Nowości produktowe / MTB: BMC zwiastuje nową erę hardtaila dzięki Twostroke. Nowicjusz zastępuje czcigodną elitę zespołu i łączy wymagania profesjonalistów z wymaganiami ambitnych jeźdźców hobbystów. Przyjrzeliśmy się danym nowego BMC Twostroke 2021.
W ciągu ostatnich 10-15 lat hardtaile MTB znajdowały się w swoistym napięciu między podstawowym a high-endowym. Z jednej strony były to idealne rowery dla początkujących motocyklistów o sportowym zacięciu: niedrogie, łatwe w utrzymaniu i stosunkowo lekkie. Równocześnie jednak były to również najwyższej klasy sprzęt sportowy na Mistrzostwa Świata i nie tylko: lekki, wydajny i mniej podatny na awarie. Producenci opanowali tę równowagę, stosując różne ramy, orientacje i podejścia.
Chcesz jeszcze więcej topowych hardtaili? Sprawdź nasze top 10 na 2021 rok!
Top 10: Najlepsze rowery górskie typu hardtail 2021 – 100% wyścigu!
Nowości produktowe / MTB: Lekkie, solidne, łatwe w utrzymaniu – hardtaile to wciąż ekscytująca kategoria rowerów w 2021 roku, interesująca nie tylko dla fanów wyścigów i szlaków. Zabawne rowery MTB z większym skokiem zawieszenia i nowoczesną geometrią są teraz prawdziwą alternatywą dla pełnego. Przedstawiamy najlepsze rowery górskie typu hardtail 2021 roku! Najbardziej ekscytujące (e)rowery na rok 2021 w 17 […]
Jednak w ciągu ostatnich dwóch, trzech lat wiele się zmieniło, zwłaszcza na najwyższym szczeblu. Coraz bardziej wymagające trasy w Pucharze Świata XC, na mistrzostwach świata i Europy, a nawet na imprezach maratońskich, takich jak Cape Epic, sprawiły, że profesjonaliści coraz bardziej sięgali po pełnię. Mogły one teraz nadrobić wiele wad w porównaniu z ich nieresorowanymi odpowiednikami i zwykle są lepszym wyborem na najwyższym poziomie.
Trwały, odpowiedni na szlaki, niedrogi: rower wyścigowy dla „normalnych ludzi”
Ten rozwój można było również zaobserwować w BMC: profesjonaliści i ambitni amatorzy coraz częściej sięgają po w pełni w swoim portfolio, Fourstroke. Ale co to oznacza dla hardtaila w portfolio, lidera zespołu? Cóż, Team Elite to historia (na razie). Ale: BMC ma długą tradycję wyścigowych hardtaili i chciałby ją kontynuować: z BMC Twostroke.
Nowy Twostroke to także zorientowany na wyścigi hardtail, ale niektóre kompromisy, które poczyniono z rowerami takimi jak Teamelite na korzyść zawodowców, zostały teraz poczynione na korzyść codziennego kierowcy. Przykładowa waga ramy: ważąca 1.037 g rama z włókna węglowego jest lekka, ale nie najlżejsza w swojej klasie. To była świadoma decyzja, ponieważ: Projektanci chcieli zbudować trwałą, solidną ramę, która wytrzyma poważny upadek bez uszkodzeń konstrukcyjnych.
Ale niezależnie od tego, czy jesteś zawodowcem, czy hobbystą: wymagania stawiane hardtailom terenowym są wyższe niż kiedykolwiek wcześniej; Dlatego BMC nadało Twostroke niezwykle nowoczesną geometrię zoptymalizowaną do jazdy po szlakach. Kąt skrętu jest bardzo mały i wynosi 67°, co w połączeniu z długą ramą główną i raczej krótkim mostkiem oznacza, że nawet strome zjazdy można pokonać bez problemu. Aby nie odbierać niezbędnej żywotności motocyklowi, tylne widełki są bardzo krótkie i mają 425 mm.
Geometria BMC Dwusuw 01
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 410 | 440 | 480 | 510 |
Pozioma rura górna (w mm) | 597 | 618 | 638 | 658 |
główka ramy (w mm) | 87 | 93,5 | 106 | 122,5 |
tylny trójkąt (w mm) | 425 | 425 | 425 | 425 |
Rozstaw osi (w mm) | 1112,5 | 1135 | 1161 | 1185 |
Kąt skrętu (w °) | 67 | 67 | 67 | 67 |
Kąt siedziska (w °) | 75 | 75 | 75 | 75 |
Zasięg (mm) | 422,5 | 445 | 465 | 485 |
Stosy (mm) | 588 | 598 | 608 | 623 |
Żegnaj MTT: wsparcie w kształcie litery D zastępuje elastomery
Fani BMC od razu zauważą brak elastomerów MTT w tylnym trójkącie; poprzednik Teamelite czerpał swój bardzo wysoki poziom komfortu między innymi z tej funkcji opracowanej przez Konfederatów. To, że Twostroke może nadążyć za swoim poprzednikiem pod względem komfortu, wynika głównie ze sztycy w kształcie litery D, która jest montowana w trzech topowych modelach BMC Twostroke. Sprawdziło się to już w rowerze wyścigowym Roadmachine lub rowerze szutrowym Urs. Ze względu na swój specjalny kształt wyraźnie się wygina i tłumi drgania, ale wymaga też specjalnego kształtu rury siodełka. Aby jednak można było również używać zwykłych sztyc, każdy BMC Twostroke jest dostarczany z odpowiednim adapterem. Ponadto rama jest również przygotowana na chowaną sztycę z wewnętrznym prowadzeniem.
I inaczej? Jak sama nazwa wskazuje, Twostroke jest optycznie bardzo wyraźnie oparty na swoim w pełni odpowiedniku, Fourstroke. Kanciaste tubusy, czysta optyka - duży krok w stosunku do bardziej klasycznego Teamelite. Inne funkcje potrafią zadowolić: oczywiście trójkąt ramy oferuje miejsce na dwa uchwyty na butelki, a zestaw słuchawkowy ma zintegrowany ogranicznik, aby zapobiec uszkodzeniu ramy w przypadku upadku. Prześwit na opony jest nieco skąpy – według BMC 2,25″ to granica w tylnym trójkącie.
Niedrogi aluminiowy model z tym samym DNA
Oprócz czterech wariantów karbonowych dostępne będą również dwa niedrogie BMC Twostroke AL z całkowicie nowo opracowaną aluminiową ramą. Ważący niecałe 1.800 g nie jest zbyt ciężki i odziedziczył niektóre cechy siostrzanego modelu z włókna węglowego: oprócz progresywnej geometrii i nowoczesnego wyglądu, jest też przygotowany na przykład na regulowaną sztycę. Musisz jednak obejść się bez obsługi D-Shape.
Od 1.199 euro: modele BMC Twostroke 2021
BMC wprowadza łącznie sześć wariantów wyposażenia dla Twostroke na 2021 rok. Cztery z nich bazują na karbonowej ramie Twostroke 01, dwie najtańsze wersje bazują na ramie aluminiowej. Pod względem ceny wszystkie są ekscytujące: model podstawowy nie obciąża portfela za 1.200 euro, a nawet najtańszy model z włókna węglowego jest nadal dostępny za 1.999 euro. Nawet topowy wariant BMC Twostroke 4.000 One za prawie 01 euro wydaje się prawie tani w czasach motocykli za 10.000 XNUMX euro.
ustawienie: Dwusuw AL Premium
Widelec: RockShox Judy TK
Napęd: Shimano Deore 12-rzędowa
hamulce: SHIMANOMT200
wirniki: Piasty Shimano MT400 / obręcze XCD23
Waga: 13,16 kg
Cena: € 1.199
ustawienie: Dwusuw AL Premium
Widelec: RockShox Recon RL
Napęd: Sram NX Eagle 12-rzędowy
hamulce: Shimano Deore M6100
wirniki: Piasty Shimano MT400 / obręcze Alex MD25
Waga: 13,06 kg
Cena: € 1.599
ustawienie: Dwusuwowy 01 Premium Carbon
Widelec: RockShox Judy Silver TK
Napęd: Shimano Deore 12-rzędowa
hamulce: SHIMANOMT200
wirniki: Piasty Shimano MT400 / obręcze Alex MD25
Waga: 11,67 kg
Cena: € 1.999
ustawienie: Dwusuwowy 01 Premium Carbon
Widelec: RockShox Recon Silver RL
Napęd: Sram NX/SX Eagle 12-rzędowy
hamulce: Shimano Deore M6100
wirniki: Piasty Shimano MT400 / obręcze Alex MD25
Waga: 11,67 kg
Cena: € 2.499
ustawienie: Dwusuwowy 01 Premium Carbon
Widelec: RockShox Reba RL
Napęd: Sram GX Eagle 12-rzędowy
hamulce: Sram Poziom TL
wirniki: DT Swiss X1900
Waga: 9,90 kg
Cena: € 2.999
Schreibe einen Kommentar