Test: Co się mówi? Nie oceniaj książki po okładce? Jeśli chcesz zastosować tę mądrość w świecie rowerów, możesz powiedzieć: Nie oceniaj roweru po jego komponentach. Specialized Turbo Levo jest tego imponującym dowodem, ponieważ oferuje wysoką wydajność pomimo skromnego wyposażenia.
Specialized Turbo Levo: fakty
Skok zawieszenia: 150mm / 150mm
rozmiar koła: 29 cali
Napęd: Specjalistyczne 2.1
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Specjalistyczny TCU
Pojemność akumulatora (rower testowy): 500Wh
Materiał ramy: Alu
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 22,76 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 136 kg
Cena: € 4.799
Ramki do zdjęć | Wysokiej jakości aluminium M5 |
widelec amortyzowany | Rock Shox 35 |
napęd | Specjalistyczne 2.1 |
akumulator | 500Wh |
niemy | Wybór RockShox Deluxe |
wirniki | Trawers Roval 29 |
Opona VR | Specialized Butcher Grid 2,6" |
Tętno opon | Specialized Eliminator BLACK DMND 2,6" |
przerzutka tylna | SRAM NX |
dźwignia zmiany biegów | SRAM NX |
korba | Praktyka działa M30 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Sram Poziom T |
tarcze hamulcowe | Sram Linia środkowa 200/200 mm |
sztyca | Zakraplacz Tranz-X 150 mm (dł.) |
siodło | Specjalistyczny mit 155S |
trzon | Szlak Specjalistyczny |
Lenker | Szlak Specjalistyczny |
Mija już pięć lat odkąd kultowy amerykański producent Specialized wywołał sensację w branży prezentacją pierwszego e-roweru górskiego. Od tego czasu wiele się wydarzyło, a Levo również przeszedł pewne zmiany. Jego bezdyskusyjnie dobre osiągi i imponująca wszechstronność nie uległy zmianie – oba dotyczą również najtańszego modelu podstawowego, który nazywa się po prostu Specialized Turbo Levo.
Zaskakująco niska waga
Z aluminiową ramą, dość tanim zawieszeniem RockShox, 11-biegowymi przerzutkami i większością osprzętu naszej własnej firmy, ogólny pakiet za niecałe 4.800 euro wydaje się raczej umiarkowany. Fakt, że ten wygląd jest bardzo zwodniczy, wynika ze świetnego napędu Specialized 2.1, ale także z dobrze przemyślanej ramy z piękną geometrią i bardzo dobrze zaokrągloną ogólną koncepcją. Pozytywną niespodzianką jest również waga: 22,76 kg to jeden z najlżejszych rowerów w naszym polu testowym bestsellerów.
Geometria Specialized Turbo Levo
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 380 | 410 | 455 | 505 |
Pozioma rura górna (w mm) | 577 | 600 | 631 | 664 |
główka ramy (w mm) | 95 | 95 | 125 | 140 |
tylny trójkąt (w mm) | 455 | 455 | 455 | 455 |
Rozstaw osi (w mm) | 1182 | 1202 | 1235 | 1266 |
Kąt skrętu (w °) | 66,04 | 66,04 | 66,04 | 66,04 |
Kąt siedziska (w °) | 75,04 | 74,79 | 74,48 | 74,14 |
Zasięg (mm) | 415 | 435 | 455 | 480 |
Stosy (mm) | 606 | 606 | 634 | 647 |
Cichy jak szept, czuły, mocny i dynamiczny: silnik Turbo Levo łączy w sobie wszystkie właściwości, których oczekujemy od nowoczesnego napędu E-MTB, a nawet przewyższa bardzo dobry napęd Bosch CX. Akumulator 500 Wh w dolnej rurze wystarcza nawet na jednodniową wycieczkę w umiarkowanym tempie - w razie potrzeby bezpłatna, wewnętrzna aplikacja Mission Control może pomóc w planowaniu zużycia. Rowerzyści z napędem elektrycznym, którzy są entuzjastami technologii, mogą również za pomocą smartfona dostosować różne charakterystyki silnika do własnych potrzeb. Koncepcja obsługi bezpośrednio na rowerze jest bardzo prosta: nie ma wyświetlacza - poziom naładowania i poziom wsparcia są wyświetlane za pomocą diod LED w elemencie sterującym na górnej rurze. Moc silnika można kontrolować za pomocą minimalistycznego pilota na kierownicy.
Podobne e-rowery górskie w teście
Specialized Turbo Levo E-MTB w teście: Mocne osiągi mimo przeciętnego wyposażenia
Test: Co się mówi? Nie oceniaj książki po okładce? Jeśli chcesz zastosować tę mądrość w świecie rowerów, możesz powiedzieć: Nie oceniaj roweru po jego komponentach. Specialized Turbo Levo jest tego imponującym dowodem, ponieważ oferuje wysoką wydajność pomimo skromnego wyposażenia. Specialized Turbo Levo: Fakty Podróże: […]
Centurion No Pogo E R2600i E-MTB w teście: Szwabski wszechstronny zawodnik z tym „czymś”.
Test: Centurion No Pogo E spotyka tradycję i nowoczesność - Ur-No Pogo był jednym z pierwszych rowerów górskich z pełnym zawieszeniem na rynku i przetrwał wszystkie trendy w krótkotrwałym świecie rowerów; Najnowszy wariant z silnikiem jest wyposażony w najnowszą technologię, od silnika Bosch CX i akumulatora 625 Wh po 12-biegową skrzynię biegów. W […]
Haibike XDURO AllMtn 3.5 E-MTB w teście: Specjalista wspinaczki z mocnym sprzętem
Test: Jeśli szukasz roweru typu E-MTB do technicznych przejść wspinaczkowych, Haibike XDURO AllMtn 3.5 jest właściwym wyborem. Rower napędzany silnikiem Bosch CX naprawdę zaskoczył nas pod górę i był świetną zabawą. Dzięki 160-milimetrowemu podwoziu i mocnym komponentom może również zjeżdżać w dół, ale jest nieco spowalniany przez nieporęczne prowadzenie. Haibike […]
Wszechstronny przekonujący w terenie
Przekonujący silnik w połączeniu z udaną geometrią pozwala Levo niemal bez wysiłku pokonywać nawet techniczne podjazdy. Tak więc droga na szczyt jest już niezwykle zabawnym przedsięwzięciem. Tylny koniec działa dobrze, pozostaje aktywny, aby pochłaniać nierówności, ale nie ugina się podczas siedzenia, zapewniając wygodną pozycję do pedałowania. Również dzięki mocnemu silnikowi mała przepustowość 11-biegowych biegów prawie nie ma negatywnego wpływu na właściwości jezdne w praktyce, chociaż szersza stopniowana kaseta pozwoliłaby na bardziej energooszczędny styl jazdy.
Nie mniej przekonująca jest droga w dół – najlepiej wymagającymi trasami. Pomimo dość prostych elementów RockShox, zawieszenie działa całkiem nieźle, choć przy ostrej jeździe osiąga swoje granice. W szczególności tłumienie widelca jest nieco przytłoczone szybkimi, mocnymi uderzeniami. Z drugiej strony opony naszej własnej firmy oferują ogromne rezerwy: przyczepny Butcher z przodu chwyta się w trudnych warunkach, a dzięki grubej osnowie BLCK DMND tylnej opony Eliminator prawie nie musisz się martwić o przebicia. Mniej pozytywne wrażenie zrobiły hamulce Sram Level T. Pomimo dużych tarcz i 4-tłoczkowego zacisku z przodu, mają duże trudności z okiełznaniem pędu Turbo Levo w dół.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii bestsellerów: BH AtomX Lynx 6 Pro | BMC Trailfox AMP SX dwa | Proton Bottechia | Bulls E-Stream Evo AM 3 | Kanion Neuron: ON 9.0 | Centurion No Pogo E R2600i | Corratec E-Power RS 160 Pro | Cube Stereo Hybrid 140 HPCTM | Ducati MIG-S | Ulotka Uproc 3 6.50 | Focus Jam² 6.8 Dziewięć | Fuji Blackhill Evo 27,5+ 1.3 | Ghost Hybrid ASX 6.7+ | Gigantyczna postawa E Pro 0 | Wzmacniacz GT Force | Haibike XDURO AllMtn 3.5 | Hercules Nos Pro FS 1.1 | Kettler Scarpia FS 2.0 | Zdalny CTRL Kona | KTM Macina Chacana 291 | Przepięcie Lapierre'a AM 7.6 | Nox Hybrid All-MTN 5.9 Comp Sachs | Radon Render 8.0 | R Rayom FullRay E-Seven 9.0 | Scott Strike eRide 910 | Wyspecjalizowany Turbo Levo | Stevens E-Pordoi | Stevens E-Sledge ES | Thok Mig 2.0 | Kolejka trekkingowa 7
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar