Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

rowery górskieTesty

Recenzja: Bull's Copperhead 3: Wejście do świata wysokiej jakości rowerów górskich nie musi być drogie!

13 Kwiecień 2020 by Józef Kucher

Cofnijmy się do 2007 roku. W tym czasie Bulls Copperhead był po raz pierwszy dostępny u wyspecjalizowanych dealerów. Bulls Copperhead 3 Master z niezawodnymi przerzutkami Shimano XT z 3 x 9 przerzutkami i amortyzowanym widelcem RockShox. W tamtych czasach hamulce hydrauliczne Magura były jeszcze powszechnym widokiem w rowerach górskich, a 26-calowe koła były najnowocześniejszymi technologiami, mimo że pierwsze dwudziestki dziewiątki były już na rynku. Również w moim kręgu znajomych niektórzy przez lata podejmowali pierwsze próby jazdy na rowerze górskim na hardtailu Copperhead. 14 lat później laik może nie zauważyć żadnych różnic w stosunku do modelu z 2007 roku, patrząc na model Copperhead z 2020 roku, który przemawia za koncepcją. Dogłębnie przetestowaliśmy model 2020 i sprawdziliśmy, czy Bulls jest nadal dobrym wyborem dla początkujących.

Bulls Copperhead 3: Wszechstronna i wysokiej jakości rama

Aluminium jest dominującym materiałem w podstawowych rowerach górskich, ponieważ zapewnia najlepszy kompromis między ceną a wagą. Ponadto materiał zapewnia wystarczającą sztywność. Byki również używają lekkiego metalu dla Copperhead. Materiał został perfekcyjnie przetworzony. Spawy są czyste, a zoptymalizowane kształty rur nadają ramie świetny wygląd. W połączeniu z czterema różnymi atrakcyjnymi wizualnie wykończeniami, rama sprawia ogólne wrażenie bardzo wysokiej jakości i możesz pomyśleć, że patrzysz na rower z wyższej półki cenowej.



Wewnętrznie poprowadzone kable na dolnej rurze zapewniają czysty wygląd. Linka przerzutki i przewód hamulcowy znikają w ramie przy mostku i wychodzą z ramy dopiero przed suportem. W trójkącie ramy znajdują się dwa uchwyty na butelki, dzięki czemu możesz zabrać ze sobą wystarczającą ilość płynu na dłuższą wycieczkę. Jeśli podróżujesz z bagażem, możesz zamontować bagażnik na tylnym trójkącie. Oś na tylnym kole mocowana jest za pomocą szybkozamykacza. Oznacza to, że nawet początkujący mogą szybko i łatwo zmienić tylne koło. Copperhead 3 jest dostępny w wersjach 27,5″ i 29″.

Dzięki zespołowi Bulls marka wyrobiła sobie markę na międzynarodowych torach wyścigowych. Marka korzysta nie tylko z zespołu, ale także z działu rozwoju, który ściśle współpracuje z kierowcami wyścigowymi, takimi jak doświadczony Karl Platt. Zmiany te wpływają nie tylko na motocykle z wyższej półki, ale także na niższe regiony cenowe, co widać po geometrii Copperhead 3. Geometria wskazuje konkretne wymiary ramy. Copperhead 3 pokazuje nowoczesne tendencje, które można zaobserwować również w obecnych rowerach wyścigowych. Górna rura jest coraz dłuższa, ale mostek coraz krótszy. Kąt skrętu jest bardziej płaski, a tylne widełki są krótsze. Nie tylko profil, ale także początkujący korzystają z tych dostosowań. Dostosowana geometria zapewnia płynniejszą jazdę i bezpieczeństwo dzięki dłuższemu przodowi i płaskiemu kątowi skrętu. Niemniej jednak rower pozostaje zabawny w manewrowaniu dzięki krótkim tylnym widełkom.

Poniższe zasady odnoszą się do wszystkich modeli Copperhead: wysokiej jakości sprzęt za uczciwą cenę

Jak wspomniano powyżej, rama mogłaby grać w wyższej lidze cenowej. Patrząc na ogólny pakiet, można również oznaczać to samo dla całego motocykla. We wszystkich wariantach kolorystycznych komponenty są skoordynowane kolorystycznie z resztą roweru, tworząc wysokiej jakości wygląd, który wygląda, jakby był wykonany z jednego kawałka.



Ale, jak wszyscy wiemy, wygląd to nie wszystko. Ostatecznie liczy się ogólna wydajność. Komponenty dobrane przez producenta mają na to znaczący wpływ. W przedziale cenowym Copperhead 3 nie jest to takie proste, ponieważ trzeba znaleźć solidne komponenty, które również mieszczą się w tym przedziale cenowym. 999 €, nie ma dużego pola manewru i trzeba starannie dobrać komponenty. System przełożeń jest kluczowym punktem na liście specyfikacji. Bulls celowo korzysta ze sprawdzonej jakości Shimano w konfiguracji z trzema przednimi zębatkami w zakresie 3/40/30 i dziesięcioma tylnymi zębatkami (22-10T) na kasecie. Oferuje to początkującym o mniejszej kondycji szeroki zakres przełożeń, pozwalając im na pokonywanie nawet bardziej stromych podjazdów. Najważniejszym elementem jest wysokiej jakości tylna przerzutka XT w połączeniu z przednią przerzutką i manetką Deore. Solidne komponenty o dobrej wydajności zmiany przełożeń.

Ramki do zdjęć Miedziany byk 3
widelec amortyzowany BULL'S Lytro 32
niemy -
wirniki Piasty Formula DC / Obręcze WTB WTB XC-21D
Opona VR Wydajność Ralpha Schwalbe Racing
Tętno opon Wydajność Ralpha Schwalbe Racing
przerzutka tylna Shimano Deore XT RD-M786-SGS Shadow Plus
dźwignia zmiany biegów Shimano Deore SL-M6000
korba Shimano FC-MT500-3 40/30/22
przerzutka Shimano Deore FD-M6000
Hamulec Magury MT4
tarcze hamulcowe Magura
sztyca SP-368
siodło BYKI 2059DRN
trzon MonkeyLink AS-ML1
Lenker Kalloy HB-RB12L


Pneumatyczny widelec Bulls Lytro ze zdalnym sterowaniem pracuje z przodu. Widelec można dostosować do własnej masy ciała za pomocą amortyzowanej pompki do widelca. Dzięki zdalnemu sterowaniu na kierownicy widelec można szybko i łatwo zablokować, na przykład w celu wjechania na strome asfaltowe podjazdy podczas pedałowania z siodełka. Dzięki 32-milimetrowym goleniom widelec zapewnia również wystarczającą sztywność dla obszaru zastosowania roweru.

Trwa to solidnie dzięki hamulcom Magura MT4 z hamulcami tarczowymi. Hamulce niemieckiego producenta sprawdziły się już przez wiele lat, a dzięki wbudowanemu 180 mm mają przyzwoitą siłę hamowania, którą można jeszcze precyzyjnie dozować. Koła raczej nie spektakularnie prezentują się na obręczach WTB i piastach Formula, ale są stabilne i wytrzymałe. Na kołach zamontowane są sprawdzone opony Schwalbe Racing Ralph w wersji Performance. Są nie tylko lekkie, ale oferują również dobry kompromis między oporami toczenia a przyczepnością.



Aluminiowa taśma nośna Kalloy jest zbudowana jako kierownica. Podobnie jak zacisk siodełka, krótki mostek jest wyposażony w technologię Monkey Link. Oświetlenie można tam zamontować szybko i łatwo. Przy 10,5 kg całkowita waga jest mocna w tym przedziale cenowym



