Rondo Ruut CF 2: Fakty
Materiał ramy: Węgiel
Rozmiar kół: 700c (kompatybilny z 650b)
Maksymalny prześwit opony: 50 mm (700c) / 53 mm (650b)
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): nie
uchwyt na butelkę: dolna rura w górę, rura podsiodłowa
Sonstiges: Oczka Oberror
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.560g/1.666g/3.226g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 9,35g
Cena: € 2.999
Charakterystyczny kształt ramy i ogromny prześwit na opony
Rondo wdarło się na scenę kolarską z hukiem w 2017 roku. Producent o polskich korzeniach zrobił niemałe zamieszanie Ruutem - nowa nazwa, świeży design, innowacyjne funkcje. Od tego czasu portfolio stale się poszerza, a producent cieszy się obecnie dobrą opinią, zwłaszcza wśród fanów Gravela. Dawny pierwszy produkt pozostał do dziś – Ruut. Wszechstronny szutrowy rower jest teraz dostępny z czterema (!) ramami wykonanymi z materiałów: karbonowym, aluminiowym, stalowym i tytanowym.
Nowości produktowe: Rondo Ruut: nowa wszechstronna szuterowa przełajowa z regulowaną geometrią
Rynek: Wczoraj wieczorem polski producent Rondo zaprezentował swój pierwszy rower na Beliner Fahrradschau - Rondo Ruut to uniwersalny rower szutrowy z dużym prześwitem na opony, unikalnym designem i kilkoma udoskonaleniami technicznymi. Również dla nas, którzy na co dzień zajmujemy się tematem rowerów, zawsze ekscytujące jest […]
rowery wyścigowe: Test: Rondo Ruut AL – górski rower szutrowy crossowy
Test: Od wiosennej prezentacji minęło kilka miesięcy, ale Rondo Ruut jest już dostępne. Poddaliśmy aluminiową wersję wszechstronnego roweru szutrowego gruntownym testom. Tej wiosny Rondo Ruut zostało po raz pierwszy zaprezentowane na targach rowerowych w Berlinie. Nowy rower, nowy producent, znajome twarze: Rondo ma siedzibę w Polsce, […]
Z Ruut CF przetestowaliśmy wersję z włókna węglowego, której uderzająca rama z włókna węglowego nadal magicznie przyciąga ciekawskie spojrzenia nawet po trzech latach na rynku. Niezwykłe załamanie w tylnej części górnej rury z pewnością nie jest dla każdego, ale przynajmniej nam się podoba. Ponadto rower powinien oferować większą elastyczność i wygodę w tym wrażliwym obszarze.
Powinien to być sportowy, wszechstronny Ruut CF. Wszechstronność podkreśla duży prześwit na opony, nawet jak na dzisiejsze standardy: 50mm(!) dla klasycznych kół 28″, 53mm dla 650b. Przynajmniej w przypadku małych kół, dorosłe opony MTB powinny zmieścić się w ramie i widelcu. Punkty mocowania na ramie nie są aż tak bogate: chociaż błotniki nadal można zamocować, wygląda to źle z bagażnikami lub torbami - przynajmniej jeśli polegasz na odpowiednich oczkach.
Każdy, kogo pociąga „prawdziwy” teren na rowerze szutrowym, będzie zadowolony z Ruut CF nie tylko ze względu na szerokość opon – można również zamontować wysuwaną sztycę podsiodłową. Jednak ze względu na rozmiar wspornika 27,2 mm wybór jest nieco ograniczony.
Sportowa podstawowa orientacja Ruut CF jest również wyraźna, gdy spojrzy się na geometrię. Niski stos, czyli niski przód, spotyka się z krótkimi tylnymi widełkami i dość niskim suportem. Specjalna funkcja jest również ukryta w widelcu TwinTip, który umożliwia regulację geometrii za pomocą flip chipa. „Przesuwając” oś przedniego koła uzyskujemy zmianę kątów o około 0,5° oraz niewielką regulację zasięgu, stosu i wysokości suportu. Celem jest umożliwienie kierowcom decydowania, czy wolą zwinność, czy płynność.
Geometria Rondo Ruut CF 2 (Lo)
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 495 | 530 | 560 | 590 |
Pozioma rura górna (w mm) | 538 | 553 | 571 | 585 |
tylny trójkąt (w mm) | 420 | 420 | 420 | 420 |
Kąt skrętu (w °) | 70,5 | 71,5 | 71,5 | 71,5 |
Kąt siedziska (w °) | 73 | 73 | 73 | 73 |
Zasięg (mm) | 374 | 382 | 392 | 400 |
Stosy (mm) | 536 | 558 | 587 | 606 |
Geometria Rondo Ruut CF 2 (Cześć)
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 495 | 530 | 560 | 590 |
Pozioma rura górna (w mm) | 538 | 553 | 571 | 585 |
tylny trójkąt (w mm) | 420 | 420 | 420 | 420 |
Kąt skrętu (w °) | 71 | 72 | 72 | 72,3 |
Kąt siedziska (w °) | 73,5 | 73,5 | 73,5 | 73,5 |
Zasięg (mm) | 381 | 390 | 400 | 406 |
Stosy (mm) | 531 | 553 | 582 | 601 |
Przekonujący sprzęt z dobrym 1-biegowym napędem
Z Rondo Ruut CF 2 przetestowaliśmy najtańszą z trzech konfiguracji polskiego gravera. Za 2.999 euro jest to ogólnie jeden z bardziej przystępnych cenowo rowerów szutrowych - jeśli chcesz ramę z włókna węglowego. Trochę się rozczarowaliśmy, gdy spojrzeliśmy na wagę: 9,35 kg to o kilka gramów za dużo jak na nasz gust, nawet jak na ten dość tani przedział cenowy. Z drugiej strony, jeśli nauczyliśmy się czegoś w ciągu naszych wielu lat jako testerzy, to tego, że sama waga roweru nie mówi nic o jakości ani wrażeniach z jazdy.
Wraz z Sram Rival 1, Rondo zainstalowało grupę średniej klasy amerykańskiego producenta w Ruut CF 2 w konfiguracji z jedną tarczą. Sezon temu były chyba najczęściej montowanymi komponentami przerzutki w rowerach szutrowych - w tym roku Rival stracił nieco na wartości w porównaniu z nowym GRX od Shimano. Nie oznacza to jednak, że rywal nie może nadal nadążać. Ergonomia STI jest dobra, a zmiana biegów z amortyzowaną przerzutką tylną jest bardzo dobra. Jeśli chodzi o przełożenia, Ruut CF 2 korzysta z tego, że Rondo nie oszczędza na kasecie jak wielu innych producentów, ale wykorzystuje pełny wariant 10-42. Mamy więc 420% przepustowości, co powinno wystarczyć na większość terenów.
Ramki do zdjęć | Rondo Ruut Carbon |
widelec amortyzowany | Rondo TwinTip Carbon 2.0 |
wirniki | Piasty Rondo Superlight / aluminiowe felgi Rondo |
opona | WTB Nano 40mm |
przerzutka tylna | Ramowy rywal |
dźwignia zmiany biegów | Ramowy rywal |
korba | Sram Rywal 42t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Sram Rival HRD |
sztyca | Rondo 27,2:XNUMX |
siodło | Tkanina Scoop Flat Cr-Mo |
trzon | rondo |
Lenker | Rozbłysk Rondo |
Koła do Rondo pochodzą z naszej własnej firmy, są atrakcyjne wizualnie i niezbyt ciężkie. Obręcze o szerokości 21 mm są przystosowane do zastosowania bezdętkowego, podobnie jak zamontowane na nich opony WTB Nano o szerokości 40 mm. Te ostatnie są nieco w cieniu WTB Riddler, który jest obecnie montowany w wielu rowerach szutrowych - naszym zdaniem niesłusznie. Dzięki znacznie wyraźniejszemu profilowi Nano lepiej nadaje się na wycieczki terenowe, ale trochę gorzej toczy się po asfalcie.
Część wypoczynkowa z aluminiową sztycą 27,2 mm i siodełkiem z dobrego materiału jest odpowiednie w przedziale cenowym, kokpit pochodzi z samego Rondo i nie tylko dobrze pasuje wizualnie do reszty motocykla.
Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
Let's Gravel: Rondo Ruut CF 2
Ze względu na kształt ramy i rur, Rondo Ruut CF 2 na pierwszy rzut oka wygląda prawie jak sportowy rower przełajowy. Ale kiedy usiądziesz na Ruut CF 2, zdasz sobie sprawę, że ten rower nie jest rowerem crossowym. Dobra, trzeba przyznać, że Rondo Graveler jest sportowe. Ponieważ przy więcej niż dobrym przyspieszeniu motocykl nabiera żwawego charakteru i szybko jedzie do przodu. Wynika to przede wszystkim z doskonałego przenoszenia mocy motocykla.
Jednak jedną z największych cech specjalnych Rondo Ruut CF 2 jest widelec z podwójną końcówką. Położenie osi przedniego koła w widelcu można zmienić w zaledwie kilku prostych krokach, co ma znaczący wpływ na właściwości kierowania. Pierwsze ustawienie z bardziej stromymi kątami zapewnia zauważalnie bardziej dynamiczną i sportową jazdę, co wynika z bardziej bezpośredniego prowadzenia. Alternatywne ustawienie zapewnia Rondo Ruut CF 2 nieco bardziej zrelaksowaną i komfortową jazdę, co powinno być szczególnie korzystne na dłuższych trasach i bardziej niespokojnych odcinkach. To dało nam trochę większe bezpieczeństwo i pewność siebie na rowerze, zwłaszcza na szybszych i bardziej stromych odcinkach. Oczywiście dla wszystkich musi być jasne, że tej koncepcji nie można wykorzystać do stworzenia zupełnie nowego roweru szutrowego, ale w szczególności na prowadzenie wyraźnie wpływa zmienione ustawienie. W praktyce, naszym zdaniem, koncepcja ta sprawdza się całkiem dobrze.
Koncepcja komfortu Ruut CF 2 działa trochę gorzej, ponieważ to, co brzmi wiarygodnie i imponująco w teorii, ma tylko ograniczony sukces w praktyce. Ponieważ rama Rondo została zaprojektowana w taki sposób, aby oferować dodatkowy stopień elastyczności, a tym samym komfort w trzech widocznych miejscach. W praktyce jest jednak dość nieustępliwy i przede wszystkim w dość niefiltrowany sposób przenosi uderzenia na kierowcę.
W połączeniu z pewnymi opcjami montażu zapewniającymi wystarczającą kompatybilność akcesoriów i atrakcyjnymi komponentami, Rondo Ruut CF 2 jest niezmiennie solidnym, wszechstronnym rowerem o sportowym charakterze, który może przekonać dzięki innowacyjnej koncepcji geometrii / widelca.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
NS Bikes Rag+ 2: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700c (kompatybilne z 650b) Maksymalny prześwit na opony: 45mm (700c) / 55mm (650b) Rozmiar osi (v/h): 15×100 / 142×12 Mocowania błotników: Tak Mocowania bagażnika (przód/tył): Nie/Tak Koszyk na bidon: Dolna rura u góry, rura podsiodłowa Masa kół przód/tył/całkowita (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.810 g / 2.003 g / 3.813 g Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 10,91 kg Cena: […]
Recenzja roweru szutrowego Salsa Warroad 700c Ultegra: Specjalista wśród wszechstronnych
Test: Salsa Warroad Carbon chce wypełnić lukę między rowerem szosowym a szutrowym - z koncepcją wytrzymałościowego all-road, która łączy lekką i zwinną ramę, wysokiej jakości osprzęt i wiele punktów mocowania dla rowerzystów i rowerzystów turystycznych. Salsa Warroad 700c Ultegra: Fakty Materiał ramy: Karbon Rozmiary kół: 700c (kompatybilne z 650b) Maksymalny prześwit na opony: 35 mm (700c) / 47 mm (650b) Wymiar osi (przód/tył): […]
Test roweru szutrowego BH Gravel X Alu 1.0: Dużo żwiru za niewielkie pieniądze
Test: W roku modelowym 1.0 BH Gravel X Alu 2020 jest dostępny w nowej podstawowej wersji za niecałe 1.400 euro i okazuje się być doskonałym wszechstronnym rowerem, który wie, jak zadowolić udaną geometrią i dobrze przemyślanym wyposażeniem. BH Gravel X Alu 1.0 2020: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700cc Maksymalny prześwit na opony: 45mm Rozmiar osi (przód/tył): 12×100 / 142×12 Mocowania błotników: […]
Schreibe einen Kommentar