Test: Kto powiedział, że nie można się dobrze bawić z małą ilością podróży? Giant Stance E+ 0 Pro zaskoczył nas w teście jako tani „walet do wszystkiego”. Pomimo ogólnie bardziej zorientowanych na wycieczki cech, było dużo zabawy w terenie, nawet jeśli tutaj trzeba jechać trochę wolniej.
Giant Stance E+ 0 Pro: fakty
Skok zawieszenia: 130mm / 120mm
rozmiar koła: 29 cali
Napęd: Gigantyczny SyncDrive Pro
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Gigantyczny RideControl ONE
Pojemność akumulatora (rower testowy): 500Wh
Materiał ramy: Alu
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 24,34 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 156 kg
Cena: € 4.299
Ramki do zdjęć | ALUXX SL aluminium |
widelec amortyzowany | RockShox Revelation 35RL |
napęd | Gigantyczny SyncDrive Pro |
akumulator | Ogromne 500 Wh |
niemy | RockShox Monarch RT |
wirniki | Piasty Shimano / Obręcze Giant XCT29 |
Opona VR | Maxxis Ardent Exo 2,4" |
Tętno opon | Maxxis Ardent Exo 2,4" |
przerzutka tylna | ShimanoXT M8100 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano SLX M7100 |
korba | Ćwicz e-Cadet+ |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | SHIMANOMT520 |
tarcze hamulcowe | Shimano RT64 203/203mm |
sztyca | Gigantyczny przełącznik stykowy 150 mm (L) |
siodło | Gigantyczny Kontakt Neutralny |
trzon | Gigantyczny kontakt |
Lenker | Taśmy nośne Giant Connect TR |
Tendencja do coraz większego skoku zawieszenia w rowerach E-MTB nie została odrzucona w ostatnich latach. Nawet bardziej turystyczne motocykle mają teraz często 150 mm skoku lub więcej. Rozwój nie jest zbyt zaskakujący: większy skok zawieszenia oznacza dodatkowe możliwości terenowe, a wady, takie jak umiarkowany napęd, są ostatecznie kompensowane przez silnik. Jednak Giant Stance E+ 0 Pro imponująco pokazuje, że to równanie jest trochę za krótkie i że nadal warto budować lub kupować E-MTB z niewielkim skokiem sprężyny - także dlatego, że gigant rowerowy ma wiele do zaoferowania, jeśli chodzi o budowę -w komponentach zrobiło się dobrze.
Wysoki współczynnik zabawy pomimo niewielkiej wiosennej podróży
Dzięki 120 mm skoku z tyłu Stance E+ jest niemal egzotyczny wśród nowoczesnych E-MTB. Z przodu Giant wyposażył swój rower turystyczny w widelec Rockshox 130 o skoku 35 mm. Biorąc pod uwagę te liczby, szczerze spodziewaliśmy się spokojnego turysty. Wydawało się to również potwierdzać pozycja siedząca, która jest o wiele wygodniejsza niż w wielu innych e-MTB. No dobrze, nie ma problemu – nie każdy E-MTB musi być rakietą na szlaku. myśleliśmy. Na zjeździe Gigant nagle i nieoczekiwanie pokazał zęby i spisał się świetnie. Zwinny, żywy, zabawny - tył ma dużo popu, a ogólnie tanie, ale solidne komponenty dobrze ze sobą współgrają. Oczywiście - Stance E nie jest prawdziwą rakietą zjazdową. W szczególności przednia opona nie ma wystarczającej przyczepności, a wspomniana geometria jest trochę za dobra. Ale: jeśli chcesz wybrać się na wymagający szlak, z pewnością możesz to zrobić dzięki Stance E.
Geometria Giant Stance E+ 0 Pro
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 406 | 432 | 482 | 507 |
Pozioma rura górna (w mm) | 580 | 600 | 625 | 650 |
główka ramy (w mm) | 100 | 110 | 120 | 135 |
tylny trójkąt (w mm) | 465 | 465 | 465 | 465 |
Rozstaw osi (w mm) | 1162 | 1183 | 1209 | 1236 |
Kąt skrętu (w °) | 67 | 67 | 67 | 67 |
Kąt siedziska (w °) | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 |
Zasięg (mm) | 405 | 422 | 444 | 465 |
Stosy (mm) | 590 | 599 | 608 | 622 |
Bardzo podoba nam się to, że Giant zadbał o detale: widelec ma golenie 35mm i sztywne zawieszenie pomimo niewielkiego skoku sprężyny, kierownica jest ładna i szeroka na 780mm, sztyca regulowana oferuje wystarczająco duży zakres regulacji, a 4-tłoczkowy hamulce Shimano połączono z dużymi tarczami z przodu iz tyłu. Wzięte z osobna, to wszystko drobiazgi - ale w sumie robią różnicę między dobrym a bardzo dobrym e-MTB.
Podobne e-rowery górskie w teście
Radon Render 8.0 E-MTB w teście: Sportowy wszechstronny w atrakcyjnej cenie
Test: Radon Render 8.0, którego cena wynosi prawie 4.000 euro, to cenowo wypowiedzenie wojny konkurencji. Z silnikiem Bosch Performance CX, dużym akumulatorem 625 Wh, przynajmniej solidną karbonową ramą, również nie oszczędzano na sprzęcie. W praktyce okazuje się, że jest to zaskakująco potężny wszechstronny środek, który jednak nie jest pozbawiony […]
Canyon Neuron:ON 9.0 E-MTB w teście: Przyjemny w dotyku, wszechstronny samochód z potencjałem do jazdy w terenie
Test: Canyon Neuron:ON 9.0 zastępuje dobrze wychowany rower turystyczny z pełnym zawieszeniem w gamie E-MTB z Koblencji, ale był w stanie udowodnić w teście, że jest to doskonały, wszechstronny i wszechstronny rower terenowy . Nawet na zjeździe był (prawie) całkowicie przekonujący dzięki świetnemu podwoziu, jeśli podejdzie się do niego nieco ostrożniej. Kanion Neuron:ON […]
Cube Stereo Hybrid 140 HPC TM E-MTB w teście: Przekonujący ogólny pakiet z chęcią zjazdu
Test: Cube Stereo Hybrid 140 HPC TM na papierze imponuje wręcz zbyt dobrym sprzętem w cenie 5.000 euro. W praktyce rower Bosch CX zachowuje to, co obiecują dane techniczne i zapewnia doskonałe osiągi na szlaku. Jednak jego ogólna orientacja powinna bardziej spodobać się sportowym narciarzom zjazdowym […]
Silnik z deficytami w odpowiedzi
Silnik SyncDrive Pro nieco spowalnia rower na płaskim i pod górę. To musi stracić kilka piór, szczególnie pod względem reakcji i działania. Podczas przyspieszania wspomaga się nieco ospale, ale ma trudności z nadążaniem za szybkimi zmianami tempa. Jeśli podczas postoju postawisz stopę na pedale, może się również zdarzyć, że silnik zacznie nieprzyjemnie „drżeć”.
W zasadzie wewnętrzny RideControl ONE jest w porządku: minimalistyczny, z kilkoma przyciskami i bez żadnego wyświetlacza. Niestety diody wskazujące poziom naładowania i poziom wsparcia są słabo widoczne w słońcu, a przyciski są dość gąbczaste, zwłaszcza w rękawiczkach. Z drugiej strony niski i dyskretny hałas silnika jest bardzo przyjemny. Pod względem mocy nie jest przytłoczony nawet na stromych podjazdach i zapewnia stałe wsparcie we wszystkich kadencjach.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii bestsellerów: BH AtomX Lynx 6 Pro | BMC Trailfox AMP SX dwa | Proton Bottechia | Bulls E-Stream Evo AM 3 | Kanion Neuron: ON 9.0 | Centurion No Pogo E R2600i | Corratec E-Power RS 160 Pro | Cube Stereo Hybrid 140 HPCTM | Ducati MIG-S | Ulotka Uproc 3 6.50 | Focus Jam² 6.8 Dziewięć | Fuji Blackhill Evo 27,5+ 1.3 | Ghost Hybrid ASX 6.7+ | Gigantyczna postawa E Pro 0 | Wzmacniacz GT Force | Haibike XDURO AllMtn 3.5 | Hercules Nos Pro FS 1.1 | Kettler Scarpia FS 2.0 | Zdalny CTRL Kona | KTM Macina Chacana 291 | Przepięcie Lapierre'a AM 7.6 | Nox Hybrid All-MTN 5.9 Comp Sachs | Radon Render 8.0 | R Rayom FullRay E-Seven 9.0 | Scott Strike eRide 910 | Wyspecjalizowany Turbo Levo | Stevens E-Pordoi | Stevens E-Sledge ES | Thok Mig 2.0 | Kolejka trekkingowa 7
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar