiego producenta komponentów.
W przypadku tytanowej ramy zawsze najpierw należy przyjrzeć się spawanym połączeniom, które są precyzyjnie zskalowane i absolutnie równe. I liczne, ponieważ rama i widelec są wyposażone w szereg gwintowanych oczek aż do płyty stojaka na tylnym trójkącie - w końcu na ramie można również jeździć jak na klasycznym rowerze turystycznym. Istnieją również ograniczniki linek przerzutki i bardzo skomplikowane wewnętrzne prowadzenie linek hamulcowych. Można zamontować błotniki i bagażniki, tylko widelec to falcony "old school" z gwintami do lowridera zamiast typowych bikepackingowych mocowań bagażowych - takie można znaleźć w nowym modelu "Trail Gravel". Kabel dynamo może być również poprowadzony.
Dobrze wyposażony i bardzo zrównoważony
Fenomenalnemu Campagnolo Ekar, którego 13 biegów łączy w sobie szeroki zakres przełożeń z drobnymi stopniami, towarzyszy dość lekki karbonowy zestaw kołowy z głębokimi obręczami i piastami dętkowymi na rowerze testowym; są też przystawki Syncros i szeroka, wygięta do góry kierownica z włókna węglowego. Gwarantuje to również, że nie będziesz siedział zbyt nisko na Aristos CX pomimo sportowego odcinka - ostatecznie dobry kompromis, który wypełnia lukę między intensywnymi jednostkami przełajowymi a długimi wycieczkami po szutrze.
Ramki do zdjęć | Sokolniczy Tytan |
widelec amortyzowany | Sokolniczy Tytan |
wirniki | Stal wyścigowa Carbon/Tune Prince/Princess |
opona | Schwalbe G-One Bite |
przerzutka tylna | Campagnolo Ekar |
dźwignia zmiany biegów | Campagnolo Ekar |
korba | Campagnolo Ekar 40T |
przerzutka | |
Hamulec | Campagnolo Ekar |
sztyca | Synteza HiFlex |
siodło | Selle Italia SLR Titan |
trzon | Syntace Liteforce |
Lenker | Bar żwirowy Acros |
Bez względu na to, co zamierzasz z nim zrobić: Falkenjagd przekonuje dużą siłą napędową dzięki sztywnej ramie i neutralnemu, ale responsywnemu sterowaniu. Karbonowy wspornik, który jest dość daleko wysunięty, zapewnia komfort z tyłu; masywny tytanowy widelec wcale nie wydaje się twardy, a 40-milimetrowe tłumiki Schwalbe montowane bezdętkowo. Bez wątpienia możesz czuć się dobrze na tym rowerze przez długi czas, dlatego tytanowy rower jest często ostatnią rzeczą, którą kolarz kupuje i pozostaje mu lojalny do końca swojej kariery.
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Test roweru szutrowego Focus Atlas 6.8: Porządne bikepacking
Test: Pierwszy Gravelbike firmy Focus od razu przekonuje. Szczególnie cieszy dobrze wykonana rama od specjalisty od bikepackingu. Off-road na rowerze wyścigowym? To jest punkt wyjścia marki Focus, którą kiedyś założył mistrz świata w kolarstwie przełajowym Mike Kluge i przez lata była obecna głównie w sporcie crossowym. W międzyczasie Focus poświęcił się również boomowi na e-rowery i produkuje […]
Test Liv Devote Advanced Gravelbike: geometria dla Ciebie!
Test: dzięki zoptymalizowanej geometrii siodełka Liv jest przeznaczony specjalnie dla kobiet uprawiających sport - aw segmencie Gravel doskonale wyposażony Liv Devote jest doskonałym przykładem tego, jak dobrze to działa. Marka Liv została założona w 2008 roku przez Bonnie Tu, która przez dziesięciolecia była częścią najwyższego kierownictwa firmy Giant, a obecnie jest dyrektorem generalnym największego na świecie producenta rowerów. Do […]
Recenzja roweru szutrowego Specialized Diverge Comp Carbon: Tajna komora i zawieszenie łodygi
Test: Specialized Diverge jest wyposażony w zawieszenie i tajny schowek, a także ma wiele do zaoferowania pod innymi względami. Nawet jego waga nie może umniejszyć jego sportowego, zwinnego charakteru. Wygoda na rowerze szosowym zawsze była wysoko na liście priorytetów Specialized - pomyśl tylko o modelach Roubaix z wycięciami na widelcu i rurach tylnych oraz o nietypowym kształcie [...]
Schreibe einen Kommentar