Test: z Nicolai Argon GTB Pi przetestowaliśmy bardzo wszechstronny i dobrze wykonany hardtail na szlaki, który dzięki przekładni Pinion jest również przeznaczony dla żądnych przygód rowerzystów, którzy szukają towarzysza na dłuższe wycieczki po szlakach.
Nicolai Argon GTB Pi: Fakty
Materiał ramy: aluminium
Skok zawieszenia: 130 mm
rozmiar koła: 29 cali
Waga: 13,78 kg
Cena: od 3.349 euro (zestaw ramek)
W Nicolai zawsze byliśmy zaangażowani w budowanie wysokiej jakości i często niezwykłych rowerów, zwłaszcza rowerów górskich. Argon nie jest wyjątkiem i od wielu lat jest hardtailem w asortymencie par excellence. Pierwotnie zaprojektowany jako pojedynczy model, tradycyjny niemiecki producent oferuje teraz szeroką gamę wersji: czy to z „geometrią pełnego otwarcia przepustnicy”, dużym skokiem zawieszenia i odpowiednio wytrzymałym osprzętem, szereg bardziej umiarkowanych w stroju turystycznym, a nawet jako żwir lub tłuszcz wariant roweru: Kto szuka Jeśli szukasz wszechstronnej, wysokiej jakości aluminiowej ramy do swojego następnego hardtaila MTB, powinieneś ją znaleźć tutaj. Zakładając, że chcesz zainwestować: zestaw ramy zaczyna się od 1.449 euro i wzrasta do ponad 3.000 euro, jeśli zdecydujesz się na ramę z przekładnią Pinion – tak jak w przypadku naszego roweru testowego.
Co prowadzi nas mniej więcej do sedna: nasz rower testowy jest oparty na ramie Nicolai Argon GTB Pinion. Wersja GTB Argona jest przeznaczona do widelców amortyzowanych o skoku od 100 do 140 mm, a dzięki nieco bardziej umiarkowanym wymiarom idealnie nadaje się jako rower do maratonu, sportowy rower turystyczny lub wszechstronny hardtail na szlaki. Jak na Nicolaia przystało, rama jest wykonana z aluminium i charakteryzuje się doskonałym wykonaniem. Masywne spawy dominują w wojskowym, niepowtarzalnym wyglądzie i sprawiają, że motocykl wyróżnia się z tłumu. Mówiąc o wyglądzie – tutaj Nicolai oferuje swoim nabywcom agonię wyboru. Możesz więc nie tylko samodzielnie wybrać kolor ramy z niezliczonych opcji, ale także różne małe części, takie jak przyciągające wzrok elementy, a nawet osłona koła zębatego, można zaprojektować w różnych anodowanych kolorach za pomocą opcji Extralove.
Przekładnia Pinion znajduje się na suficie, a jej karbonowy pasek Gates można łatwo napiąć dzięki przesuwanym hakom w tylnym trójkącie Boost. Kable i kable biegną schludnie i schludnie po zewnętrznej stronie ramy. Oszczędza to męczących czynności związanych z naprawami i konserwacją, a wewnątrz ramy nie dochodzi do grzechotania. W każdym razie bardzo dobrze pasuje do wyglądu motocykla.
Robi się naprawdę ekscytująco, jeśli chodzi o geometrię. W przypadku Argon GTB zostało to zainspirowane koncepcją Geolution - podobnie jak prawie cała gama produktów. Mówiąc prościej, Geolution oznacza, że rower ma nowoczesną geometrię: długą, płaską i zoptymalizowaną pod kątem frajdy z jazdy po szlaku. W liczbach Argon GTB oznacza: W rozmiarze L ma duży zasięg 475 mm, co zapewnia dużą swobodę ruchów na rowerze. Kąt skrętu to dobrze dobrane 68° przy widelcu 100 mm - w naszym zestawie ze 130 mm powinno to być około 67°. Cechą szczególną są tylne widełki, które rosną wraz z pięcioma rozmiarami ramy - to powinno zapewnić spójne prowadzenie, bardzo ładne!
