Cofnijmy się do 2007 roku. W tym czasie Bulls Copperhead był po raz pierwszy dostępny u wyspecjalizowanych dealerów. Bulls Copperhead 3 Master z niezawodnymi przerzutkami Shimano XT z 3 x 9 przerzutkami i amortyzowanym widelcem RockShox. W tamtych czasach hamulce hydrauliczne Magura były jeszcze powszechnym widokiem w rowerach górskich, a 26-calowe koła były najnowocześniejszymi technologiami, mimo że pierwsze dwudziestki dziewiątki były już na rynku. Również w moim kręgu znajomych niektórzy przez lata podejmowali pierwsze próby jazdy na rowerze górskim na hardtailu Copperhead. 14 lat później laik może nie zauważyć żadnych różnic w stosunku do modelu z 2007 roku, patrząc na model Copperhead z 2020 roku, który przemawia za koncepcją. Dogłębnie przetestowaliśmy model 2020 i sprawdziliśmy, czy Bulls jest nadal dobrym wyborem dla początkujących.
Bulls Copperhead 3: Wszechstronna i wysokiej jakości rama
Aluminium jest dominującym materiałem w podstawowych rowerach górskich, ponieważ zapewnia najlepszy kompromis między ceną a wagą. Ponadto materiał zapewnia wystarczającą sztywność. Byki również używają lekkiego metalu dla Copperhead. Materiał został perfekcyjnie przetworzony. Spawy są czyste, a zoptymalizowane kształty rur nadają ramie świetny wygląd. W połączeniu z czterema różnymi atrakcyjnymi wizualnie wykończeniami, rama sprawia ogólne wrażenie bardzo wysokiej jakości i możesz pomyśleć, że patrzysz na rower z wyższej półki cenowej.
Wewnętrznie poprowadzone kable na dolnej rurze zapewniają czysty wygląd. Linka przerzutki i przewód hamulcowy znikają w ramie przy mostku i wychodzą z ramy dopiero przed suportem. W trójkącie ramy znajdują się dwa uchwyty na butelki, dzięki czemu możesz zabrać ze sobą wystarczającą ilość płynu na dłuższą wycieczkę. Jeśli podróżujesz z bagażem, możesz zamontować bagażnik na tylnym trójkącie. Oś na tylnym kole mocowana jest za pomocą szybkozamykacza. Oznacza to, że nawet początkujący mogą szybko i łatwo zmienić tylne koło. Copperhead 3 jest dostępny w wersjach 27,5″ i 29″.
Dzięki zespołowi Bulls marka wyrobiła sobie markę na międzynarodowych torach wyścigowych. Marka korzysta nie tylko z zespołu, ale także z działu rozwoju, który ściśle współpracuje z kierowcami wyścigowymi, takimi jak doświadczony Karl Platt. Zmiany te wpływają nie tylko na motocykle z wyższej półki, ale także na niższe regiony cenowe, co widać po geometrii Copperhead 3. Geometria wskazuje konkretne wymiary ramy. Copperhead 3 pokazuje nowoczesne tendencje, które można zaobserwować również w obecnych rowerach wyścigowych. Górna rura jest coraz dłuższa, ale mostek coraz krótszy. Kąt skrętu jest bardziej płaski, a tylne widełki są krótsze. Nie tylko profil, ale także początkujący korzystają z tych dostosowań. Dostosowana geometria zapewnia płynniejszą jazdę i bezpieczeństwo dzięki dłuższemu przodowi i płaskiemu kątowi skrętu. Niemniej jednak rower pozostaje zabawny w manewrowaniu dzięki krótkim tylnym widełkom.
Poniższe zasady odnoszą się do wszystkich modeli Copperhead: wysokiej jakości sprzęt za uczciwą cenę
Jak wspomniano powyżej, rama mogłaby grać w wyższej lidze cenowej. Patrząc na ogólny pakiet, można również oznaczać to samo dla całego motocykla. We wszystkich wariantach kolorystycznych komponenty są skoordynowane kolorystycznie z resztą roweru, tworząc wysokiej jakości wygląd, który wygląda, jakby był wykonany z jednego kawałka.
Ale, jak wszyscy wiemy, wygląd to nie wszystko. Ostatecznie liczy się ogólna wydajność. Komponenty dobrane przez producenta mają na to znaczący wpływ. W przedziale cenowym Copperhead 3 nie jest to takie proste, ponieważ trzeba znaleźć solidne komponenty, które również mieszczą się w tym przedziale cenowym. 999 €, nie ma dużego pola manewru i trzeba starannie dobrać komponenty. System przełożeń jest kluczowym punktem na liście specyfikacji. Bulls celowo korzysta ze sprawdzonej jakości Shimano w konfiguracji z trzema przednimi zębatkami w zakresie 3/40/30 i dziesięcioma tylnymi zębatkami (22-10T) na kasecie. Oferuje to początkującym o mniejszej kondycji szeroki zakres przełożeń, pozwalając im na pokonywanie nawet bardziej stromych podjazdów. Najważniejszym elementem jest wysokiej jakości tylna przerzutka XT w połączeniu z przednią przerzutką i manetką Deore. Solidne komponenty o dobrej wydajności zmiany przełożeń.
| Ramki do zdjęć | Miedziany byk 3 |
| widelec amortyzowany | BULL'S Lytro 32 |
| niemy | - |
| wirniki | Piasty Formula DC / Obręcze WTB WTB XC-21D |
| Opona VR | Wydajność Ralpha Schwalbe Racing |
| Tętno opon | Wydajność Ralpha Schwalbe Racing |
| przerzutka tylna | Shimano Deore XT RD-M786-SGS Shadow Plus |
| dźwignia zmiany biegów | Shimano Deore SL-M6000 |
| korba | Shimano FC-MT500-3 40/30/22 |
| przerzutka | Shimano Deore FD-M6000 |
| Hamulec | Magury MT4 |
| tarcze hamulcowe | Magura |
| sztyca | SP-368 |
| siodło | BYKI 2059DRN |
| trzon | MonkeyLink AS-ML1 |
| Lenker | Kalloy HB-RB12L |
Pneumatyczny widelec Bulls Lytro ze zdalnym sterowaniem pracuje z przodu. Widelec można dostosować do własnej masy ciała za pomocą amortyzowanej pompki do widelca. Dzięki zdalnemu sterowaniu na kierownicy widelec można szybko i łatwo zablokować, na przykład w celu wjechania na strome asfaltowe podjazdy podczas pedałowania z siodełka. Dzięki 32-milimetrowym goleniom widelec zapewnia również wystarczającą sztywność dla obszaru zastosowania roweru.
Trwa to solidnie dzięki hamulcom Magura MT4 z hamulcami tarczowymi. Hamulce niemieckiego producenta sprawdziły się już przez wiele lat, a dzięki wbudowanemu 180 mm mają przyzwoitą siłę hamowania, którą można jeszcze precyzyjnie dozować. Koła raczej nie spektakularnie prezentują się na obręczach WTB i piastach Formula, ale są stabilne i wytrzymałe. Na kołach zamontowane są sprawdzone opony Schwalbe Racing Ralph w wersji Performance. Są nie tylko lekkie, ale oferują również dobry kompromis między oporami toczenia a przyczepnością.
Aluminiowa taśma nośna Kalloy jest zbudowana jako kierownica. Podobnie jak zacisk siodełka, krótki mostek jest wyposażony w technologię Monkey Link. Oświetlenie można tam zamontować szybko i łatwo. Przy 10,5 kg całkowita waga jest mocna w tym przedziale cenowym
Bull's Copperhead 3: Na tropie
Już pierwszy test siedzenia na Copperhead okazuje się bardzo przyjemny. Pomimo nieco dłuższej górnej rury, krótki mostek i podniesiona kierownica sprawiają, że nie siedzisz zbyt sportowo na rowerze. Pierwsze kilka metrów po płaskim asfalcie, opony Schwalbe toczą się dobrze, a motocykl jest szybki i zwinny. Tor doskonale zmienia biegi i można szybko przeskakiwać między biegami. Na pierwszym stromym podjeździe możesz przełączyć się na najmniejszą zębatkę, aby łatwo pedałować pod strome wzniesienia. Podczas pedałowania z siodełka rama wydaje się bardzo sztywna w połączeniu z zablokowanym widelcem i wydaje się, że każdy wat jest zamieniany na napęd. Jeśli nawierzchnia trochę się pogorszy, Schwalbe Racing Ralph nadal zapewnia wystarczającą przyczepność.
Na zjazdach rower prowadzi się płynnie dzięki zoptymalizowanej geometrii i łatwo się go kontroluje, nawet przy wyższych prędkościach. Widelec z zawieszeniem pneumatycznym bardzo dobrze amortyzuje uderzenia i odczuwalnie odciąża kierowcę w przypadku zderzenia. Dzięki kołom 27,5″ rower jest bardzo zwinny i można nim szybko manewrować w ciasnych zakrętach. Zdecydowanie polecamy wersję 29″ wyższym kierowcom, ponieważ zalety przeważają nad wadami. Hamulce doskonale hamują i można je dobrze dozować, dzięki czemu nawet początkujący użytkownicy hamulców tarczowych nie będą przytłoczeni.












