Test: Scott Addict Gravel 10 to niezwykle sportowy rower szutrowy, który powinien wywołać uśmiech na twarzach miłośników jednośladów, zarówno pod względem wizualnym, jak i technicznym. W praktyce przyspieszenie i zwinność są przekonujące, ergonomia doskonała, również dzięki nowym GRX Di2 STI.
Scott Addict Gravel 10: Fakty
Materiał ramy: Węgiel
Rozmiar kół: 700cc
Maksymalny prześwit opony: 38mm
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: nie
Oczka do bagażnika (v/h): nie
uchwyt na butelkę: Rura dolna w górę, rura podsiodłowa
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.450g/1.565g/3.015g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 8,11 kg
Cena: € 6.499
Wizualnie efektowna ramka z rasowym DNA
W firmie Scott oznaczenie modelu Addict oznacza wyścigi i osiągi od kilku sezonów - od 2017 r. również z przyrostkiem „Gravel”. Na sezon 2020 projektanci ram szwajcarskiego producenta pogrzebali głęboko w swoim worku trików, przynajmniej w przypadku testowanego przez nas topowego modelu Addict Gravel 10. Lakier – wow! Odważny tak, ale niebiesko-fioletowy połyskujący brokatowy kolor został przez nas bardzo dobrze przyjęty w redakcji i jest trudny do uchwycenia na zdjęciach. Oprócz wyglądu Addict Gravel ma sprawdzone właściwości. Rama jest wykonana z lekkiego włókna węglowego HMX, ma osie przelotowe i wewnętrznie poprowadzone kable - oczywiście w tym przedziale cenowym - i jest bez wątpienia jednym z najbardziej sportowych rowerów szutrowych na rynku.
Chociaż ten sportowy charakter może pochwalić się niską wagą i wysoką sztywnością - o tym później - wymaga również jednego lub dwóch kompromisów: Scott Addict Gravel to jedyny rower na naszym dużym polu testowym, który nie ma pozwolenia na błotniki. Dobra, trzeba przyznać: czy naprawdę jest odpowiednia liczba potencjalnych nabywców, którzy chcieliby wyposażyć taką rasową maszynę wyścigową w błotniki, dopiero się okaże. To samo dotyczy bagażników na sakwy, podczas gdy to również wyraźnie pozbawiłoby Addict jego mocnych stron, które, aby przewidzieć w tym momencie, niekoniecznie leżą w przydatności do zwiedzania. Odpowiednio, prześwit na opony jest również nieco mniejszy niż u większości konkurentów. Z 38 mm nadal powinieneś być w stanie zadowolić większość fanów żwiru.
Niezwykle sportowa geometria Scott Addict Gravel również podąża tą linią. Podwyższenie siodełka jest tak samo częścią podstawowej orientacji, jak raczej krótki rozstaw osi i stromy kąt skrętu. W połączeniu ze wspomnianą niską masą rower obiecuje przyspieszenie, zwinność i przyjemność z jazdy na papierze.
Geometria Scott Addict Gravel 10 2020
XS/49 | S / 52 | M / 54 | L / 56 | XL / 58 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 490 | 520 | 540 | 560 | 580 |
Pozioma rura górna (w mm) | 505 | 525 | 545 | 568 | 590 |
główka ramy (w mm) | 95 | 120 | 140 | 160 | 180 |
tylny trójkąt (w mm) | 422 | 422 | 422 | 422 | 422 |
Rozstaw osi (w mm) | 984 | 1002 | 1017 | 1043 | 1056 |
Kąt skrętu (w °) | 70 | 70 | 71 | 71 | 71 |
Kąt siedziska (w °) | 74.5 | 74 | 73.5 | 73 | 73 |
Zasięg (mm) | 360 | 369 | 378 | 390 | 405 |
Stosy (mm) | 521 | 545 | 564 | 583 | 602 |
Niska masa całkowita i eleganckie wyposażenie
Sportowy motocykl, sportowa cena: Scott chce kupić topowy model Gravel za niecałe 6.500 euro. Ale jest nie tylko naprawdę wysokiej jakości sprzęt od A do Z, ale także jedna z najniższych wag w naszym polu testowym: w rozmiarze M nasze wagi pozostają na poziomie 8,11 kg. Jest o dobre 500 g lżejszy niż średnia naszych rowerów z wyższej półki.
Ramki do zdjęć | Addict Gravel Disc HMX |
widelec amortyzowany | Addic Gravel Disc HMX Flat Mount |
wirniki | Dysk Syncros Capital 1.0 X40 |
opona | Schwalbe G-One Evolution 35mm |
przerzutka tylna | Shimano GRX RX810 Di2 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX ST-RX815 Di2 |
korba | Shimano GRX FC-RX810 48/31 |
przerzutka | Shimano GRX |
Hamulec | Tarcza Shimano BR-RX810 |
sztyca | Syncros Duncan 1.0 27.2 |
siodło | Syncros Tofino Regular 1.0 |
trzon | Syncros RR1.5 |
Lenker | Syncros Creston 1.0 Flare Carbon |
Pierwszą atrakcją Addict Gravel 10 jest z pewnością grupa Shimano GRX Di2, która jest tutaj zainstalowana z dwiema tarczami i przednią przerzutką. Niekwestionowane cechy nowej japońskiej grupy szutrowej ujawniają się jeszcze przed pierwszą zmianą. Di2 STI są siłą i obecnie stanowią dla nas punkt odniesienia, nawet poza segmentem szutrowym. Ergonomia, chwyt, wykonanie - naprawdę nie ma nic lepszego. Z tylną kasetą 11-34 i nową kombinacją tarczy 48×31, napęd ma zasięg 479%. Oznacza to, że jesteś wystarczająco uzbrojony na dłuższe, strome podjazdy i, w porównaniu z napędami 1-biegowymi, uzyskujesz również mniejsze skoki biegów (Więcej o przerzutkach przednich w rowerach szutrowych).
Obok ramy najważniejszym komponentem roweru dla ogólnych osiągów jest prawdopodobnie zestaw kołowy: Tutaj Scott może czerpać z wewnętrznej wiedzy firmy Syncros, która w ostatnich latach wielokrotnie trafiała na pierwsze strony gazet dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, zwłaszcza w sektorze kół. Syncros Capital 10 X1.0 Disc zainstalowany na Addict Gravel 40 jest specjalnie zaprojektowany do jazdy po szutrze, ma obręcze karbonowe o wysokości 40 mm i szerokości wewnętrznej 23 mm i jest wyjątkowo lekki, waży nieco ponad 1.600 g. Zważyliśmy układ kół naszego roweru testowego i wraz z 35-milimetrowymi oponami Schwalbe G-One i tarczami hamulcowymi waga zatrzymała się na nieco ponad trzech kilogramach - doskonała wartość.
Napis Syncros dominuje również nad innymi elementami dodatkowymi, które również nie dają powodów do krytyki: siodło Tofino z krótkim nosem jest tak samo udane, jak sportowy kokpit z kierownicą z włókna węglowego, którego subtelne rozchylenie 12° nie wymaga długi czas, aby się przyzwyczaić, nawet dla tych zmieniających się rowerów.
Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
Let's Gravel: Scott Addict Gravel 10
Oczekiwania co do osiągów Scott Addict Gravel 10 były wysokie. Kluczowe dane techniczne, wysokiej jakości wyposażenie i, co nie mniej ważne, niezwykle udany wygląd obiecywały mnóstwo radości z jazdy. Mówiąc krótko: bez wątpienia zapewnisz sobie radość z jazdy na Scott Addict Gravel 10 - jeśli usiądziesz na siodełku z odpowiednimi oczekiwaniami. Koło jest szybkie – bardzo szybkie. Staje się to jasne już po kilku obrotach korbą. Moc ląduje bezpośrednio na chrzęszczącej polnej drodze, 35-milimetrowe opony Schwalbe ruszają z szarpnięciem.
To pasuje do pozycji siedzącej na rowerze: wysokość siodełka nie jest ekstremalna, ale trudno ją złagodzić nawet za pomocą podkładek dystansowych pod mostkiem, a górna rura jest również stosunkowo długa w porównaniu do konkurencji. Więc siadasz na połyskującym fioletowym szutrowym torze wyścigowym i cieszysz się zwinnością i przyspieszeniem.
Sportowa pozycja siedząca nie oznacza, że Scott Gravelbike jest niewygodny – wręcz przeciwnie. Zarówno ergonomia kokpitu, jak i siodło są przyjemne i powinny bardzo dobrze pasować wielu rowerzystom. O ile Addict Gravel mruczy jak kotek na asfalcie, szutrze i dobrych ścieżkach, o tyle na nieco gorszych nawierzchniach czasem pokazuje zęby. Sztywna rama i zestaw kołowy z obręczami z wysokiej jakości włókna węglowego przenoszą ostrzejsze uderzenia bezpośrednio na rowerzystę. Z pozytywnej strony należy jednak wspomnieć, że motocykl pozostaje dość sterowny i jest zaskakująco płynny. Jednak bezkompromisowe właściwości naprawdę nie sprawiają, że chcesz dziury lub korzenie.
Zgodnie z oczekiwaniami, komponenty szlachetnego samochodu terenowego nie mają powodu do krytyki: grupa GRX Di2 niezawodnie zmienia biegi, hamulce mocno trzymają, ale zawsze pozostają dość łatwe do kontrolowania. Jak wspomniano, STI są prawdziwą rozkoszą i przyczyniają się do bardzo dobrej ergonomii.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
Test roweru szutrowego Corratec Allroad A1: Wygodny, wszechstronny żwir
Test: Corratec Allroad A1 to płynnie działający rower szutrowy z wygodną pozycją siedzącą i wszechstronnymi opcjami mocowania. Sprzęt nie daje powodów do krytyki i przekonuje również w praktyce. Dzięki doskonałym właściwościom toczenia doskonale nadaje się również jako rower dojeżdżający do pracy lub jako rower turystyczny. Corratec Allroad A1: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700c Maksymalny prześwit na opony: 40mm […]
BMC URS Jeden rower szutrowy w teście: Drogi rower szutrowy, klasa sama w sobie
Test: Dzięki niezwykle wszechstronnej ramie, świetnemu wyglądowi i wysokiej jakości wyposażeniu BMC Urs One robi prawie wszystko dobrze jako rower szutrowy - ale ma to swoją cenę. BMC URS One: Fakty Materiał ramy: Karbon Rozmiary kół: 700c Maksymalny prześwit na opony: 45 mm Rozmiar osi (v/r): 12×100 / 142×12 Mocowania błotników: Tak Mocowania bagażnika (v/r): Nie / Tak Uchwyt na butelkę: Dolna rura u góry, dolna rura […]
Recenzja roweru szutrowego Trek Checkpoint SL 7: Szlachetny rower dla fanów sportowych szutrów
Test: w punkcie kontrolnym Trek wysłał swój pierwszy rower szutrowy do wyścigu po szutrową koronę w zeszłym sezonie. Najwyższy model Checkpoint SL 7 przekonuje w teście pod każdym względem - jeśli potrafisz dogadać się z bardzo sportową orientacją podstawową. Trek Checkpoint SL 7: Fakty Materiał ramy: Karbon Rozmiary kół: 700c Maksymalny prześwit na opony: 45 mm Wymiar osi (przód/tył): 12×100 […]
Schreibe einen Kommentar