Test: BH dostarcza sportowy, dobrze wyposażony rower z włókna węglowego, który ze względu na swoją geometrię wydaje się być stworzony do długich wycieczek lub wyścigów z minimalnym bagażem.
W przypadku tradycyjnego producenta z Kraju Basków, Gravel i Cross to wyraźnie odrębne segmenty, które mają tylko podobieństwa w komponentach. Oba obszary mają własne ramy, które różnią się nie tylko geometrią: Graveller oferuje liczne punkty mocowania butelek, akcesoriów i błotników - powinieneś nawet mieć możliwość zamocowania tylnego bagażnika.
Na wspornikach siodełka można zamontować mostek podtrzymujący błotnik. Prawy łańcuszek, który jest opuszczony, jest również typowy dla Gravel, pozwalając na połączenie szerokich opon i podwójnych tarcz. BH określa maksymalną szerokość opony na 42 mm, ale podobno szersze opony też powinny pasować. Całkowicie wewnętrzne kable i przewody oraz płynne przejścia rur są przyjemne dla smukłej ramy.
Sportowy ze skrzynią 1×11
Evo 3.0 ma sportowy wygląd dzięki skrzyni biegów 1×11 – zdecydowanie bardziej popularna wersja w BH z modelami pięć do jednego. Gravellery i cyclocrossery nie różnią się tutaj; oba są wyposażone w tarczę 40 i koronę 11-42, co jest optymalnym przełożeniem dla Evo 3.0. Rower płynnie porusza się po stromych podjazdach, a biorąc pod uwagę duży obwód toczenia opon Hutchinson o szerokości 40 mm, wysokie przełożenie jest wystarczająco długie.
BH wyposaża kolorowy rower w pełny osprzęt Shimano GRX RX810; wysokiej jakości części, które nie są oczywistością w tym przedziale cenowym, są uzupełnione solidnym mechanizmem korbowym FSA. Zestaw kołowy Shimano jest dość prosty, ale bardzo solidny – gotowy do jazdy waży około czterech kilogramów, co można łatwo zredukować, przechodząc na system bezdętkowy. Odpowiednie opony są już dostępne; jej profil dobrze sprawdza się na drogach asfaltowych z małymi, gęstymi blokami, a jednocześnie jest dość przyczepny na luźnych nawierzchniach. Na szczególną uwagę zasługują osie szybkozamykaczy, które mają zintegrowane dźwignie do wysuwania i które można odkręcać i mocować bez użycia narzędzi.
Idealny do „długiego i szybkiego”
Nawet jeśli GravelX jest bardziej kompaktowy niż rower przełajowy BH zgodnie z tabelą geometrii, siodełko jest dość sportowe jak na rower Gravel. Średniej wielkości rower testowy wydaje się dość długi, główka ramy jest raczej krótka i ma 125 mm, czemu towarzyszy poręczny, zwinny układ kierowniczy. Widziany w ten sposób, fioletowy rower jest bliżej crossera niż motocykla turystycznego; Dzięki opcjom montażu jest idealny dla wysportowanych jeźdźców długodystansowych, którzy chcą przejechać setki kilometrów szutrowych wyścigów z minimalnym bagażem. Z tyłu BH nie jest zbyt wygodny, czemu można zaradzić, instalując karbonową sztycę - biorąc pod uwagę cenę, zrozumiałe jest, że zamontowano tu aluminiową część. Siodło Prologo jest wygodne.
Baskowie nie chcą nawet 2.700 euro za ten harmonijny, piękny i sportowy motocykl; Wersja z Shimano GRX 200×2 kosztuje 11 euro więcej. Dopuszczalna jest też dość duża masa prawie dziewięciu i pół kilograma bez pedałów – dzieje się to przede wszystkim kosztem kół. Jeśli coś zaoszczędzisz, a następnie zmodernizujesz, możesz zaoszczędzić 500 gramów i więcej.
Ramki do zdjęć | Monokok Gravel X Carbon |
widelec amortyzowany | Gravel X Evo Carbon 1.5'' |
wirniki | Tarcza Shimano RS171 |
opona | Hutchinsona Touarega |
przerzutka tylna | Shimano GRX810 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX810 |
korba | FSA Omega 40 Mono 40T |
przerzutka | |
Hamulec | Shimano GRX |
sztyca | Żwir BH Lite |
siodło | Prologo Nago RS |
trzon | Żwir BH Lite |
Lenker | Żwir BH Lite |
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Test roweru szutrowego Rennstahl 991: Marzenie wykonane ze stali z częściami do rowerów wyścigowych
Test: firma, która specjalizuje się w produkcji ram stalowych, ma swoje korzenie w sektorze rowerów turystycznych, co widać w niektórych szczegółach w modelu Rennstahl 991 Gravel. Niemniej jednak błyszczące metalowe koło można poruszać w sportowy sposób. Jeśli chodzi o ramy stalowe, wiele osób myśli o klasycznym lub staroświeckim materiale, ale oczywiście jest inny sposób: Rennstahl, siostrzana marka producenta tytanu Falkenjagd, […]
Recenzja roweru szutrowego Niner RLT9 RDO Rival: Sportowy rower długodystansowy
Test: Specjaliści od jazdy terenowej z Kolorado zwracają się do kierowców, którzy wybierają się na długie wycieczki z bagażem swoim Gravellerem. Ale Niner RLT9 RDO nie jest również niechętny do użytku sportowego. Amerykańska kuźnia Niner poświęciła się jeździe terenowej. Wszystko zaczęło się w 2004 roku od 29-calowych rowerów jednobiegowych MTB, ale wkrótce do oferty dołączyły rowery z opuszczaną kierownicą - rowery przełajowe oraz [...]
Test roweru szutrowego KTM X-Strada 720: Żwir niezależnie!
Test KTM X-Strada 720: wyróżnia się i jest wyjątkowy, dobrze się prowadzi i nie kosztuje fortuny – KTM X-Strada 720 powinien zainspirować wielu fanów Gravel. I nawet jeśli w teście wykazywał tu i ówdzie słabe punkty, pozostawił bardzo przyjemne ogólne wrażenie. Rower wyścigowy, rower górski, E-MTB – jeśli chodzi o rowery sportowe, […]
Schreibe einen Kommentar