Test: Dzięki Bulls Copperhead Evo 2 firma z Kolonii ma w swojej ofercie dobrze wyposażony i wszechstronny E-MTB, który pomimo mocnego napędu Bosch CX jest niezwykle atrakcyjny cenowo od 2.799 euro.
Rama Bulls Copperhead Evo 2 wyróżnia się ogromną wszechstronnością. Nie ma znaczenia, czy chodzi o rozmiar koła, czy kształt ramy - ludzie z Kolonii oferują swój nowy hardtail E-MTB w prawie każdej możliwej wersji. Dostępne są modele z 29-calowymi kołami, a także mniejsze wersje 27,5-calowe, a nawet trzy opcje ramy. Oprócz klasycznej męskiej lub diamentowej ramy, Copperhead Evo 2 jest również dostępny z ramą trapezową, a nawet jako rama przejściowa. Naprawdę każdy powinien znaleźć coś dla siebie! Dodatkowo rower może pochwalić się punktami mocowania bagażnika, błotników czy stopki bocznej. Dzięki temu E-MTB staje się wygodnym towarzyszem na co dzień.
Mocny silnik i przemyślane wyposażenie
Jeśli chodzi o napęd, Bulls polega na pełnej mocy Bosch, a wraz z silnikiem Performance CX zainstalował najmocniejszą i jednocześnie najlżejszą jednostkę niemieckiego giganta e-rowerów. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu 85 Nm nawet najbardziej strome podjazdy tracą swój strach, a dzięki jego naturalnym, a jednocześnie żywym właściwościom, sportowi kierowcy są warci swoich pieniędzy. Silnik jest opcjonalnie łączony z akumulatorem o pojemności 400, 500 lub 625 Wh.Wszystkie mieszczą się w dolnej rurze i można je wyjąć od dołu za pomocą sprytnego mechanizmu. Sterowanie odbywa się za pomocą dobrze znanego wyświetlacza Purion, który pełni jednocześnie funkcję panelu kontrolnego i w czytelny sposób wyświetla najważniejsze informacje.
Dzięki wbudowanym komponentom Bulls nie poszedł na skróty w kluczowych obszarach, pomimo niskiej ceny za Bosch CX E-MTB. Można to zobaczyć na przykład w amortyzowanym widelcu: Bulls Lytro oferuje nie tylko 120 mm skoku, ale można go również dostosować do odpowiedniej wagi rowerzysty za pomocą ciśnienia powietrza. Warto przyjrzeć się bliżej torowi; Na pierwszy rzut oka 10-rzędowa przerzutka Shimano może nie wydawać się zbyt nowoczesna, w końcu wszystkie napędy 11- i 12-rzędowe są już dostępne. Jeśli jednak ograniczysz zmianę biegów tylko do liczby biegów, popełniasz błąd: kaseta 11-46 w modelu Bulls Copperhead Evo 2 oferuje równie szeroki zakres, jak wiele 11- lub nawet 12-biegowych systemów przerzutek. Co więcej - rzekoma wada E-MTB staje się wręcz zaletą: ponieważ kaseta ma mniej zębatek, powinna lepiej się zużywać, a regulacja jest dużo łatwiejsza do wykonania ręcznie.
Ramki do zdjęć | Aluminiowy trapez |
widelec amortyzowany | Bulls Lytro 32 Boost LOR Air |
napęd | Bosch Wydajność CX |
akumulator | do 625 Wh |
niemy | Ohne |
wirniki | Ekscentryk byka 30 |
Opona VR | Opona Vee Crown Gem 2,6 cala |
Tętno opon | VeeTire Crown Gem 2,6 cala |
przerzutka tylna | Shimano Deore 10-rzędowa |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Deore |
korba | FSA |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Tektro HD-M275 |
tarcze hamulcowe | 180 mm |
sztyca | Styx |
siodło | Styx |
trzon | MTB SL |
Lenker | Styx |
Wybór hamulców jest solidny: Tektro HD-M275 to hamulce hydrauliczne, które są połączone z tarczami 2 mm z przodu iz tyłu w Copperhead Evo 180. Przede wszystkim potrafią zdobyć punkty dzięki bardzo dobrej dozowalności, ale także mocno się pakują, jeśli jest to konieczne. Chociaż na rynku dostępne są mocniejsze hamulce tarczowe, z łatwością opanowują one swój główny obszar zastosowania jako terenowy samochód turystyczny. To samo dotyczy szerokich na 2,6 cala opon VeeTire, które dobrze toczą się na asfalcie i szutrze, ale też dobrze trzymają się na wycieczkach w terenie – pod warunkiem, że podłoże nie jest zbyt głębokie.
Zrównoważona ergonomia i dobroduszna obsługa
Udana równowaga między sportowym charakterem a komfortem jest również widoczna w kokpicie. Z krótkim mostkiem i dość szeroką kierownicą, prowadzenie jest nowoczesne i dość sportowe, ale wygodne chwyty będą również dobrze wyglądać na wygodnym rowerze turystycznym. Jako szczególną atrakcję, Copperhead Evo 2 jest wyposażony w interfejsy MonkeyLink. Pod mostkiem i na zacisku siodła kompatybilne oświetlenie można błyskawicznie zamontować za pomocą magnesu. Co najlepsze, oba światła są zasilane bezpośrednio z napędu. Szczyt! Nowością jest również mocowanie SP-Connect na wsporniku, do którego można łatwo przymocować smartfon z kompatybilnym etui.
Jak sugeruje rzut oka na dane techniczne, Bulls Copperhead Evo 2 nie wykazuje żadnych słabości w praktyce: mocny silnik Bosch CX naciska mocno, jeśli jest to pożądane, ale można go również kontrolować za pomocą różnych poziomów wsparcia. Najbardziej podoba nam się tryb E-MTB, w którym kierowca może sterować mocą silnika poprzez naciśnięcie pedału – prawie jak automat. Po krótkim okresie przyzwyczajenia nie musisz już przełączać się między poszczególnymi poziomami. Mały minus: jeśli wciśniesz silnik do granic możliwości, usłyszysz wyraźne buczenie nawet w terenie.
Dzięki dobrze przemyślanemu wyposażeniu, dobrze dobranym komponentom i dyskretnie sportowej, ale wygodnej pozycji siedzącej, E-MTB może zabłysnąć w wielu różnych scenariuszach. Najwygodniej czuje się na leśnych i leśnych ścieżkach, które dzięki skokowi sprężyny 120 mm z przodu powinny być również nieco „nierówne”. E-hardtail Bulls z łatwością radzi sobie nawet z umiarkowanymi trasami i daje dużo frajdy.
Schreibe einen Kommentar