Test / MTB: Zgodnie z porą ciemną, zimną, a przede wszystkim deszczową, w ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy testowaliśmy kategorię rowerów, która idealnie sprawdza się w tych warunkach: hardtaile na szlaki! Nawet jeśli rynek rowerów górskich jest w coraz większym stopniu zależny od modeli z pełnym zawieszeniem, niewymagające konserwacji, solidne i często przyjemnie niedrogie hardtaile nadal mają swoje miejsce. Zwłaszcza, że w ostatnich latach ta wyjątkowa odmiana coraz bardziej przerasta swoją niszę. Wyposażone w większy skok sprężyny, mocne opony i progresywną geometrię, mogą konkurować z wieloma rowerami z pełnym zawieszeniem na szlaku i, w zależności od terenu, mogą być równie zabawne.
Podobnie jak we wszystkich kategoriach rowerów, tutaj obowiązuje to samo: nie każdy rower jest taki sam, a interpretacja terminu „hardtail na szlaki” różni się w zależności od modelu. Szybkie spojrzenie na nasze pole testowe pokazuje, że; Dziewięć motocykli testowych obejmuje rowery ze skokiem zawieszenia od 120 do 150 mm, ze stalowymi i aluminiowymi ramami, od geometrii turystycznej po wymiary pełnej przepustnicy, wszystko tam jest. Istnieje również szeroki zakres cenowy – od nieco ponad 1.000 euro do trzykrotności kwoty, powinien być odpowiedni rower na prawie każdą kieszeń.
Szczerze mówiąc, od wielu lat zastanawialiśmy się, dlaczego wszechstronne rowery na szlaki nadal nie odgrywają szczególnie dużej roli w mainstreamie. Ze względu na swoją orientację są idealnymi rowerami dla początkujących, okazjonalnych jeźdźców lub doświadczonych rowerzystów, którzy chcą na nowo odkryć swoje dobrze znane trasy z hardtailem. Na przykład w Wielkiej Brytanii takie rowery są powszechne i już dawno wyprzedziły tradycyjny typ, który jest bardziej inspirowany hardtailami XC. Czy nas też to spotka? Nie wiemy - ale nasz test pokazał, że rowery zdecydowanie mają to, czego potrzeba!
Od dziś będziemy publikować jeden test każdego dnia aż do Nowego Roku. Postanowiliśmy również tym razem nie wystawiać motocyklom „twardej” oceny procentowej – poszczególne koncepcje są po prostu zbyt różne, aby można je było bezpośrednio porównać. Zamiast tego, po opublikowaniu ostatniego testu, sklasyfikowamy odpowiednie motocykle według obszaru użytkowania i typów kierowców w obszernym artykule podsumowującym.
Zacznijmy od hitu cenowego - Cube Reaction TM. Oto test:
Cube ReactionTM w trakcie testów: Koncepcja hardtaila na sukces
Test: Wraz z wersją Trailmotion ich udanego hardtaila, Cube ma atrakcyjny, zabawny hardtail w swojej ofercie w naprawdę atrakcyjnej cenie. Czy koncepcja Cube Reaction TM sprawdzi się również w praktyce? Cube Reaction TM: Fakty Materiał ramy: aluminium Skok zawieszenia: 130 mm Rozmiar kół: 29 cali Cena: 1.169 euro Modele „Trailmotion” z gamy Cube mają […]
Schreibe einen Kommentar