Geometria Nicolai Argon GTB
S | M | L | XL | XXL | |
---|---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 405 | 460 | 490 | 515 | 545 |
Pozioma rura górna (w mm) | 608 | 630 | 650 | 673 | 698 |
główka ramy (w mm) | 110 | 120 | 120 | 130 | 150 |
tylny trójkąt (w mm) | 440 | 445 | 445 | 450 | 455 |
Spadek BB (mm) | -50 | -50 | -50 | -50 | -50 |
Kąt skrętu (w °) | 67 | 67 | 67 | 67 | 67 |
Kąt siedziska (w °) | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 |
Zasięg (mm) | 435 | 455 | 475 | 495 | 515 |
Stosy (mm) | 623 | 630 | 630 | 640 | 660 |
Wyposażenie Nicolai GTB Pinion jest bardzo indywidualne - w tej chwili rower jest dostępny tylko jako zestaw z ramą i po zakupie można go dowolnie konfigurować z własnymi komponentami. Nasz rower testowy pochodzi bezpośrednio od Nicolai i jest w dużej mierze wyposażony tak, jak chcielibyśmy, aby był to rower do tego celu. Dużą cechą szczególną jest oczywiście przekładnia Pinion, która zastępuje zwykłe przerzutki. Wersja przekładni made in Germany, która jest montowana w naszym rowerze, oferuje ponad dwanaście biegów i gigantyczny zakres 600%, który jest wyższy niż w przypadku wszystkich porównywalnych przerzutek.
Dość nietypowe prowadzenie - na przykład ze względu na obrotową dźwignię zmiany biegów lub tylko częściowo możliwą zmianę biegów pod obciążeniem - omówimy bardziej szczegółowo w raporcie z jazdy. Jednak na papierze Pinion wydaje się być realną alternatywą – zwłaszcza, że wymaga znacznie mniej konserwacji niż konwencjonalne obwody. Ważąca nieco ponad 2.350 g sama skrzynia biegów jest o kilka gramów cięższa - ale jest to prawie niezauważalne na naszym rowerze testowym. Z jednej strony wynika to z wysokiej jakości komponentów, a także z faktu, że ciężar skrzyni biegów jest centralny dla ramy i prawie nie wpływa na wrażenia z jazdy.
Pozostałe komponenty są - z jednym małym wyjątkiem - dobrze dobrane i pasują do obszaru zastosowania. Dotyczy to widelca amortyzowanego Fox 34 SC w wersji Performance ze skokiem sprężyny 130 mm oraz hamulców Magura MT Trail z tarczami hamulcowymi 180 lub 160 mm. Ciężcy kierowcy mogliby pomyśleć tutaj o większych tarczach, które powinny poprawić i tak już dobrą skuteczność hamowania, a przede wszystkim zwiększyć odporność na fading.
Fajnym i ciekawym wyborem są koła Syntace W28i z odpowiednio szerokimi felgami aluminiowymi, dobrym wykonaniem i przekonującą wagą. Ponadto Nicolai zamontował Conti's MountainKing Protection o szerokości 2,3 cala. Evergreen to dobry wszechstronny pojazd, zwłaszcza z mieszanką gumową Black Chili, ale uważamy, że przednie koło mogłoby mieć nieco większą przyczepność. Kokpit Syntace ze sprawdzoną kierownicą Vector o szerokości 760 mm i krótkim mostku 60 mm jest popularny i sprawdził się tysiące razy. Jedynym komponentem, którego nie do końca zrozumieliśmy, było siodełko Tune SpeedNeedle. Bez wątpienia to bardzo ładne, lekkie siodło, ale może nie do końca pasować do hardtaila, z którym czasami pokonuje się naprawdę wymagający teren pod kołami.
Ramki do zdjęć | Nicolai Argon GTB Pi |
widelec amortyzowany | Fox 34 Performance SC 130mm |
niemy | - |
wirniki | Syntace W28i |
Opona VR | Continental MountainKing Protection 2,3" |
Tętno opon | Continental MountainKing Protection 2,3" |
przerzutka tylna | Koło zębate P1.12 |
dźwignia zmiany biegów | Wałek zębaty |
korba | Koło zębate kute |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Szlak Magurskiej MT |
tarcze hamulcowe | Magura Storm HC 180/160 |
sztyca | Wydajność transferu Fox 150 mm |
siodło | Dostosuj igłę prędkości |
trzon | Składnia |
Lenker | Wektor składni 7075 |
Nicolai Argon GTB Pi: Na szlaku
„Szkoda to porządnie schrzanić!” To były pierwsze słowa naszej ekipy testowej i pokazały, że szlachetny i niezależny Nicolai Argon GTB Pi robi wrażenie nawet stojąc w miejscu. Ale to nie pomaga, na szlaki!
Chociaż na papierze Nicolai wygląda bardziej niż nowocześnie, po pierwszym siedzeniu na nim wydaje się bardziej umiarkowany. Może to być spowodowane stosunkowo stromym kątem skrętu, ale w rezultacie podjazdy są bardzo wygodne i efektywne. Odpowiadała za to również wyjątkowa przekładnia Pinion. Z zakresem 600% nie tylko przewyższa inne 12-biegowe przerzutki w teście, ale także błyszczy dzięki świetnemu stopniowaniu przełożeń. Musieliśmy jednak przyzwyczaić się do niezależnego skrętu chwytu i tego, że zmiana biegów pod obciążeniem jest prawie niemożliwa. Z drugiej strony na zmianę biegów nie miała wpływu żadna pogoda i nie chcieliśmy rezygnować z błyskawicznej zmiany kilku biegów podczas postoju. Z drugiej strony ultralekkie siodełko Tune Speedneedle należy ocenić krytycznie. Z pewnością wygodna dla jednego lub drugiego, spójna lekka konstrukcja nie pasuje do koncepcji hardtaila na szlaki. Nasi testerzy bali się go zniszczyć przez nieuwagę (co niestety często się zdarza, gdy hardtaile są używane w terenie). Toi toi toi, nic się nie zepsuło. Niemniej jednak nieco solidniejsze siodło byłoby zdecydowanie lepszym wyborem.
Podczas schodzenia z góry Nicolai pokazuje swoją zwinność i korzysta z wysokiej jakości mieszanki komponentów. Jeśli robi się szybko, potrzebujesz bardziej płaskiego kąta skrętu. Fox 34 SC działa świetnie zgodnie z oczekiwaniami, ale możesz poczuć większą elastyczność niż inne, cięższe widelce, zwłaszcza podczas hamowania. hamulce? Jak zwykle z Magura MT Trails, super! O przejściu na większe tarcze hamulcowe chyba nie musimy w tym momencie pisać więcej. Wiesz to. Chociaż opony Continental mają „tylko” 2,3 cala szerokości w porównaniu z resztą pola testowego, wiedzieli, jak zadowolić. Samotłumiące dopasowanie i przyczepność są wystarczające w prawie wszystkich sytuacjach.
Pozostawia to bardzo pozytywne wrażenie na szlachetnym Nicolai Argon GTB Pi. Szczególnie w umiarkowanym terenie - jako swego rodzaju hardtail XC "Plus" - może pokazać swoje mocne strony. Cichy, zwinny i wyposażony w wysokiej jakości wyposażenie, to ekskluzywny rower typu „zrób wszystko”. Przekładnia Pinion jest zabawna, odporna na warunki pogodowe i nadaje temu wyjątkowemu motocyklowi tego czegoś. Jeśli szukasz trochę więcej „wydajności” lub lubisz kłusować w bardzo wymagającym technicznie terenie, Nicolai ma w swojej ofercie inne, mocniejsze wersje Argona. Świetny, ekskluzywny i wszechstronny hardtail na szlaki z możliwością konfiguracji!
Schreibe einen Kommentar