Bull's Copperhead 3: Na tropie

Już pierwszy test siedzenia na Copperhead okazuje się bardzo przyjemny. Pomimo nieco dłuższej górnej rury, krótki mostek i podniesiona kierownica sprawiają, że nie siedzisz zbyt sportowo na rowerze. Pierwsze kilka metrów po płaskim asfalcie, opony Schwalbe toczą się dobrze, a motocykl jest szybki i zwinny. Tor doskonale zmienia biegi i można szybko przeskakiwać między biegami. Na pierwszym stromym podjeździe możesz przełączyć się na najmniejszą zębatkę, aby łatwo pedałować pod strome wzniesienia. Podczas pedałowania z siodełka rama wydaje się bardzo sztywna w połączeniu z zablokowanym widelcem i wydaje się, że każdy wat jest zamieniany na napęd. Jeśli nawierzchnia trochę się pogorszy, Schwalbe Racing Ralph nadal zapewnia wystarczającą przyczepność.

Na zjazdach rower prowadzi się płynnie dzięki zoptymalizowanej geometrii i łatwo się go kontroluje, nawet przy wyższych prędkościach. Widelec z zawieszeniem pneumatycznym bardzo dobrze amortyzuje uderzenia i odczuwalnie odciąża kierowcę w przypadku zderzenia. Dzięki kołom 27,5″ rower jest bardzo zwinny i można nim szybko manewrować w ciasnych zakrętach. Zdecydowanie polecamy wersję 29″ wyższym kierowcom, ponieważ zalety przeważają nad wadami. Hamulce doskonale hamują i można je dobrze dozować, dzięki czemu nawet początkujący użytkownicy hamulców tarczowych nie będą przytłoczeni.



Wniosek: Bull’s Copperhead 3

Pro

  • Świetne udogodnienia za mały budżet
  • Nowoczesna geometria
  • Rama wysokiej jakości
  • spójny całościowy obraz

Contra

  • Uchwyty mogłyby być bardziej ergonomiczne

fakty

materiał ramyaluminium
rozmiar koła27,5 "
podróż100 mm
Waga10,5 kg
Cena999 €
Sieć www.bulls.de
SpadekUphill
 
płynne działanieZwinny
 
Bulls Copperhead 3 na rynku rowerów Velomotion
Nie trzeba wydawać dużo, aby posmakować kolarstwa górskiego. Bulls Copperhead 3 oferuje wspaniałe funkcje za mniej niż 1000 euro. Błyszczy wysoką jakością wykonania nie tylko na ścieżkach rowerowych czy szutrowych drogach, ale również na łatwych trasach.
tagi:BykiCopperheadHardtailMTBAktualnościTestowanie

O Józef Kucher

Joseph Kuchler był aktywnym zawodnikiem XC w młodości, aw międzyczasie studiował zarządzanie mediami w Monachium. Po powrocie do swojej ojczyzny w Dolnej Bawarii często można go spotkać na szlakach w Lesie Bawarskim.

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Bardziej przejrzysty wygląd dzięki połączeniu śrubowemu: Torby rowerowe Northwind

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Żywiołowy rower szutrowy elektryczny – teraz jeszcze mocniejszy: Cube Nuroad Hybrid C:62 Race 400X

Trzy nowe modele z inteligentną technologią: Gazela Awinion 2026

Solidny rower Bosch w świetnej cenie: Pasek Pegasus Solero EVO 7F

Ulubione rzeczy robione ręcznie: Torby rowerowe Restrap

Recenzja Propain Sresh SL: Idealny rower elektryczny dla „bio-rowerzystów”?

Nowy elektroniczny system zmiany przełożeń dla rowerów szutrowych: Campagnolo Super Record X

Related Stories

  • Recenzja: Bulls Copperhead Carbon S: Idealny start dla ambitnych rowerzystów górskich
  • rowery górskie: Test: Bulls Wild Edge Team Di2 – rower wyścigowy firmy Karl Platt and Co.
  • rowery górskie: Recenzja Bulls Copperhead 3 – Wystarczająca 999 Euro za wejście na MTB?
  • rowery górskie: Pierwsza jazda: Corratec X-Vert 29 0.2 – Rower na każdą wycieczkę
  • rowery górskie: Test: Bulls Black Adder Team - wysokiej klasy w uczciwej cenie
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH