Test / e-rower: W BH AtomS SUV Pro S przetestowaliśmy niezwykle wysokiej jakości e-rower SUV, który przekonuje mocnym silnikiem, dużym akumulatorem i wysokiej jakości komponentami.
Coraz bardziej popularne e-rowery typu SUV zacierają granice między klasycznymi rowerami trekkingowymi a terenowymi rowerami górskimi. Z jednej strony błotniki, bagażniki i system oświetlenia, z drugiej terenowe opony, amortyzowany widelec i sportowe komponenty - te motocykle bardzo zbliżają się do przysłowiowego „wszystkich fachowców”.
Dla Hiszpanów z BH SUV-y nie są bynajmniej nowym terytorium; przy modelach Cross Pro macie już takie e-rowery w programie (do testów) – to dlaczego teraz nowy SUV AtomS? Odpowiedź jest dość prosta – o ile poprzednie e-rowery BH SUV były pomyślane z perspektywy MTB, czyli roweru terenowego z dużą dawką codziennej użyteczności, o tyle AtomS SUV idzie w drugą stronę. Tutaj dajesz klasycznemu rowerowi do codziennego użytku z ramą z przekrokiem sporo możliwości terenowych.
Rama SUV-a BH AtomS jest zupełnie nowa na ten sezon: Sercem aluminiowego roweru z niskim przekrokiem jest silnik Brose Drive S Mag, który jest jednym z najmocniejszych silników w historii i ma maksymalny moment obrotowy 90 Nm. Podobnie jak w przypadku innych e-rowerów Brose, BH zdecydowało się również obrócić silnik o 90°, co pozwala zaoszczędzić ważne centymetry w i tak już wąskim obszarze wokół suportu. Przyjemnie wąska rura dolna mieści duży i łatwo wyjmowany akumulator o pojemności 720 Wh - ta kombinacja obiecuje duże zasięgi, które umożliwiają również dłuższe wycieczki bez opcji ładowania. Ale to nie wszystkie zalety jazdy — kolejna znajduje się na kierownicy. Dla nas wewnętrzny kolorowy wyświetlacz jest jednym z najlepszych, jakie można obecnie uzyskać w e-rowerze. Jest wizualnie niepozorny, ale jest bardzo widoczny obok łodygi i jest tak jasny, że łatwo go odczytać nawet w bezpośrednim południowym słońcu.
Wyposażenie BH AtomS SUV Pro S
Ramki do zdjęć | Stop City Wave |
widelec amortyzowany | SR Suntour XCR34 100 mm |
napęd | Brose Drive S Mag |
akumulator | 720 Wh |
wirniki | Piasty Shimano / Obręcze Alexrims EXR25 |
opona | Schwalbe Smart Sam 2,35" |
przerzutka tylna | ShimanoXT M8100 |
dźwignia zmiany biegów | ShimanoXT M8100 |
korba | FSA 38t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Shimano XT M8120 203/203mm |
sztyca | Stop |
siodło | Sprzedawaj królewski wygląd w podstawowym komforcie |
trzon | BH |
Lenker | BH MTB ze stopu aluminium 720 mm |
Ograniczenie go tylko do napędu byłoby jednak niesprawiedliwością dla BH AtomS SUV Pro S, ponieważ wszystkie inne zainstalowane komponenty są wysokiej jakości i dają przekonujący ogólny obraz: zaczyna się od biegów, na których można obecny 12-biegowy Shimano XT zainstalował doskonałą grupę. Szybka, płynna zmiana biegów i duża przepustowość 510% to przyjemność w każdym obszarze użytkowania, czy to w drodze do sklepu, czy podczas długiej wycieczki. Dostępne są również pasujące hamulce tarczowe z serii XT firmy Shimano. To miłe, że BH wykorzystuje mocny wariant 4-tłokowy z przodu iz tyłu, a nawet łączy go z dużymi tarczami 203 mm. Taki układ hamulcowy dobrze wyglądałby również na rowerze górskim z pełną przepustnicą i zapewnia więcej niż wystarczającą rezerwę, nawet jeśli zjazd jest nieco dłuższy.
Amortyzowany widelec XCR34 firmy Suntour można dostosować do wagi rowerzysty za pomocą ciśnienia powietrza iw połączeniu z bardzo dobrymi oponami Schwalbe Smart Sam daje duży potencjał na nieutwardzone ścieżki. Oczywiście nie oznacza to, że rower jest rowerem na szlaki, ale z uśmiechem usuwa kilka korzeni, kamieni lub dziur na ścieżce rowerowej. Aby jednak SUV AtomS dobrze spisywał się również na asfalcie, widelec można w razie potrzeby zablokować, a opony toczą się przyjemnie cicho dzięki ciągłemu pasowi środkowemu.
Rower może również przekonać w ocenie B: wysokiej jakości błotniki pochodzą od Wingee, system oświetlenia od Busch & Müller. I bardzo ważne dla takiego roweru: przy dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej aż 165 kg ładowność jest przyjemnie wysoka. Niewielką kroplą goryczy są brakujące oczka na uchwyt na butelkę.
Jeśli chodzi o prowadzenie, nowy e-rower SUV jest pewny siebie i z pewnością może inspirować. Przekonujący układ napędowy firmy Brose: Cichy i naturalny, ale z ogromną mocą i żywym przyspieszeniem w razie potrzeby. Dzięki dużej baterii nie musisz zawsze patrzeć na wskaźnik poziomu naładowania - chociaż ten, podobnie jak wszystkie inne dane na wyświetlaczu BH, jest łatwy do odczytania. Zgodnie z oczekiwaniami wbudowane podzespoły nie wykazują żadnych słabości - rzadko zdarza się, aby producent nie pozwolił sobie na najdrobniejszą wpadkę, bardzo ładnie! Pozycja siedząca jest wygodna i wyprostowana, a dzięki regulowanemu mostkowi można ją też w pewnym stopniu dostosować do własnych preferencji, co jest dobre, biorąc pod uwagę fakt, że istnieją „tylko” dwa rozmiary ram.
Schreibe einen Kommentar