Nowości produktowe / MTB: Zwłaszcza jeśli chodzi o rowery górskie, prawie żaden inny producent nie może nadążyć za wyborem Cube i stosunkiem ceny do jakości. Jeśli przyjrzysz się bliżej asortymentowi z 2019 roku, prawdopodobnie niewiele się zmieni w nadchodzącym roku. Przyjrzeliśmy się najciekawszym rowerom górskim Cube 2019.
Rowery górskie Cube 2019: Cube Reaction 2019
Reaction to jeden z odwiecznych faworytów wśród rowerów górskich Cube. Dzięki szerokiemu przedziałowi cenowemu, aluminiowej i karbonowej ramie oraz wyważonej geometrii, obejmuje szeroki wachlarz potencjalnych przyjaciół terenowych - od okazjonalnych rowerzystów turystycznych po sportowca-hobby z zamiłowaniem do wyścigów. Ta zasada nie zmieni się wcale w 2019 roku – Reaction otrzyma kilka ekscytujących nowych wariantów wyposażenia.
Reaction Pro to punkt wyjścia. Rower z aluminiową ramą jest wyposażony w 1.099-biegową przerzutkę Shimano XT i amortyzowany widelec RockShox Recon Silver za 11 euro. Jeśli wolisz ramę z włókna węglowego, w Reaction C:62 otrzymasz prawie takie samo wyposażenie jak Reaction Pro, ale z ramą z włókna węglowego. Podstawowy model z włókna węglowego będzie kosztował 1.499 euro i przy wadze 12,3 kg jest o ponad kilogram lżejszy niż jego aluminiowy odpowiednik.
Ambitni kierowcy, którzy radzą sobie bez przedniej przerzutki, powinni przyjrzeć się Reaction C:62 Race Eagle. Jest wyposażony w napęd GX Eagle, widelec RockShox Reba i koła Fulcrum Red 55. Za 2.299 euro jest to bardzo spójny pakiet. Nowym liderem jest Reaction C:62 One, który jest dostarczany z nową grupą XTR od Shimano i któremu przyjrzeliśmy się bliżej na wewnętrznej wystawie.
Pierwsze spojrzenie: Cube Reaction C:62 One


Rowery górskie Cube 2019: Cube Acid 2019
Cube Acid zawsze był punktem wyjścia do sportowych hardtaili Cube i przemawia przede wszystkim do tych, którzy cenią sobie najlepszy możliwy stosunek ceny do wydajności. W roku modelowym 2019 aluminiowa rama otrzymała kilka ulepszeń, takich jak mocowany na wcisk suport i zmienione prowadzenie kabli w ramie. Cube wprowadza dwa modele ze swojego hardtaila „chleba i masła” – oba w cenie 999 euro. Oprócz modelu z 2-biegową mieszanką napędową Shimano XT/SLX i widelcem Recon Silver od RockShox, wielu fanów powinien znaleźć Acid Eagle z nowym 12-biegowym napędem Sram NX Eagle.
Pierwsze spojrzenie: Cube Acid Eagle

Rowery górskie Cube 2019: Cube AMS 100 2019
Cube AMS 100 przeszedł hojną metamorfozę w zeszłym roku i dlatego pozostanie w dużej mierze niezmieniony w 2019 roku. Maraton i XC-Fully pozostają wyłącznie rowerami 29-calowymi i będą dostępne tylko z ramą karbonową w nadchodzącym sezonie. Podstawowy model Cube AMS 100 C:68 Race 29 za 3.499 euro jest wyposażony w ramę Fox i 2-biegowy układ napędowy Shimano XT. Waży 11,5 kg.
Zwieńczeniem linii jest AMS 100 C:68 SLT, który za niecałe 6.000 euro ma między innymi zawieszenie Fox Factory, karbonowe koła Newmen i układ napędowy Sram XX1 Eagle. Pomiędzy jest AMS 100 C:68 SL za 4.999 € - również z zawieszeniem Fox Factory, ale zamiast napędu XX1 Eagle jest nowy Shimano XTR i trzeba się obejść bez karbonowych kół (tutaj, aby przetestować zeszłoroczny model).
Trochę nie na miejscu jest nowy Cube AMS 100 C:68 TM, który ma wypełnić lukę między rowerami maratońskimi a rowerami terenowymi dzięki widelcowi 120 mm, sztycy regulowanej i nieco cięższemu sprzętowi do jazdy po szlakach. Mieliśmy już okazję porwać nowy rower na krótką jazdę próbną.
Pierwsza jazda: Cube AMS 100 C:68TM
Rowery górskie Cube 2019: Cube Stereo 120 2019
Jeśli AMS 100 jest trochę zbyt wyścigowy i chciałbyś mieć kilka dodatkowych rezerw pod tyłkiem, ale nie chcesz bezpośrednio roweru na szlaki, znajdziesz go w Cube Stereo 120. Na rok 2019 jest dostępny tylko jako rower 29-calowy i tylko z aluminiową ramą. Rozpoczęcie pracy ze Stereo 120 Pro 29 za 1.599 euro jest niezwykle przystępne, chociaż jasne jest, że nie należy oczekiwać sprzętu z najwyższej półki w tej cenie. Jednak dzięki zawieszeniu pneumatycznemu Suntour i 10-biegowemu napędowi Shimano Deore otrzymujesz solidną cenę, która z pewnością powinna dać początkującym wiele przyjemności.
Stereo 120 koncentruje się również na nowym modelu Trail Motion Stereo 120 TM. Trzeba wydać prawie 2.500 euro, ale dostaje się też niezwykle spójny sprzęt, w tym napęd GX Eagle i zawieszenie Fox ze 130 mm z przodu.
Pierwsze spojrzenie: Cube Stereo 120™

Cube Bikes 2019: rowery szosowe, MTB, e-bikes – najważniejsze informacje w skrócie