Nowości produktowe: Dzięki Specialized Como SL różnorodność miejskich e-rowerów będzie w tym roku jeszcze większa. Stylowy i zredukowany rower waży nieco ponad 20 kilogramów - wystarczy pójść na niewielkie kompromisy z napędem.
Więcej rowerów, mniej E
W zdecydowanej większości e-rowerów - zarówno szosowych, jak i terenowych - silnik jest „gwiazdą pokazu”. Jego wydajność wspomagania determinuje prowadzenie, zapewnia często cytowany wbudowany tylny wiatr i przyciąga tak wielu ludzi na motocykl.Niestety, mocny napęd z dużym akumulatorem ma również wady: dodatkowa waga jest tutaj szczególnie zauważalna. Miejski e-rower z pełnym wyposażeniem bez problemu waży 27-30 kilogramów; noszenie go po schodach to prawdziwy wyczyn siły.
Specialized chciałby teraz zaoferować trend w kierunku lżejszych e-rowerów, który jest już prawie ugruntowany w sektorze sportowym, również na scenie w mieście - kurtyna Specialized Como SL. Przy wadze 21-22 kilogramów jest znacznie lżejszy niż większość innych e-rowerów miejskich, ale ma wszystko, czego potrzebujesz do codziennego użytku. Jeśli chodzi o moc napędu, trzeba iść na kompromis — ale bądźmy szczerzy: mało kto potrzebuje mocy większości silników z napędem pośrednim podczas codziennych podróży.
Wygodne, beztroskie, stylowe
Podobnie jak wszystkie modele SL od Kalifornijczyków (Levo, Creo lub Vado), Como SL na pierwszy rzut oka trudno zidentyfikować jako rower elektryczny: smukłe kształty rur, kompaktowy silnik, brak nieporęcznego wyświetlacza. Prawdziwy rower incognito! Ale rower nadal przyciąga uwagę - oprócz czasami jaskrawych kolorów ramy, odpowiada za to specjalny kształt ramy, który jest również bardzo funkcjonalny. Krzyżak na rurze podsiodłowej staje się wygodnym uchwytem do przenoszenia, a niska rura podsiodłowa o płaskim kącie zapewnia wygodne siedzenie - nawet na światłach, gdzie można wygodnie postawić stopę bez konieczności wstawania z siodełka.
Pomimo przyciągającego wzrok wyglądu, Specialized Como SL chce być przede wszystkim jednym: beztroskim towarzyszem na co dzień. Jest to wspierane na przykład przez standardowy kosz na kierownicę i minimalistyczny bagażnik. Ten ostatni, choć obywa się bez klasycznego zacisku sprężynowego, posiada szyny na sakwy. Fajnie, że Amerykanie pomyśleli także o szczegółach, o których często się zapomina, jak na przykład bardzo nisko schowany błotnik na przednim kole, który obiecuje suche stopy nawet wtedy, gdy droga jest całkowicie mokra.
Wybór rozmiaru kół jest również ekscytujący: tutaj otrzymujesz małe 27,5 cala w Como SL, ale w połączeniu z szerokimi oponami. Przy odpowiednio dobranym ciśnieniu powietrza zapewnia to duży komfort i sprawia, że niepotrzebnie ciężki widelec amortyzowany w większości sytuacji staje się przestarzały. Dzięki zastosowaniu sztywnego widelca Como SL jest również przyjemnie łatwy w utrzymaniu - przemawiają za tym również przerzutki w piaście w obu wariantach wyposażenia. Topowy model ma nawet karbonowy pasek Gates, dzięki któremu smarowanie łańcucha należy już do przeszłości.
Sprawdzony silnik środkowy SL i zintegrowana bateria
Ogólna koncepcja lekkiego miejskiego e-roweru jest możliwa przede wszystkim dzięki wyborowi napędu. Tutaj Specialized może zastosować własne, sprawdzone rozwiązanie: kompaktowy i lekki silnik umieszczony centralnie SL waży mniej niż dwa kilogramy, a zatem jest około 30-40% lżejszy niż pełnowymiarowy silnik umieszczony centralnie. Można też przeboleć fakt, że przy „zaledwie” 35 Nm oferuje również znacznie mniejsze wsparcie. Zasilana jest przez zamontowaną na stałe, niewymienną baterię w dolnej rurze o pojemności 320 Wh.Specialized podaje maksymalny zasięg ok. 100 km. Jeśli to nie wystarczy, możesz przymocować do ramy opcjonalny przedłużacz zasięgu: przebrany za butelkę zapewnia dodatkowe 55 km zasięgu.
Pełna integracja baterii nie tylko oszczędza wagę, ale także sprawia, że bardzo smukła sylwetka Como SL jest naprawdę możliwa. Wada: Jeśli chcesz naładować rower lub akumulator, musisz ustawić rower mniej więcej obok gniazdka.
Minimalistyczna koncepcja obsługi i sprytna aplikacja
Ponieważ silnik jest już znany z innych modeli SL firmy Specialized, fanom Kalifornijczyków koncepcja obsługi powinna wyglądać znajomo: Na górnej rurze umieszczono tzw. ładowanie za pomocą pasków LED. Napęd można obsługiwać jednym przyciskiem: włączać i wyłączać oraz oczywiście przełączać między trzema poziomami wspomagania. Komputer rowerowy przymocowany magnesem w kokpicie dostarcza również informacji o prędkości i innych danych - jeśli go nie potrzebujesz, możesz go po prostu usunąć.
Dzięki aplikacji Mission Control firma Specialized oferuje również fanom technologii możliwość dostosowania napędu do własnych potrzeb. W ten sposób można nie tylko dostosować zachowanie trzech poziomów wsparcia, ale aplikacja dostępna na Androida i iPhone'a ma również takie funkcje, jak Smart Control, która wykorzystuje różne parametry (czas, odległość itp.) obliczyć, ile baterii zużyje podróż, i odpowiednio dynamicznie dostosowuje wydajność wspomagania silnika. Fajny!
Specialized Como SL: modele i poziomy wyposażenia
Como SL będzie początkowo dostępny w dwóch konfiguracjach, które zasadniczo nie różnią się ani ceną, ani technologią. Nie ma różnic w ramie - poza kolorem - ani w napędzie i akumulatorze. Wszystkie modele opierają się na silniku Specialized SL 1.1 i zintegrowanej baterii 320 Wh. Największa różnica polega na przełożeniach: podczas gdy Como SL 5.0 jest wyposażony w Shimano Alfine 8 z pasami węglowymi Gates, musisz zadowolić się tańszym o około 500 euro Como SL 4.0 z 5-biegową piastą Nexus i konwencjonalny łańcuch napędowy.
Specjalistyczny Como SL 5.0
Napęd: Specjalistyczny SL 1.1
Akku: 320 Wh
Okrążenie: Paski Shimano Alfine 8 + Gates
Hamulec: Tektro TKD124F
Cena: € 3.999
Specjalistyczny Como SL 4.0
Napęd: Specjalistyczny SL 1.1
Akku: 320 Wh
Okrążenie: Shimano Nexus 5
Hamulec: Tektro TKD124F
Cena: € 3.499
Schreibe einen Kommentar