Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Nowości produktowe

Specialized Epic 2021: Całkowicie nowe ramy do wyścigów i maratonów: Sezon XC może się rozpocząć!

23 Czerwca 2020 by redakcja

Nowości produktowe/MTB: Kilka tygodni temu Cannondale był pierwszym amerykańskim zawodnikiem wagi ciężkiej, który zaprezentował swoją nową broń XC Scalpel, a teraz Specialized idzie w ich ślady z nowym Epic. Ulepszenia dotyczą szczegółów, ale powinny sprawić, że i tak już bardzo dobry rower będzie jeszcze lepszy.

Specialized Epic zachwycił jak dotąd pokolenia kierowców. Z pewnością postawiło to wielu na podium. Ostatnio nowe rowery Specialized należały głównie do gamy grawitacyjnej lub e-rowerów. Teraz, po długim czasie, rower XC ponownie pojawia się na rynku. Na pierwszy rzut oka Specialized Epic wygląda bez zmian. Ale wiele małych innowacji tkwi w szczegółach. Dzięki temu rama jest o 100 gramów lżejsza niż jej poprzedniczka. Ponadto geometria została dostosowana do coraz bardziej wymagających tras biegowych. Kąt główki został spłaszczony do 67,5 stopnia, a suport obniżono o 9 milimetrów. Ponadto zasięg został wydłużony zgodnie ze spustoszeniami czasu, a jednocześnie zamontowano krótsze mostki. Dobrze znany amortyzator mózgu również został poprawiony. To jest teraz bardziej trwałe i wrażliwe.

Nowy Epic został specjalnie przystosowany do coraz bardziej wymagających tras w sportach XC i maratonach.


Amortyzator jest zamontowany na podobnie nowo opracowanym mocowaniu amortyzatora z włókna węglowego. Tylny koniec, który jest o 15 procent sztywniejszy, dopełnia ogólną koncepcję bardzo lekkiej ramy. Model S-Works w szczególności korzysta z tych innowacji. Reszta portfolio produktów została ulepszona do jakości starego Epic S-Works.

Wersja na szlaki i maraton Epic Evo również została poprawiona. Podobnie jak jego poprzednik, ma 120 milimetrów skoku z przodu. Chyba największymi innowacjami jest wydłużenie skoku sprężyny z tyłu ze 100 do 110 milimetrów oraz wyeliminowanie amortyzatora Brain. Podstawą jest ten sam trójkąt ramy, co w modelu cross-country race. Tylny koniec został specjalnie opracowany. To idealnie dopasowuje się do amortyzatora metrycznego bez mózgu. Aby jeszcze bardziej skupić się na zjeździe, kąt skrętu został spłaszczony o 1 stopień. Kąt rury podsiodłowej stał się o 0,75 stopnia bardziej stromy. Dla porównania: Specialized Stumpjumper ma również kąt skrętu 66,5 stopnia. Jeśli chcesz jeszcze więcej swobody w Epic Evo, możesz dostosować geometrię za pomocą flip chipa.

Specialized Epic Evo S-Works
Specjalistyczne epickie S-Works


Oba modele będą dostępne w zwykłej odmianie, z których każda będzie składać się z czterech różnych modeli. Epic kosztuje od 4.125 do 11.525 9,29 dolarów. Według producenta Epic S-Works waży tylko XNUMX kilograma w dużym rozmiarze.

Nasza opinia: Nowa epopeja nie jest zaskoczeniem. W końcu przed nami bardzo ekscytujący i napięty sezon Pucharu Świata. Nie można zapomnieć o igrzyskach olimpijskich, które faktycznie zaplanowano na ten rok. Wizualnie Specialized przyciąga wzrok i budzi wielkie pragnienie jazdy. Jeśli spojrzysz również na bardzo wyraźne dane geometrii, można go sklasyfikować jako bezkompromisowy rower do przełajów, który tylko czeka, by ścigać go pod górę. Model Evo jest również bardzo ekscytujący. W przeciwieństwie do Cannondale, Specialized opiera się na tylnym trójkącie opracowanym specjalnie dla Evo. Ponadto kąt skrętu jest bardzo luźny jak na taki plik wyścigowy, co jasno pokazuje, jak poważnie Specialized podchodzi do orientacji w dół.



Sieć

www.specialized.com

tagi:PrzełajowyMaratonSpecializedWyspecjalizowana EpicXC

O redakcja

Velomotion to Twój zespół ekspertów od rowerów i e-rowerów, profesjonalnych rowerzystów i zapalonych rowerzystów. W naszym magazynie prezentujemy nowości produktowe, aktualne i krytyczne relacje z testów oraz nowości ze świata kolarstwa. Opowiadamy się za świadomością jakości, know-how i żywym entuzjazmem dla tematu rowerów.

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 4: Pogacar świętuje swoje 100. zwycięstwo w karierze zawodowej

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 3: Merlier wygrywa po chaosie spowodowanym wypadkiem na spokojnym etapie

Lustro S-Works Power Evo: Komfort spotyka się z wydajnością

Atera Forza M: Wygraj bagażnik na rower, aby przeżyć więcej przygód

Tour de France Philipsena

Zapowiedź Tour de France nr 3: Masowy sprint w Dunkierce

Van der Poel Tour de France

Tour de France nr 2: Mathieu van der Poel pokonał Tadeja Pogacara

Zapowiedź 2025. etapu Tour de France 2

Zapowiedź Tour de France nr 2: Czy Pogacar już zaatakuje?

Related Stories

  • Merida 2021 XNUMX: Rower terenowy w futerku XC?
  • Top 10: Najlepsze w pełni MTB 2021 - od XC po Enduro
  • BMC Dwusuw 2021: Wysokiej klasy hardtail dla każdego
  • Kanion Lux CF 2020: XC i maraton w całości od 2.899 euro
  • Nowości produktowe: Pierwsze spojrzenie: Whyte S-120c Działa: najlepsze z obu światów?
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH