Nowości produktowe / MTB: W ramach Mistrzostw Świata XC w Lenzerheide firma BMC podniosła kurtynę nowego roweru Fourstroke 01. Dzięki niezwykle progresywnej geometrii i zintegrowanej regulowanej sztycy odkrywa granice tego, co w pełni ucieleśnia współczesny wyścig.
Po pierwsze: nowy BMC Fourstroke 01 to radykalny rower XC. Na pierwszy rzut oka jednak niewiele się zmieniło i Fourstroke jest wyraźnie rozpoznawalny jako rower z hal BMC w 2019 roku. Koła 29 cali, lekka karbonowa rama i dobrze znany tylny trójkąt APS. Jako wariant wydajnego systemu VPP, ten ostatni w szczególności był kluczem do sukcesu rowerów górskich BMC w ostatnich latach.
BMC Fourstroke 01 2019: Zintegrowana regulowana sztyca - lekka i łatwa w utrzymaniu
Regulowane sztyce podsiodłowe od dłuższego czasu nie są dostępne wyłącznie w rowerach grawitacyjnych i enduro. Chociaż są one niemal standardem w rowerach terenowych i turystycznych, coraz częściej spotykasz pliki maratonów, a nawet wyścigów XC ze sztycą regulowaną - zarówno dla kolarzy hobbystów, jak i zawodowców Pucharu Świata. Zalety w stromym terenie są chyba niepodważalne, ale fakt, że wiele rowerów XC nadal radzi sobie bez sztyc, ma dwa główne powody: wagę i podatność na uszkodzenia.
Właśnie w tym miejscu pojawia się BMC z nowym Fourstroke 01. Projektanci nie mieli wątpliwości, że nowoczesny rower przełajowy nie może już obejść się bez chowanej sztycy. Nic więc dziwnego, że wszystkie trzy warianty wyposażenia są wyposażone w sztycę regulowaną. Jednak zamiast sięgnąć po jeden z wielu istniejących na rynku produktów, Impec Lab sam zabrał się za deskę kreślarską. Rezultatem jest Race Application Dropper, który został opracowany specjalnie dla ramy Fourstroke 01 i jest w nim mniej więcej zainstalowany na stałe.
80mm tonący przy łącznej wadze 345g - to dużo lżejsze i bardziej elastyczne niż konkurencyjne produkty do XC (Specialized Command Post XCP | 35mm zakres regulacji ok. 400g lub KS Lev Carbon | 65mm zakres regulacji ok. 420g) . Większości kierowców nie powinno obchodzić, że wystarczy, że będziesz miał tylko dwie pozycje - czyli całkowicie wysuniętą lub całkowicie opuszczoną.
Niska waga jest możliwa dzięki konsekwentnemu dopasowaniu do ramy. Wspornik ma eliptyczny kształt o różnej grubości ścianek, a dzięki sprytnemu wykorzystaniu materiału można uzyskać oszczędności na wadze. Solidne i proste wnętrze bez hydrauliki i z niskim ciśnieniem powietrza powinno zapewniać niskie koszty utrzymania i długą żywotność. To ostatnie jest również bezwzględnie konieczne, ponieważ ze względu na specjalny kształt rury podsiodłowej prawdopodobnie nie będzie można jeździć na konwencjonalnych sztycach w Fourstroke 01.
BMC Fourstroke 01 2019: progresywna geometria na wymagające trasy
Chyba żadna inna dyscyplina MTB nie zmieniła się tak bardzo w ciągu ostatnich 10 lat jak biegi przełajowe. Trasy są teraz bardzo wymagające technicznie, nawet na poziomie regionalnym, nie mówiąc już o Pucharze Świata. Kilka lat temu jedno lub drugie przejście z łatwością przeszłoby jako zjazd. Rozwój ten stwarza ekstremalne wyzwania dla jeźdźców i materiałów i nieuchronnie prowadzi do zmian w odpowiednich rowerach i ich orientacji.
Biorąc pod uwagę te wymagania, nie jest zaskakujące, że ogólny trend geometrii w branży MTB ma również wpływ na ramy dla chłopców i dziewcząt XC: dłuższe ramy główne, krótsze mostki i bardziej płaskie kąty skrętu przyczyniają się w szczególności do płynnego poruszania się w wymagającym terenie. Dzięki modelowi Fourstroke 01 2019 BMC jest liderem tego trendu: na przykład kąt skrętu 67.5° mieści się w zakresie, w którym jeszcze kilka lat temu znajdowały się AM, a nawet Enduro.
Ponadto rama główna jest bardzo długa, zarówno pod względem górnej rury, jak i zasięgu: Oznacza to, że można bez problemu używać również krótkich mostków, co również poprawia obsługę. Aby rozstaw osi był wystarczająco krótki, aby z powodzeniem pokonywać ciasne zakręty, tylne rury tylnego trójkąta pozostają poniżej 430 mm, a zatem są wyjątkowo krótkie jak na rower 29-calowy. Z jednej strony łatwiej jest obciążyć tylne koło na stromych odcinkach i tym samym poprawić trakcję, z drugiej strony może wymagać większego przeniesienia ciężaru na przód, aby zapobiec podjeżdżaniu przedniego koła.
Geometria BMC Fourstroke 01 2019
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 420 | 440 | 480 | 510 |
Pozioma rura górna (w mm) | 582 | 607 | 630 | 654 |
główka ramy (w mm) | 96 | 107 | 117 | 134 |
tylny trójkąt (w mm) | 429 | 429 | 429 | 429 |
Rozstaw osi (w mm) | 1129 | 1155 | 1180 | 1206 |
Kąt skrętu (w °) | 67.5 | 67.5 | 67.5 | 67.5 |
Kąt siedziska (w °) | 75.6 | 75.6 | 75.6 | 75.6 |
Zasięg (mm) | 423 | 445 | 465 | 485 |
Stosy (mm) | 580 | 590 | 600 | 615 |
BMC Fourstroke 01 2019: modele, wyposażenie i ceny
BMC Fourstroke 01 będzie dostępny w momencie premiery w trzech konfiguracjach i jako zestaw ramek. Ceny są wygórowane: nawet podstawowy model, który jest dość solidnie wyposażony w zawieszenie GX Eagle i Fox Performance, kosztuje prawie 6.000 euro. Topowy model kosztuje nawet 9.999 3.999 euro. Jeśli wolisz zrobić to sam, możesz kupić podstawowy zestaw ramy zawierający amortyzator, sztycę i mostek za XNUMX euro.
Czterosuwowy BMC 01 TRZY
Napęd: Sram GX Eagle 12-rzędowy
podwozia: Fox Float DPS Performance Elite / Fox Float 32 SC Performance
wirniki: Splajn DT Swiss X1700
hamulce: Shimano SLX M7000
Cena: € 5.999
Czterosuwowy BMC 01 DWA
Napęd: Shimano XTR 12-biegowy
podwozia: Fox Float DPS Performance Elite / Fox Float 32 SC Performance
wirniki: DT Swiss XR1501 Spline ONE
hamulce: Shimano XTR
Cena: € 7.999
Czterosuw BMC 01ONE
Napęd: Sram XX1 Orzeł
podwozia: Fabryka Fox Float DPS / Fabryka Fox Float 32 SC
wirniki: DT Swiss XRC1200
hamulce: Ostateczny poziom Sram
Cena: € 9.999
Rama BMC Fourstroke 01
W zestawie: sztyca RAD, amortyzator Fox Float DPS Factory, mostek BMC MSM01
Waga: Wraz ze wspornikiem RAD i amortyzatorem ok. 2,5 kg
Cena: € 3.999
Schreibe einen Kommentar