Wybór czytelników 2021: Przez kilka tygodni wy, nasi czytelnicy, głosowaliście na najbardziej ekscytujące motocykle sezonu 2021. Oddano łącznie ponad 3.600 głosów, a teraz oceniliśmy każdy z nich. Wyniki były dla nas również niezwykle ekscytujące - wśród rowerów typu drop-bar znajdują się rowery szutrowe, a także rowery wyścigowe różnego typu.
Wybory czytelników Velomotion odbyły się między 15 grudnia 2020 a 15 stycznia 2021 roku. Wybrałeś swoje ulubione z łącznie 17 kategorii rowerów. Po dokonaniu oceny nie chcemy zatajać przed Tobą wyników i przedstawiać Ci odpowiednie top 3.
Tutaj znajdziesz przegląd wszystkich kategorii i ich zwycięzców:
Wybór czytelników 2021: Ulubione motocykle naszych czytelników
Wiadomości od redakcji: Przez cztery tygodnie na przełomie roku 2020/21 nasi czytelnicy mogli głosować na najbardziej ekscytujące nowe rowery i e-rowery na sezon 2021. Ponad 3.600 uczestników wybrało swoich faworytów w 17 kategoriach i zapewniło emocjonujący wynik. My w redakcji nie mogliśmy się doczekać oceny głosów – […]
Rowery szutrowe: to Twoi ulubieńcy na rok 2021
Rowery szutrowe są teraz tak popularne głównie dzięki swojej ogromnej wszechstronności - zarówno dla sportowych szutrowców, jak i dla rowerzystów lub osób dojeżdżających do pracy. Dokładnie to odzwierciedlają trzy najlepsze motocykle, które wybrałeś: Rose Backroad to doskonały przykład wszechstronności na samym szczycie podium. Z odpowiednim wyposażeniem, dzięki wyważonej geometrii i lekkiej ramie z włókna węglowego, nadaje się zarówno do polowania na sekundy, jak i na co dzień - ale tutaj z dynamem w piaście, błotnikami i bagażnikiem. Pozostałe dwa motocykle na podium, Storck Grix i Specialized Diverge, robią podobne wrażenie – zwinny Grix i wygodny Diverge kładą jeszcze większy nacisk na wielodniowe wycieczki i bikepacking.
Nawet z oryginalnym Backroadem, kilka lat temu Rose, firma zajmująca się wysyłką bezpośrednią, postawiła sobie całkiem wysoko poprzeczkę Gravel. Jednak następca spokojnie może wypełnić duże kroki: niska waga? Sprawdzać! Komfort? Szczyt! punkty zbiórki? Następna przygoda może nadejść! A Rose nie byłaby Rose, gdyby cena też nie była odpowiednia: za mniej niż 3.000 euro można dostać dobrze wyposażony, wszechstronny wysokiej klasy rower szutrowy ważący mniej niż 9 kilogramów.
Cena: 2.599 euro - 3.799 euro
Wraz z debiutem Gravel Grix, Storck wywołał spore zamieszanie, gdy został wprowadzony na rynek. Tutaj sportowa, dynamiczna geometria łączy się z niezliczonymi punktami mocowania i wszechstronną koncepcją. Dzięki oponom do rowerów górskich i 12-biegowemu napędowi Grix jest niezwykle zwrotną maszyną do zabawy w terenie, a klasyczne koła i dwie zębatki sprawiają, że jest doskonałym towarzyszem na długich dystansach. Z błotnikami i bagażnikiem jest przygotowany nawet do codziennego użytku. Chapeau!
Cena: 2.499 euro - 5.999 euro
Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Fakty Materiał ramy: Karbon Rozmiary kół: 700c (kompatybilne z 650b) Maksymalny prześwit na opony: 42 mm (700 cm2,1) / 650″ (12b) Rozmiar osi (przód/tył): 100×142 / 12 ×1.360 Oczka na błotniki: Tak Oczka na bagażnik (f/r): Tak/Tak Uchwyt na bidon: Dolna rura powyżej, dolna rura poniżej, rura podsiodłowa Inne: Oczka na górnej rurze Masa kół przód/tył/łącznie (z oponami i tarcze hamulcowe): 1.475g / 2.835g / XNUMXg […]
Dzięki Diverge Specialized miał już w swoim asortymencie rower szutrowy, zanim jeszcze istniała kategoria rowerów. Obecny model może sprostać odpowiednio wysokim oczekiwaniom: dzięki niezwykle progresywnej geometrii i systemowi zawieszenia Future Shock z przodu jest stworzony na długie dni na niekończących się szutrowych drogach. W zintegrowanym schowku można przechowywać najważniejsze przedmioty podczas krótkich wycieczek, ale dzięki licznym przedmiotom jest również przygotowany na kilkudniowe przygody.
Cena: 2.999 euro - 11.999 euro
Nowy rower szutrowy Specialized Diverge: Nieograniczona swoboda na dwóch kółkach?!
Pierwsza jazda/test: tej wiosny firma Specialized zaprezentowała w Hiszpanii nowe modele swojego roweru szutrowego Diverge. Velomotion mógł być obecny na prezentacji i pierwszych obszernych jazdach testowych. Dzięki Specialized Diverge odnoszący sukcesy amerykański producent z Morgan Hill w Kalifornii wprowadził na rynek jeden z pierwszych motocykli szutrowych. To nie tylko rozpoznało rozwijającą się tendencję […]
Rowery szosowe dla początkujących: oto Twoi ulubieńcy na rok 2021
Nie każdy może lub chce wyłożyć kilka tysięcy euro na nowy hit. Ale nie musisz tego robić - spójrz na podstawowe motocykle wyścigowe, które wybrałeś na pokazy sezonu 2021. Wystarczy spojrzeć na zwycięzcę, Corratec Corones: Lekka, bardzo ładnie wykończona aluminiowa rama, lekki widelec z włókna węglowego i Absolutnie solidna grupa 105 z hamulcami tarczowymi - za niecałe 1.700 euro. Zwłaszcza, że Corratec ma większe wsparcie dealerów niż pozostałe dwa motocykle z pierwszej trójki – Canyon Endurace AL Disc i Pro SL Disc firmy Rose są dostępne tylko bezpośrednio u producenta – co oczywiście nie czyni ich gorszym wyborem .
Corratec Corones od wielu lat jest gorącą wskazówką dla tych, którzy szukają niedrogiego, sportowego roweru szosowego w atrakcyjnej cenie. Nic się nie zmieni również w tym roku – teraz wyposażony w hamulce tarczowe w obu wariantach, kolarz z Górnej Bawarii może nadal zdobywać punkty dzięki wysokiej jakości ramie i bardzo wygodnemu widelcowi z włókna węglowego. Ten ostatni również wizualnie wyróżnia Corones z tłumu.
Cena: 1.699 euro - 1.999 euro
Endurace AL Disc to solidny pakiet. Tutaj lekka, mocna aluminiowa rama łączy się z solidnymi lub wysokiej jakości komponentami - a wszystko to za znacznie mniej niż 2.000 euro. Geometria jest subtelnie sportowa; tak, aby nie odstraszyła początkujących off-roadowców, ale też przypadła do gustu „starym wyjadaczom”. Niezwykle pozytywny: dzięki sześciu rozmiarom ram i dedykowanym modelom damskim istnieje odpowiedni rower do prawie każdych wymagań.
Cena: 1.299 euro - 1.599 euro
Wyzwanie: Ważąca mniej niż 1.400 g aluminiowa rama nowego podstawowego roweru szosowego jest nie tylko zbliżona do swoich odpowiedników z włókna węglowego pod względem masy. Dzięki gładkim szwom trudno odróżnić go wizualnie od swoich kolegów z włókna węglowego. Ze swoją raczej sportową geometrią, niezmiennie wysokiej jakości komponentami i całkowitą wagą poniżej 9 kilogramów, jest idealny dla ambitnych początkujących - za wyjątkowo uczciwą cenę.
Cena: 1.599 euro - 1.899 euro
Rowery szosowe z włókna węglowego: to Twoi ulubieńcy na rok 2021
Lekki jak piórko Specialized Aethos jest w stanie położyć kres aerodynamicznemu trendowi ostatnich lat w wysokiej klasy rowerach wyścigowych: dzięki klasycznym kształtom rur i ramy bardziej przypomina tradycyjne rowery wyścigowe niż płaskie rowery aerodynamiczne, które oczywiście wciąż są są niezwykle popularne - świadczy o tym wybór Storck Aerfast 3 i Canyon Aeroad CFR na drugim i trzecim miejscu.
Nowe metody produkcji prowadzą do absolutnego minimum wagi w topowym modelu Specialized 2021. Wraz z widelcem, sterami, osiami przelotowymi i wszystkimi małymi częściami, górna rama w rozmiarze 56 w klasie S-Works waży jeden kilogram i 20 gramów; w ten sposób można zbudować prawdopodobnie najlżejszy rower szosowy z hamulcami tarczowymi. Nawet skromniejsza wersja, w której zastosowano nieco prostsze włókna węglowe, jest niezwykle lekka. Specialized oferuje zestawy ram do samodzielnego montażu, a także kilka kompletnych rowerów, wszystkie wyposażone w elektroniczne systemy przerzutek.
Ceny: 5.799 – 12.999 euro
Specialized Aethos S-Works w teście: Stylowa radość z jazdy w klasie!
Nowości produktowe: Nowy Specialized Aethos już po krótkim czasie na rynku wywołał wiele dyskusji. Ale nie dlatego, że ma już na swoim koncie różne sukcesy, jak to przywykło w rowerach Specialized. Ale właśnie dlatego, że najnowszy model roweru wyścigowego od amerykańskiego producenta nie został opracowany z myślą o wyścigach i chodzi bardziej o przyjemność z jazdy w […]
Szybki Storck łączy sprawdzone elementy aerodynamiczne - płaską rurę dolną i rowkowaną rurę podsiodłową - z nowoczesnymi elementami, w tym poprawionym komfortem mimo sztycy aerodynamicznej i szerokiego widelca. Ten ostatni powinien również zapewniać większy komfort, a także aerodynamicznie „odsprzęgać” golenie widelca i przednie koło. Typowa dla Storcka jest niezwykle sportowa geometria siodełka z mocnym uniesieniem siodełka i kierownicy. Umiarkowana cena jest niezwykła: nawet najtańszy model jest wyposażony w wysokiej jakości kierownicę z mostkiem wykonaną z włókna węglowego.
Ceny: 3.499 – 6.898 euro
Recenzja płyty Storck Aerofast.3 Comp Disc: Stosunek jakości do ceny dzięki genom aero
Test: Niemiecki producent Storck już wywołał poruszenie w ciągu ostatnich kilku dni kilkoma nowymi modelami na 2021 rok. Tak jest również w przypadku najnowszego modelu w sektorze rowerów wyścigowych/szosowych, Storck Aerfast.3 Comp Disc. Dzięki temu podstawowemu modelowi aerodynamicznemu firma Storck Bicycle przejmuje odnoszący już sukcesy model Pro jako wariant Comp, dzięki czemu przyjemność z szybkiej jazdy dostępna dla szerszego […]
Innowacyjny producent z Koblencji z pewnością opisuje Aeroad CFR jako „najszybszy rower wyścigowy na rynku”. W każdym razie jest niezwykle aerodynamiczny; Potwierdzają to detale, takie jak płaska dolna rura, rowkowana rura podsiodłowa i przypominająca skrzydło sztyca. CFR, odpowiedni dla różnych profili kierowców z nieco zrelaksowaną geometrią siedzenia, ma dobrze przemyślane szczegóły, takie jak kokpit z włókna węglowego o regulowanej szerokości, który niewidocznie prowadzi przewody hamulcowe i linki przerzutki do wnętrza ramy. Najwyższy model jest wyposażony wyłącznie w najlepsze grupy komponentów od trzech głównych dostawców.
Ceny: 7.499 – 8.999 euro
Rowery elektryczne szutrowe: to Twoi ulubieńcy na rok 2021
Rowery elektryczne z kierownicami wyścigowymi od wielu lat wydają się być na skraju przebicia się do mas. Ostatecznie może to być trwający boom na szutry, który daje decydujący impuls: w przeciwieństwie do rowerów elektrycznych, w których ograniczenie do 25 km/h poważnie ogranicza obszar użytkowania, szutrowi kierowcy mogą w pełni wykorzystać zalety e-wyścigów. -prowadzić. Dlatego wielu producentów stosuje podejście dwutorowe i oferuje zarówno rowery szutrowe, jak i szosowe na jednej platformie. Dotyczy to również dwóch z twoich trzech ulubionych - tylko Grail:ON firmy Canyon to prawdziwy rower na szuter elektryczny, który jest również wyposażony w pełnoprawny silnik MTB.
Wraz z Gainem Baskowie z Orbea mieli w swoim asortymencie e-gravel na długo przed zawodami. Koncepcja kompaktowego i lekkiego silnika w piaście oraz małego akumulatora nadal jest atrakcyjna dla sportowych motocyklistów e-gravel. Nie jest wizualnie rozpoznawalny jako e-rower, a nawet niedrogi model podstawowy z aluminiową ramą waży znacznie poniżej 15 kilogramów. Fakt, że silnik „tylko” dostarcza 40 Nm powinien być do zniesienia w świetle innych kluczowych danych.
Cena: 2.439 euro - 8.779 euro
Z Grail:ON, Canyon jest w pełni oddany wygodzie, ale jak zwykle idzie własną drogą. Z przodu polaryzująca optycznie kierownica Hover Bar zauważalnie pochłania wibracje, z tyłu robi to wewnętrzne wsparcie VCLS. Wraz z dość swobodną geometrią długie dni w siodle nie stanowią problemu; W przypadku Bosch CX jeden z najmocniejszych obecnie silników centralnych odpowiada za e-power. Akumulator 500 Wh w dolnej rurze ramy karbonowej umożliwia długie dystanse.
Cena: 4.999 euro - 6.199 euro
Dzięki Creo SL firma Specialized konsekwentnie podąża ścieżką, którą Kalifornijczycy już obrali ze swoimi innymi e-rowerami. Zastosowano tutaj również samodzielnie opracowany silnik: Kompaktowa i lekka jednostka znajduje się na suportze i dostarcza do 35 Nm. To mniej niż u konkurencji, ale sama moc również nie jest tym, co powinno charakteryzować ten motocykl: niska waga i zrównoważone wrażenia z jazdy są tutaj na pierwszym planie. Idealny rower dla sportowych szutrowców - z wbudowanym tylnym wiatrem.
Cena: 5.499 euro - 12.499 euro
Recenzja Specialized Turbo Creo SL: Nowa era dla rowerów szosowych?
Nowości produktowe: Amerykański producent Specialized od jakiegoś czasu reklamuje swoje modele Turbo hasłem „To ty, tylko szybciej!” Jak łatwo się domyślić, są to rowery z e-wspomaganiem. Wraz z Specialized Turbo Creo SL producent zaprezentował swój najnowszy rower z serii Turbo: pierwszy e-rower szosowy lub e-gravel od Specialized. Nawet wcześniej […]
Schreibe einen Kommentar